Hoofdstuk 73

1.1K 46 1
                                    

Hoofdstuk 73: Opnieuw beginnen

Met een glimlach op mijn lippen draai ik sierlijke rondjes. 'Prachtig!' roept Vanessa en Bella uit. Ze klappen in hun handen en fluiten goedkeurend. 'Waar heb jij deze jurk eigenlijk vandaan getoverd?' vraag ik dan aan Vanessa. Ze glimlacht even. 'Ik heb hem gisteren gewoon toevallig gezien bij een winkel,' leg ze snel uit. 'Echt mooi,' knikt Bella. Ik kijk weer naar de spiegel. Mijn laag uitgesneden jurkje was oogverblindend wit. Mijn zwarte haren heb ik in een strakke staart gezet. 'Ik ben allang al blij dat je voor het eerst een uitdagende jurkje durft aan te doen. Je hebt echt prachtige borsten,' grinnikt Vanessa ondeugend. Ik sla meteen mijn armen over mijn redelijke volle boezem en steek mijn tong uit. Bella barst in lachen uit. Ook zij ziet er werkelijk waar prachtig uit. Zoals altijd straalt ze in haar zwarte jurk. Haar lichtbruine haren waren lang en gestyled, iets wat haar nóg adembenemender laat overkomen. 'Zullen we gaan en onze prachtige lichamen tonen?' Ik en Bella kijken haar vreemd aan. 'Je bent gestoord.' moppert Bella. Vanessa grinnikt. 'Was maar een grapje, ik ben zwanger, weet je nog?' Bella moet ook lachen. 'Zoals ik al zei, je bent gestoord!' 

-

'Dames, dames, waar gaat dat allemaal heen!' roept Joey bewonderend uit als hij ons ziet. 'Naar je broer's auto,' reageert Vanessa droogjes. Joey kijkt haar zuur na. Dan kijkt hij met twinkelende ogen naar mij en Bella. 'Jullie twee zien er fantastisch uit in die jurken. Alleen ben ik jullie niet zo gewend. Zo sexy...' Bella en ik kijken elkaar kort aan. 'Het was Vanessa's idee,' zucht Bella dan. 'Hoe bedoel je?' vraagt Joey. 'Deze jurken heeft Vanessa voor ons gekocht. Je weet wat haar smaak is,' leg ik snel uit. Joey knikt begrijpend. 'Ik dacht al. Jullie kleden anders nooit zo...' Hij slikt even. 'Mooi...' En hij loopt snel naar zijn broer's auto toe. Bella en ik barsten in lachen uit. 'Geen idee waarom hij zo reageert,' reageert Bella dan. Ik haal mijn schouders op. 'Laten we gaan.' 

Na een korte rit naar The Diamond zien we meteen dat het druk is. Overal lopen er mensen opgewonden rond. Hier en daar staan er al groepen mensen te dansen. De muziek is zelfs twee straten verderop te horen. Nadat we een parkeerplaats hebben kunnen vinden, stappen we uit. 'Ik heb er zin in,' knikt Vanessa terwijl ze haar donkerblauwe jurk gladstrijkt. 'Inderdaad,' knikt Joey en hij pakt mijn arm en die van Bella vast. Bella pakt vervolgens Vanessa's arm vast. 'We maken er een goede avond van,' knikt ze. 'En we vinden een jongen voor Valentina!' schreeuwt Vanessa enthousiast. Ik kijk haar dodelijk aan. 

-

Na twee uren wachten, zo lang was de rij om binnen te komen, zijn we eindelijk binnen. Meteen heeft Bella drankjes voor ons gehaald en dansen we op de muziek. Af en toe zie ik Vanessa om haar heen kijken. Op zoek naar een jongen voor me. Maar het is zo druk, dat ze na een tijdje stopt. Na twee uren dansen besluiten ik en Bella even te gaan zitten ergens. Joey en Vanessa wuiven ons doodleuk weg. Zuchtend proberen we een weg te banen door de drukke zaal. Uiteindelijk komen we op een binnenplaats terecht. Hier en daar staan ook mensen, maar het is niet zo druk als binnen. Kreunend van de pijn neemt Bella plaats op een bankje. 'Gaat het?' vraag ik meteen bezorgd. Bella knikt en bijt op haar lip terwijl ze haar hakken uitdoet. 'Ik haat hakken, dit is echt de laatste keer dat ik ze draag voor Vanessa!' Ik grinnik. 'En dit is de laatste keer dat ik een uitdagende jurkje voor haar aandoe. Ik heb me nog nooit zo bekeken gevoeld.' 'Precies,' zucht Bella en ze trekt de onderkant van haar jurkje naar haar knieën toe. Maar het kruipt razendsnel weer naar haar bovenbenen. Zuchtend geeft ze het op. 'Kom op, het drie uur, nog even en dan mogen we deze theedoeken uit doen,' probeer ik haar op te vrolijken. Bella kreunt tegenstrijdig. Ik neem ook naast haar plaats. 'Ugh, wie hou ik voor de gek. Mijn voeten branden!' En ik schop mijn hakken ook uit. Bella grijnst voldaan. 'Zo, wat doen deze prachtige dames zonder mannelijk gezelschap buiten?' horen we plots een zware stem voor ons zeggen. Bella en ik kijken langzaam op. Twee jongens met twee drankjes in hun handen kijken ons grijnzend aan. 'We nemen hier wat frisse lucht,' reageert Bella koeltjes. 'Jullie zullen vast dorst hebben,' knikken ze en ze overhandigen ons hun drankje. Bella neemt het met achterdocht aan. 'Bedankt.' En ze kijkt mij weer aan. Haar blik laat me weten dat ze zich niet comfortabel voelt. 'Zo, wat vinden jullie van het feest?' vraagt een van hun. 'Het was leuk totdat jullie kwamen,' reageert Bella geërgerd. 'Pittig tantetje, hoor. Ik hou daar wel van,' grijnst de jongen met de groene ogen. Bella kijkt hem niet eens aan. 'Jongens, we zijn best moe en geloof me, we hebben echt geen zin in een gesprek met wildvreemde jongens,' zucht ik. 'Oh, natuurlijk, we hebben ons niet voorgesteld.' De jongen met de bruine ogen wijst naar zijn vriend met de groene ogen. 'Dat is Daniel en ik ben Ethan, aangenaam kennis te maken.' En hij steekt formeel zijn hand uit. Verward neem ik zijn hand aan. 'Valentina en mijn vriendin is Bella.' Bella reageert niet eens, die heeft eindelijk haar oog op Daniel laten vallen, die haar grijnzend toeknikt. 'We hebben echt geen kwade bedoelingen, we wilden gewoon aardig zijn,' zegt Ethan. Ik knik. 'Sorry dat wij dachten dat jullie op iets anders uit waren.' Ethan wuift het lachend weg. 'Geen probleem, opnieuw beginnen?' Ik knik en schuif een stukje opzij zodat hij naast me kan zitten. 

Hij lijkt me sympathieke jongen. Gewillig neemt Ethan naast me plaats. 'Je bent van dichtbij nog mooier,' grijnst hij dan. Ik kijk blozend weg. 'Zo, waar komen jij en je vriendin vandaan?' Bella kijkt eindelijk zijn kant op. 'We komen gewoon hier vandaan,' reageert ze. 'Oh, wij toevallig ook. Ik heb gehoord dat zelfs mensen uit Philadelphia hiernaartoe komen,' knikt Ethan. 'En dan treffen we toevallig twee prachtige dames uit Brooklyn aan,' grijnst Daniel naar Bella, die giechelend mijn kant opkijkt. 

CHANGEWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu