Hoofdstuk 26

1.4K 52 2
                                    

Hoofdstuk 26: Ongeloof en achterdocht

'Wat een dikke bullshit! Vanessa!' roep ik gestrest uit, terwijl ik heen en weer loop. 'Nee, echt waar, Valentina, hij kwam er zelf mee dat hij jou op date wilde vragen!' Ik kijk haar aan. 'Onzin! Hazeal heeft nooit...maar ook nooit aanwijzingen gegeven...niet eens een blik dat hij mij ook leuk vindt! En nu opeens vraagt hij mij op date!' Ik wijs knikkend met mijn vinger naar Vanessa. 'Jij hebt hem geld aangeboden!' Vanessa kijkt me even geschokt aan, maar barst dan in lachen uit. 'Je bent gek!' roept ze nog. Ik schud mijn hoofd. 'Ik ben niet gek! Ik heb teveel series gekeken, ik weet zeker dat jij hem omgekocht hebt!' Vanessa schudt lachend haar hoofd. 'Valentina, hij vindt je leuk en dat heeft niemand hem voorgeschoteld. Alleen hijzelf.' Ik brom, terwijl ik een hand door mijn zwarte haren haal. 'Het lijkt zo onrealistisch...' Vanessa legt grinnikend haar hand op mijn schouder. 'Natuurlijk. Je vind hem al twee maanden leuk en nu pas maak je er werk van...ik zeg geniet ervan, je hebt het verdient.' Ik kijk Vanessa verlegen aan. 'Ook al heb ik maar twee dates gehad in mijn leven...Ik wil graag dat je me nog eens helpt.' Vanessa glimlacht. 'Lieverd, ik was sowieso van plan om je te helpen, maar aangezien dit je allereerste date is waar je al twee maanden naar uitkijkt, heb ik extra hulp ingeschakeld. Het moet perfect zijn!' Ik glimlach. 'Wie?' Vanessa lacht geheimzinnig. 'Zie je na school wel...'

-

'Wow,' reageer ik verbluft als ik Cat en Joey voor mijn huis zie staan. Ik kijk meteen naar Vanessa, die mij een knipoog schenkt. 'Cat, ik dacht dat je al weer in Queens was?' vraag ik meteen als ik voor haar sta.  Cat knikt naar Vanessa. 'Ik werd meteen teruggebeld. Ik moest koste wat het kost erbij zijn en mijn grote nichtje te hulp schieten!' Ik rol met mijn ogen. 'Cat, je bent maar vier maanden ouder,' reageer ik droogjes. Cat haalt haar schouders op. 'Nou en? Het blijven vier maanden.' Ik schud afkeurend mijn hoofd en open mijn voordeur.

Eenmaal binnen word ik op de bank geduwd en moet ik stil zijn. Joey, Cat en Vanessa gaan dan voor mij staan en slaan hun armen over elkaar. 'Zo, wat gaan jullie doen?' vraag ik dan. Joey kijkt naar Vanessa. 'We gaan allereerst...aangezien het nu twee uur is, naar de stad.' Ik frons. 'Stad?' Cat en Vanessa knikken gretig. 'We moeten een gloednieuwe jurk voor je kopen. Eentje die zuiver en puur is,' knikt Joey. 'Misschien wat nieuwe oogschaduw en highlighter,' stelt Cat voor. 'Allemaal wel leuk en aardig, maar ik denk ook dat ze wat tips kan gebruiken,' zegt opeens een stem in de hal.  Nog geen tel later verschijnt Scott. 'Scott?' vraag ik verrast.

'De enige echte,' knikt hij en hij gaat naast Vanessa staan. 'Wat?' vraag ik verward. 'Ik heb hem erbij geroepen. Hij is de enige die Hazeal goed kent en hij kan je wat tips geven hoe hij is,' legt Vanessa snel uit. Ik knik langzaam. 'Allereerst moet je weten dat hij een gevoelige jongen is.'

'Wat?! Joey heeft me net een foto laten zien van hem. Hij lijkt me echt geen gevoelige jongen,' roept Cat ongelovig uit. Scott kijkt haar meteen aan. 'Sorry, ik denk niet dat wij elkaar kennen. Ik ben Scott en jij?' Cat glimlacht terwijl ze net niet verleidelijk met haar bruine haren zwaait. 'Ik ben Catherine, maar noem me gewoon Cat.' Ze schudden elkaars handen. 'Cat,' knikt Scott goedkeurend. Vanessa geeft hem snel mopperend een por. Dan richt hij zijn aandacht weer op mij. 'In iedere geval, hij is echt gevoelig. Hij kan niet zo erg tegen kritiek en hij kan snel boos worden over de kleine dingen. Maar dat gebeurt niet zo vaak. Het is een goede jongen,' knikt hij. 'Ik hoop dat ik goed genoeg voor hem ben,' mopper ik heel zacht. 'Ben je echt wel! Je bent mooi, een tikkeltje negatief én verschrikkelijk koppig, maar je hebt een hart van goud!' grinnikt Vanessa. 'En je bent een Gomes! Wij zijn onoverwinnelijk,' lacht Cat terwijl ze naast me komt zitten en mij in mijn zij prikt. Ik lach en duw haar weg. 'Oké, zullen we dan met z'n allen gaan shoppen?' Er wordt kort gejuicht. 'Gezellig! Shoppen met de dames,' roept Scott met een hoge stem. Joey en Cat barsten in lachen uit, maar Vanessa kijkt een beetje zuur.

'Zullen we dan?' Joey, Cat en Scott lopen alvast lachend naar buiten. 'Alles goed, Vanessa?' vraag ik meteen terwijl ik opsta. Vanessa kijkt mij zuchtend aan. 'Hou je nichtje even aan het lijntje.' Ik kijk haar verbaasd aan. 'Je denkt toch niet dat Cat jouw vriendje probeert te verleiden? Zo is Cat helemaal niet!' Vanessa haalt haar schouders op. 'Heb je hun blikken net niet gezien?' Ik loop lachend naar haar toe. 'Niet zo jaloers, mijn nicht heeft echt geen kwade bedoelingen. Ze kent haar grenzen.' Vanessa glimlacht zwakjes. 'Oke, misschien overdrijf ik een beetje!' Ik pak haar arm. 'Zullen we een leuke dag van maken?' Vanessa lacht. 'Altijd!'

Lachend lopen we naar buiten. Ik doe nog snel de voordeur achter me dicht. 'Laten we Valentina omtoveren in een mysterieuze godin,' knikt Joey enthousiast. 'Nee, in een koningin,' knipoogt Cat naar me. Ik werp haar een luchtkusje toe. 'Hoe noem jij jezelf?' vraagt Scott aan Cat. 'Ik ben haar beschermengel,' glimlacht ze. Scott glimlacht ook. Snel kijk ik naar Vanessa, maar die was te druk bezig met discussiëren met Joey over mijn outfit voor vanavond. 'Past wel bij je,' grinnikt Scott. 'Vind je?' reageert Cat. 'Ja, Cat is altijd behulpzaam én kent altijd haar grenzen.' Dat laatste zeg ik extra beklemtonend. Cat kijkt me even vragend aan. Maar ik sein snel naar Vanessa. Maar ze lijkt de hint niet te snappen. Ik zucht diep.

Het ziet er naar uit, dat ik een gesprekje met Cat moet aangaan....


CHANGEWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu