Hoofdstuk 37: Meidenavond
Na een vermoeiende schooldag waarbij ik Hazeal alleen maar heb ontlopen, loop ik met mijn logeerspullen naar Bella's huis toe. Met een zucht klop ik aan. De deur wordt opengedaan door een jongen die sprekend op Bella lijkt. 'Hallo,' mompel ik een beetje overdonderd. Ik weet nog wel dat Bella me ooit vertelde over haar broer, maar ze zei niet dat hij zo erg op haar leek. Beck lacht vriendelijk. 'Hallo, jij bent zeker een vriendin van Bella?' Ik knik. 'Ik kom logeren.' Beck knikt en zucht dan diep. 'Ga je gang, ze is boven. Maak alsjeblieft niet zoveel lawaai...' Ik kijk hem even verward aan, maar Beck laat me al voor de openstaande deur achter. Wat een manieren...
Ik loop Bella's kleine huis binnen en trek meteen mijn schoenen uit, aangezien ik Vanessa's schoenen al voor de schoenenkast zie staan. Dan loop ik meteen de trap op naar de bovenste verdieping. Eenmaal aangekomen zie ik Bella's kamer direct staan. Ik loop ernaartoe en zie dat Bella druk bezig is met een tv-kabel. Vanessa staat achter een tv-kastje te snuffelen. 'Alles oke?' Ze kijken beide geschrokken op. 'Valentina! Je bent er!' roept Bella enthousiast, ondertussen laat Vanessa iets vallen. 'Sorry,' mompelt ze snel. Ik glimlach en leg mijn tas in een hoekje. 'Wat is het probleem?' Bella wijst naar haar tv. 'Mijn tv is het probleem. Ik heb net aan mijn broer gevraagd of hij ons kon helpen, maar nee, die luie donder moet 'studeren' Echt waar, ik heb niks aan hem!' Ik barst in lachen uit. 'Wauw, hij vroeg net of ik niet zoveel lawaai kon maken.' Bella's bruine ogen leken wel vuur te spuwen. 'Wat een klootzak!' stampt ze kwaad op de grond. 'Misschien heeft hij toch examens?' probeert Vanessa Bella te kalmeren, maar Bella schudt woest haar hoofd. 'Hij heeft altijd examens en moet altijd leren!'
'Welkom in de echte wereld. Wacht maar totdat jij op de universiteit zit, dan zullen we gaan lachen,' reageert plots een zware stem. Geschrokken kijken ik en Vanessa naar de deuropening, waar Beck staat. Bella wijst dreigend met haar vinger naar hem. 'Jij bent zo ongezellig geworden. Je leert alleen maar...maar stiekem ben je gewoon aan het gamen!' Beck lacht spottend. 'Dat is niet waar!' 'Dat is wel waar!' Beck rolt met zijn ogen en loopt, zonder verder te ruziën met Bella, naar zijn kamer. 'Wat een stommerd!' Mokkend gaat Bella op de grond zitten. Vanessa grinnikt. 'Ik voel je frustraties, meid, ik heb ook een broer die denkt alles te kunnen flikken.' Bella kijkt haar aan. 'Wie? Taylor? Hij lijkt me de ideale broer!' Vanessa lacht schamper. 'Oh nee hoor, ieder jongen heeft zijn trekken. Taylor is niet anders...' Bella zucht. 'Hey Valentina, jij hebt geen broer toch?' Ik schud mijn hoofd. 'Wil jij de mijne hebben?' Ik schud lachend mijn hoofd. 'Mijn moeder heeft denk ik genoeg aan mij...' Bella zucht weer. 'Ik ga hem echt verkopen, ofzo!' 'Toe maar, dan zal je zien hoeveel waard ik ben,' horen we Beck helemaal in zijn kamer schreeuwen. 'Jij,' sist Bella gevaarlijk en ze staat razendsnel op en stormt haar kamer uit. Met een harde trap schopt ze zijn deur open. 'Wat de...' Maar verder komt hij niet, want wat Vanessa en ik daarna horen zijn onmenselijke geluiden.
-
Na het heftige vechtpartij van Bella en Beck, hebben we allemaal pizza besteld. Tijdens het eten besluit Vanessa het gesprek van gisteren erbij te halen. 'Heb je met Hazeal al gepraat?' Ik kijk haar aan. Aangezien Bella toch al veel te veel van Joey heeft gehoord, kan ze het net zo goed ook horen. 'Nee.' En ik neem een hap van mijn pizza. 'Problemen?' vraagt Bella voorzichtig. Ik schud kauwend mijn hoofd. 'Ik weet het niet. Ik denk niet dat Hazeal me echt leuk vindt. Ik denk dat ie vrienden wilt zijn...' Bella legt haar stuk pizza neer. 'Hoezo denk je dat?' Ik haal mijn schouders op. 'Gewoon, onze eerste date kon je echt geen date noemen. Ik bedoel, wie gaat nou naar de Mac Donalds? En hij stelde voor om mij bijles te geven. En tot nu toe hebben we elkaar nooit gekust!' 'Nou...' Vanessa houdt een vettige vinger omhoog. 'Hij heeft je wel een dikke pakkerd gegeven op je neus!' Ik kijk haar schamper aan. 'Wow, wat heeft dat mijn hart eindelijk voldoening gegeven! Ik zweer het je, ik haat verliefd zijn!' Bella grinnikt. 'Ik ken veel mensen die verliefd zijn geweest en het nog steeds zijn, maar ik heb nog nooit iemand gekend die letterlijk zo blind is geweest als jij.' Vanessa kijkt haar aan. 'Nou, ik kan je voorbeelden geven, er zijn figuren die nog blinder zijn dan Valentina, maar ik geef je een punt, Valentina hoort er ook bij.' En ze kijken me alle twee lachend aan. Een tikkeltje ongemakkelijk kijk ik terug. 'Wat?'
'Valentina, je ziet het geheel niet. Kom op, welke jongen offert zijn vrije uren op om een meisje bijles te geven over de stomste vak ooit?' zegt Bella dan. 'En welke jongen kust een meisje waar de hele klas erbij staat op haar neus?' knikt Vanessa ook. 'Hij heeft je ook nog eens naar de Mac Donalds meegenomen. Het lekkerste voedsel in de wereld,' bemoeit Beck er opeens mee, die voor de deuropening staat met zijn pizza-doos in zijn handen. Bella kijkt hem meteen nijdig aan. Maar Vanessa knikt hem begrijpend toe. 'Nee, hij heeft gelijk. Misschien is Hazeal nou eenmaal niet zo rijk als Oscar. Maar ik neem aan dat hij zijn best heeft gedaan, toch?' Ik neem een hap van mijn pizza. 'Ik mocht van hem alles kiezen wat ik wou,' zeg ik dan. 'Kijk! Het was misschien geen vijf-sterren diner. Maar hij liet je wel alles kiezen,' knikt Beck. 'Dus hou op met de negativiteit! Hij ziet je zitten,' knikt Bella. 'Maar waarom kust hij me dan niet?' jammer ik dan vermoeid uit. 'Wacht, hij heeft je nog niet gekust?' onderbreekt Beck me net niet. Ik kijk hem aan en schud mijn hoofd. 'Maar je zei net dat...'
'Alleen op haar neus,' valt Bella hem in de rede. 'Oh.' zegt hij dan alleen. 'Wat oh?!' roept Bella uit. 'Ik moet eerlijk bekennen dat ik die stukje ook niet snapt. Als hij je zo leuk vindt, waarom kust hij je dan niet?' knikt Vanessa bedenkelijk. Beck barst in lachen. 'Jullie meisjes zijn zo fascinerend...' We kijken hem alle drie nijdig aan. 'Ah kom op, dames, dit is toch niet moeilijk te kraken?' Bella slaat haar armen over elkaar. 'Vertel eens, broer, wat in godsnaam is jouw theorie?' Beck neemt triomfantelijk een hap van zijn pizza. 'Allereerst wil ik een foto van hem zien, voordat ik mijn theorie kan bevestigen.'
JE LEEST
CHANGE
RomantizmValentina Sofia Gomes (17) heeft in het verleden iets traumatisch meegemaakt. Het heeft haar gevormd tot de persoon die ze nu is. Maar toch merk je er niks van. Ze gedraagt zich als een echte tienermeisje met veel te veel hormonen in haar lijf. Maar...