Hoofdstuk 102

950 34 5
                                    

Hoofdstuk 102: Het is tijd voor Joey

Vijf dagen zijn inmiddels voorbij gegaan. Kerstvakantie is nu officeel afgelopen. Het is weer tijd om naar school te gaan. Om iedereen weer terug te zien en de lesstoffen weer op te pakken. Ik doe zuchtend mijn haar in een strakke knot. Aan de ene kant mis ik mijn slaap, maar aan de andere kant ben ik blij om Hazeal weer te kunnen zien. Ik hoop dat hij aan zijn belofte heeft gehouden. Natuurlijk wel, hij heeft een vriendin nu. Ik staar even naar mezelf in de spiegel. Natuurlijk heb ik ook mijn vrienden gemist. 'Mija, je komt nog eens laat!' hoor ik dan mijn moeder roepen in de keuken. Ik haal diep adem en loop dan langzaam naar de deur toe. Dan valt mijn blik op de kalender. Voor morgen zie ik dat ik iets heb geschreven.
Een maand met Hazeal
Meteen barst ik in lachen uit. Hoe wanhopig moet ik wel zijn dat ik onze relatie zo erg in de gaten hou? Maar ik kan niet geloven dat we al een maand hebben en dat terwijl bijna niemand over onze relatie afweet. Zelfs Joey niet. Over Joey gesproken, hij is over tien dagen jarig. Misschien zal ik mijn geheimpje aan hem vertellen als verjaardagscadeau. Even voel ik me schuldig. Joey is een van mijn beste en oudste vrienden. En ik heb hem niks verteld over mijn relatie. Misschien moet ik het vandaag vertellen, wie weet...?

-

Eenmaal op school zie ik hem meteen bij zijn kluisje staan. 'Joey!' roep ik blij uit. Joey draait zich langzaam om, zijn gezicht stond allesbehalve blij. 'Joey?' vraag ik dan verward. 'Ja?' zegt hij zacht terwijl hij zijn kluisje dichtslaat. 'Is er iets? Je kijkt zo triest?' Joey haalt langzaam zijn schouders op. 'Joey,' zucht ik en ik leg mijn hand op zijn schouder. Meteen vullen Joey's groene ogen met tranen. 'Ik weet het niet meer, Valentina, ik heb het echt geprobeerd!' Voor ik het weet staat hij in mijn nek te snikken. 'Joey!' sis ik geschrokken en ik kijk snel om me heen, om te controleren of we geen vervelende ooggetuiges hebben. Dan sleur ik hem snel een willekeurige lokaal in. 'Wat is er aan de hand?' roep ik dan uit. Joey gaat als een zak zand op een stoel zitten. Nu pas merk ik zijn gezicht op, dat heel erg veranderd is.

Zijn blanke huid leek grauw in het licht en zijn wallen waren erg goed zichtbaar. 'Joey, wat de fuck is er met je aan de hand? Wat is er allemaal in de kerstvakantie gebeurd?' Joey's trieste ogen kijken langzaam op. 'Ik ben verliefd,' fluistert hij dan zacht. Even heb ik zin om hem een harde klap te geven voor het bezorgen van een hart-aanval, maar ik beheers me net op tijd. 'Wat?' sis ik wel. Joey knikt, terwijl de tranen weer over zijn wangen glijden. 'Het is een ander soort verliefdheid, eentje die ik nog nooit eerder heb gevoeld!'

'Ware liefde?' reageer ik net niet sceptisch. Joey schudt zijn hoofd. 'Ik ben verliefd op een meisje...'

'Dat is toch harstikke leuk voor je! Het werd eens tijd dat je een jongen leerde kennen en ver...-' En toen viel het kwartje. 'Wat?!' roep ik dan uit. Joey barst meteen weer in huilen uit. 'Ik wil niet verliefd zijn op een meisje, ik dacht dat ik gay was, maar het gebeurde plotseling en ik weet niet wat er mis met me is!' Ik blijf hem met grote ogen aanstaren. Joey, mijn beste gay-vriend is niet gay. Het is iets wat ik nog nooit heb durven dromen. Hij heeft me zelfs een keer naakt gezien!

Stel je eens voor dat Ashley dit hoort en het doorvertelt, je kan meteen honderden meisjes als een gek naar hem toe zien rennen, want Joey is absoluut geen lelijke jongen met zijn mooie groene ogen.

'Wow,' zeg ik dan en ik neem verbouwereerd plaats op een stoel. 'Ja, ik kan het ook niet aan. Ik ben toch echt wel gay, dat moet wel. Ik heb bijna 5 jaar lang gay geleefd, hoe kan ik in godsnaam een meisje leuk vinden?' Ik masseer even kort mijn slapen om de informatie goed tot mijn hersenen door te dringen. 'Oke, je bent niet gay...maar je hebt wel relaties gehad met jongens...ik kom tot een conclusie...en dit is iets wat Bella met haar scherpe mensenkennis zou denken...dat jij bi bent.' Even heerst er een diepe stilte. 'Ik val op jongens en meisjes?!' schreeuwt hij dan uit. Ik schrik even door zijn emoties. 'Ja, je zegt zelf dat je...' 'Ja, dat snap ik ook wel,' sist Joey geirriteerd. Ik knik en sluit mijn mond.

'Shit,' vloekt Joey dan en hij haalt een hand door zijn haren. 'Dit is nog eens fucked up! Ze weet dat ik gay ben...'
'Wie is het?' vraag ik benieuwd. Joey schudt zijn hoofd. 'Het is iemand die je niet kent...'
'Maar hoe weet je dat jij haar leuk vindt?' vraag ik dan. 'Ik heb haar gekust tijdens een kerstfeest. Het was voor een grapje, maar ik voelde het tot mijn ziel!' Ik schraap kort mijn keel om niet te hoeven lachen om zijn dramatische woorden. 'Ik zou zeggen, geef het een kans. Als het echt niks wordt, dan ben je 100% gay!' Joey zucht vermoeid. 'Best...maar ze weet dat ik gay ben. Hoe moet ik haar in godsnaam uitleggen dat ik ook bi ben?' Ik haal mijn schouders op. 'Gewoon zeggen...'

'Over dat gesproken, wanneer ging je me nou eindelijk vertellen dat je bijna een maand met Hazeal hebt?' Ik verslik me in mijn speeksel. 'Wat?' Joey laat eindelijk een kleine lachje zien. 'Vanessa is niet zo goed in geheimen bewaren nu ze zwanger is...' Ik voel mezelf heet worden. 'Joey, ik wilde je het vertellen maar...' 'Het geeft niet, schat, je kan niks verbergen voor mij, ik kom achter alles!'

CHANGEWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu