Hoofdstuk 156: Laatste opdracht, Spanje deel 10
'Ik kan maar niet beseffen dat het vandaag onze laatste dag is,' zucht Joey triest. Bella en Olivia knikken met hem eens. 'Het is hier veel te mooi. Ik wil hier voor altijd blijven,' zucht ik ook. Ik wil niet terug naar huis, terug naar mijn problemen. 'Maar laten we nu nog zoveel mogelijk genieten. Bovendien moeten we nog steeds weten welke team heeft gewonnen voor Sugarweek,' zucht Joey. 'Ja, wij niet. Team 2 bleek daar veel eerder te zijn. We zijn de enige team met nul punten,' zucht Olivia. 'Maar we hebben plezier gehad, dat telt,' knik ik. 'Ja, heb jij het nou goed gemaakt met Teddy Davidson?' lacht Joey ongelovig. Ik glimlach. 'Ze zijn vrienden. Ik vertrouw ze. Dit keer oprecht,' knik ik snel naar Bella. Die steekt trots haar duim op. 'Ik ben al blij dat jullie het goedgemaakt hebben. Stel je eens voor dat je met Scott opgescheept zat,' lacht Olivia hard. 'Zo, die was gemeen!' barst Joey in lachen uit. Ik schud mijn hoofd. 'Die was inderdaad gemeen.' Olivia haalt haar schouders op en pikt een verdwaalde traan weg. 'Sorry.' Joey en Bella kunnen alleen maar met hun hoofden schudden. 'Over dat gesproken, Hazeal wilde gisteren bijna een stapje te ver gaan.' Meteen kijken ze me alledrie aan. 'Hoe bedoel je?' vraagt Bella. 'Ja, hij wilde doorgaan. Maar toen ik tegen hem zei dat ik nog niet wilde, zei hij dat het niet erg was en dat hij geduldig bleef wachten.' Joey knikt. 'Dat is goed, toch?' Ik haal mijn schouders op. 'Het heeft me wel aan het denken gezet. Ik bedoel we hebben al bijna drie maanden met elkaar. Misschien is het wel tijd voor mij om mijn angsten en onzekerheden opzij te schuiven en het gewoon doen.' Bella, Joey en Olivia kijken me met grote ogen aan. 'Jij bent nog maagd?' stamelt Olivia. 'Ben je er klaar voor?' stamelen Bella en Joey tegelijkertijd uit. Ik kijk ze een voor een aan. 'Ja, ik ben nog maagd. Maar ik denk dat ik er klaar voor ben.' Joey opent zijn mond om iets te zeggen. Maar hij kijkt dan even hulpeloos naar Bella. 'Ben je serieus?' vraagt zij dan. Ik knik terwijl ik mijn zenuwen onderdruk. 'Ja, ik ben wel nerveus, maar hey, wie was dat nou niet?'
'Wanneer?' vraagt Joey benieuwd. 'Niet hier. Thuis zal het gebeuren. Ik moet me voor nu nog even voorbereiden.' Bella en Joey knikken begrijpend. 'Oh mijn God, ik ben zo blij en opgewonden voor je!' roept Joey dan uit. 'Je gaat het eerst haten, maar dan geweldig vinden,' knikt Olivia dan. Ik glimlach ongemakkelijk. 'Ik hoop gewoon dat ik er snel over heen ben,' zucht ik. 'Vast wel,' knikken Bella en Olivia.
-
In de eetzaal van de hotel krijgen we opnieuw onze laatste opdracht te horen. Dit keer mogen Hazeal en Oscar weer meedoen. Dit keer strijden we voor de ultieme prijs. En dit keer doen we iets geheel anders, namelijk... 'Wedstrijdje jet-skieeen!' roept de docent uit. Meteen barst letterlijk iedereen, waaronder wij, in gejuich uit. 'Dat is nou een goede opdracht!' roept Joey nog uit. 'Dus allemaal badkleren aandoen, we gaan naar het strand!' roept de docent uitbundig uit.
Als iedereen omgekleed is en we op het strand zijn, legt de docent alles nog een keer uit. Hij en een paar geleerde jet-ski leraren hebben een veilige parcour op het water gemaakt. De bedoeling is simpel. Elke teamlid strijdt tegen twee andere teamleden uit de andere teams. De persoon die als eerste de parcour afmaakt zonder problemen krijgt een punt. Het team dat aan het einde de meeste punten heeft verzameld, wint!
'Wel is er een ding,' gaat de docent verder. 'Wat?' roepen een paar mensen. 'Nou, mocht het zo zijn dat je valt van je jet-ski...dan moet je de parcour helemaal opnieuw afleggen!' Meteen wordt iedereen nog enthousiaster. 'Heb er nu al zin in,' grijnst Hazeal, die er onweerstaanbaar uitziet met zijn zonnebril. Ik glimlach. 'Wij gaan dit keer winnen, oke!' roept Teddy uit. 'Ja!' roepen Olivia en Joey strijdlustig uit. 'Maar voordat we beginnen gaat iedereen eerst een oefenrondje maken. Ik wil dat iedereen het eerlijk en goed onder de knie heeft!' gaat de docent verder. 'Ik wil eerst!' roept Hazeal meteen uit en hij begint meteen naar de jet-skies te rennen. Joey, Robin, Oscar en Scott rennen protesterend achter hem aan. Ook de andere jongens uit de andere teams rennen achter hun aan. Elke jongen wilt wel als eerste.
JE LEEST
CHANGE
RomanceValentina Sofia Gomes (17) heeft in het verleden iets traumatisch meegemaakt. Het heeft haar gevormd tot de persoon die ze nu is. Maar toch merk je er niks van. Ze gedraagt zich als een echte tienermeisje met veel te veel hormonen in haar lijf. Maar...