Hoofdstuk 81: Geen rozen-romantiek
Met een vrolijke gevoel loop ik door de schoolgangen, op weg naar mijn kluisje. Als ik eenmaal voor mijn kluisje sta, draai ik mijn code. Ik wil net mijn kluisje openen, als iemand hem met een knal weer dichtgooit. 'Wat is je probleem?' roep ik meteen uit. Mijn ogen draaien snel naar links, waar twee paar bruine ogen me aankijken. 'Scott,' reageer ik dan geschokt uit. Scott moet breed glimlachen. 'Vertel eens, was hij op tijd?' Zijn ogen stralen zoveel nieuwsgierigheid uit, dat ik moet lachen. 'Hij was niet op tijd,' schud ik dan mijn hoofd. Scott blijft me even verbouwereerd aanstaren. 'Ik heb nog tegen die jongen gezegd dat hij ervoor moest gaan!' Ik pak lachend zijn gespierde arm vast. 'Scott, ik denk dat we iets hebben...'
Scott vergroot zijn ogen. 'Hoe bedoel je ik denk?' Ik haal mijn schouders op. 'Hij heeft me niks gevraagd. Maar hij was er zaterdagochtend wel...dat betekent toch dat hij een relatie wilt?' Scott sluit even vermoeid zijn ogen. 'Ik hoop het, ik bedoel, Hazeal kan mijn beste vriend zijn, maar zijn gedachtes zijn een mysterie voor me.' Ik laat hem langzaam los. 'Ik kan hem veranderen. Als ik hem zover heb gekregen om dit te doen, dan kan ik hem bevrijden uit zijn eigen greep!' Scott knikt. 'Dat hoop ik, Valentina.'
-
Net op tijd ren ik het Engelse lokaal binnen. Vanessa gebaart meteen dat ze een plekje naast haar vrij heeft. Ik neem lachend naast haar plaats. 'Zo, ik heb je lang niet meer zo zien stralen, wat is er gebeurd?' vraagt ze meteen nieuwsgierig als ze mijn gezicht heeft gescand. 'Beloof me dat je niet gaat gillen, want de persoon over wie het gaat zit letterlijk hier in de klas!' Snel steekt Vanessa haar vingers op. 'Vertel!' Ik neem een grote hap adem. 'Hazeal en ik hebben een relatie!' fluister ik dan zacht. Vanessa's blauwe ogen worden zo groot, dat het even op twee blauwe planeten lijken. 'Ga weg!' schreeuwt ze keihard door de klas. Meteen krimp ik ineen door haar stomme gegil. Hier en daar zie ik sommige klasgenoten ons nieuwsgierig aankijken. 'Idioot!' sis ik haar boos toe. 'Ik kan het niet geloven!' sist ze dan ook boos. Alsof de situatie al niet gênant genoeg was, komt Joey er ook bij staan. 'Vanessa schreeuwt alleen als er iets heel goeds is vertelt, ik wil ook weten!' schreeuwt hij hard door de klas. Meteen staan Bella en nog een paar andere klasgenoten op om naar ons toe te rennen. 'Ja, vertel op! Wat is er gebeurd?' beginnen ze door elkaar heen te roepen. Ik slik terwijl ik door de menigte Hazeal probeer te zoeken.
Ik tref hem nog steeds op zijn plek aan. Zijn donkere ogen staren me kort aan en ik lees de teleurstelling in zijn ogen. Ik frons verward. Waarom kijkt hij zo teleurgesteld? Ik kijk weer zijn kant op, maar mijn zicht word meteen belemmerd door Joey, die voor me is gaan staan. 'Vertel dan!' roept hij ongeduldig. Ik kijk hem droogjes aan. 'Angelina Jolie en Brad Pitt gaan trouwen,' bluf ik dan wat. Meteen worden Joey's groene ogen groot. 'Mijn God!' En hij grijpt naar zijn telefoon. Ook de anderen volgen zijn voorbeeld. Zelfs Vanessa, de idioot, pakt haar telefoon erbij. 'Huh, ik kan helemaal niks vinden over hun,' moppert Teddy afkeurend. Ik kijk haar net niet moordend aan. 'Mag ik vragen waarom jullie niet op jullie plekken zitten?' onderbreekt een zware stem het moment. Iedereen draait zich om naar de Engelse docent. 'Jullie hebben drie tellen om op jullie plekken te zitten,' mompelt hij terwijl hij zijn armen over elkaar slaat. Meteen rent iedereen naar zijn plek toe en kan ik eindelijk normaal ademhalen. 'Goed, laten we beginnen,' zucht de docent dan.
-
Na de les wil ik meteen naar Hazeal toe lopen. 'Hazeal,' probeer ik zijn naam te roepen boven het enthousiaste gepraat van onze klasgenoten, maar mijn stem word meegenomen door het lawaai om me heen. Ik word ruw naar achteren geduwd door een paar klasgenoten die niets anders willen dan de kantine bereiken. En zo loopt Hazeal nietsvermoedend weg, mij nog altijd verward achterlatend met zijn reactie. 'Valentina,' zucht Joey terwijl hij naast me komt staan. Ik kijk hem met tranen in mijn ogen aan. 'Wat? Joey?' Joey ziet de wanhopige tranen in mijn ogen. 'Wat is er aan de hand? Vind je het niet leuk dat ze gaan trouwen?' 'Wat?' reageer ik verward. 'Angelina en Brad,' legt Joey snel uit. Ik sluit kort mijn ogen en besluit hem te negeren. Ik heb geen zin in grapjes. Joey volgt verward mijn blik. 'Wat is er aan de hand, Valentina?' Ik kijk hem kort aan en schud dan mijn hoofd. 'Nu even verdomme niet, Joey!' roep ik dan kwaad uit.
Echt waar, Vanessa kon ook niet haar mond gedeisd houden. En Joey moest alles erger maken dan het al was. Boos, geïrriteerd en verward loop ik weg. Ik moet weten waarom Hazeal zo keek. 'Valentina,' hoor ik Joey me nog achterna roepen. Maar ik negeer hem. Niks boeit me nog, alleen Hazeal. Het gaat eindelijk goed tussen ons en ik wil het niet na één dag al verpesten met hem. Ik moet weten wat hem dwarszit. Ik duw hier en daar wat voorbijgangers weg. Maar waar is hij verdomme?
Ik kom alleen Scott toevallig tegen. 'Heb je Hazeal gezien?' vragen we tegelijkertijd aan elkaar. Dan staren we elkaar even perplex aan. 'Hoe bedoel je? Hij zit toch bij jou in de klas?' bromt Scott dan. 'Jij bent zijn beste vriend,' reageer ik meteen terug. 'Maar jij bent zijn vriendin!' kaatst Scott hard terug. Bij het horen van die woorden, raak ik even emotioneel. 'Ik weet niet waar hij is. Ik snap het niet, Scott!' Mijn ogen vullen zich weer met tranen. Scott schrikt ervan. 'Wow, kalmeer eens even!' Hij pakt mijn handen vast en sust me kalmerend toe. 'Vertel het van A tot Z, want zo ga ik er niks van begrijpen.' Ik knik terwijl ik tegen mijn wanhopige tranen probeer te vechten. 'Ik denk dat ik het nu al verpest heb...'
JE LEEST
CHANGE
RomanceValentina Sofia Gomes (17) heeft in het verleden iets traumatisch meegemaakt. Het heeft haar gevormd tot de persoon die ze nu is. Maar toch merk je er niks van. Ze gedraagt zich als een echte tienermeisje met veel te veel hormonen in haar lijf. Maar...