Hoofdstuk 186

536 23 0
                                    

Hoofdstuk 186: Oscar's feest

'Wat vind je ervan? Zou Joey me hierin mooi vinden?' vraagt Bella me terwijl ze haar donkerpaarse jurk laat zien. Ik wuif haar vraag lachend weg. Maar Bella merkt het niet eens op, ze is veel te druk bezig met haar lichtbruine haren. 'Ik hoop echt dat hij me nog leuk vindt. Anders sta ik zeker voor schut!' En ze buigt zich voorover om haar decolleté te bewonderen. Ik glimlach breed. 'Alles oke, Bel. Je ziet er mooi uit.' En ik meen het ook. 'Echt?' En ze kijkt weer naar de spiegel. Zelf heb ik een simpele jurk aan. Ik hoef en wil niemand zijn bewondering vanavond. 'Nou, oke. Ik ben klaar,' zucht Bella dan nerveus en ze strijkt haar jurk voor de duizendste keer glad. Ik wil net reageren als mijn telefoon afgaat. Snel pak ik het op. Het is Joey. Hij staat voor de deur. 'Hij is er...' Bella bloost meteen en begint weer aan haar jurk te friemelen. 'Bella kalmeer je zelf eens, we gaan!' En ik sta op van haar bed. 'Oke, oke,' moppert ze en ze grijpt naar haar tasje. Samen lopen we dan haar kamer uit, naar de hal waar we onze hakken aandoen. Dan doe ik de deur open, om inderdaad een auto te zien. 'Joey!' roep ik lachend en ik zwaai even. Joey, die nog in de auto zat, stapt meteen uit. Zijn outfit ziet er smooth en goed uit. Ik hoop maar dat Bella zich nog in kan houden. 'Valentina, wat zie je er toch mysterieus uit, dame.' En hij geeft me een kus op me wang. 'Jij ziet er heerlijk uit, Joey. Voor wie ga je zo mooi?' Joey grijnst even.

Precies op dat moment stapt Bella naar buiten. Ik kijk meteen via mijn ooghoeken naar Joey's gezicht. 'Wow,' zegt hij alleen met een blik dat genoeg zegt. Ik glimlach binnemonds. Bella hoeft zich echt niet druk te maken. Joey vindt haar nog steeds leuk. 'Je ziet er mooi uit.'
'Je ziet er knap uit,' zeggen ze opeens tegelijkertijd tegen elkaar. Ik bijt op mijn lip en kijk zogenaamd even weg. 'Eh...,' stamelt Bella nerveus. Ik kijk ze beide weer aan. Allebei weten ze even niet wat te zeggen. 'Nou, gaan we nog feesten of wat?' lach ik dan. Joey knikt snel en haalt even een hand door zijn haren. 'Laten we gaan dan...' En hij loopt alvast naar zijn auto toe. 'Heel goed gedaan, meid,' plaag ik Bella lachend, maar die kan alleen frustrerend naar haar hakken staren.

-

Oscar's huis is bijna even groot als die van Vanessa. Wat op zich geen verrassing is. Oscar en Vanessa wonen namelijk in dezelfde rijke buurt. 'Hij heeft zelfs zijn huis aan de buitenkant versierd, die idioot,' moppert Joey afkeurend. Ik barst in lachen uit. 'Ach, laat hem. Hij is achttien geworden en hij heeft zijn examens gehaald. Laat hem lekker gek doen.' Joey haalt zijn schouders op. 'Hey, ik bedoelde het niet verkeerd. Ik ben zeker van plan om al zijn voorraden op te drinken!' Bella legt haar armen om ons heen. 'Joey, jij moet ons weer naar huis brengen, weet je nog. En ik denk niet dat je broer blij zal zijn als je niet met zijn auto komt opdagen.' Joey zucht. 'Goed, een glaasje maar, beloofd!' Bella knikt goedkeurend. 'Of anders moet Valentina maar rijden!' Ik schrik van zijn woorden. 'Echt niet! Ik heb geen rijbewijs, Joey!'

'Wat dan nog? Ik heb je de basis geleerd. Je kan prima rijden, weet je nog. Zelfs Vanessa heeft jou de basis geleerd voor scooter!' Ik schud koppig mijn hoofd. 'Ik doe het liever met een legale rijbewijs, Joey. Geef me een jaar en dan haal ik mijn rijbewijs. Ik ga echt geen boete pakken door jou!' Bella richt zich bewonderd tot mij. 'Kan je auto rijden, Valentina?' Ik zucht. 'Een beetje maar. Veel stelt het niet voor en zeker niet genoeg voor een rijbewijs. Ik moet nog veel leren.' Joey wuift mijn woorden lachend weg. 'Ach, je kan sturen, gas geven, remmen en schakelen. Dat is alles wat je moet weten!'

'Nee Joey, jij blijft nuchter en brengt ons veilig naar huis!' roep ik geërgerd uit. Joey moppert wat. 'Oke, laten we niet ruzie maken. Joey, jij drinkt niet en rijdt ons naar huis. Dat is je taak als een echte heer en Valentina...wij tweeën gaan straalbezopen worden!' roept Bella uit. Ik klap uitbundig in mijn handen. Joey kijkt minder vrolijk, maar dat boeit me niet veel. Hij heeft eenmaal verantwoordelijkheden.

'Ik ben zeker van plan om los te gaan! We hebben dit verdiend!' roep ik dan uit. Bella joelt met mij mee. 'Maar ik mag toch ook vieren,' hoor ik Joey zielig fluisteren, maar noch ik of Bella slaan acht op hem. 'Jij hebt je geen enkele keer druk hoeven te maken. Je was heel de week kalm als fuck!' reageert Bella dan tien minuten later. 'Prima,' moppert hij dan en hij pakt onze handen vast. 'Laten we dan gaan, dames!' roept hij uit en hij sleurt ons naar binnen.

Eenmaal binnen is het erg druk en ruikt de woonkamer al naar zweet en alcohol. Iedereen heeft plezier en danst met elkaar. Mijn ogen scannen razendsnel de woonkamer. Ik voel mijn maag meteen kriebelen als ik Hazeal zie. Hij ziet er werkelijk waar goed uit in het wit. Naast hem staan Oscar en Scott en met z'n drieën eten ze gulzig Oscar's verjaardagstaart. Ik kijk glimlachend weg. 'Dansen!' roept Bella uit en ze begint meteen verleidelijk te dansen. Joey staart haar een beetje dom aan. Ik lach en geef hem een stoot en gebaar dat hij ook moet dansen. Langzaam komt hij in beweging.

'Ik vind het nog steeds niet eerlijk dat ik niks mag drinken,' schreeuwt hij boven de muziek uit. 'Stop met huilen, baby!' kaats ik terug. Joey gaat plots dicht tegen me aan staan. 'Ik zou oppassen, Gomes,' fluistert hij zacht. Hij klinkt dreigend, maar zijn ogen lachen. Ik glimlach speels. 'Misschien moet jij oppassen, Joey...' En ik ga nog dichter bij hem staan. Onze neuzen raken elkaar net niet aan. Hij ruikt goed, moet ik zeggen.

Bella boft met hem. Via mijn ooghoeken zie ik een jongen in het wit mijn kant opkijken. 'Hij kijkt naar je,' grijnst Joey, die het ook heeft gezien en hij zet weer stap naar achteren. 'Ja, laat hem,' reageer ik ongeïnteresseerd. 'Misschien moet je hem jaloers maken, ofzo. Gewoon even met de jarige job dansen, als je begrijpt wat ik bedoel,' fluistert hij in mijn oor. Ik kijk hem even aan. 'Waarom zou ik mezelf zo erg verlagen, Joey?' fluister ik dan terug. 'Kom op, wil je geen payback? Ik weet dat je het wilt...' En hij kijkt me sluw-lachend aan.

CHANGEWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu