12

97 23 0
                                    

Oh! Doamne! Emily! Emily a auzit toate astea! Emily, ingerul meu... bibeloul meu de portelan fragil a auzit ce i se pune in carca... Doamne! Cum ies eu din asta? In mintea fiului meu ea era principala vinovata...

Faptul ca Emily a auzit cele spuse acum de fiul meu... a reusit sa ma readuca in starea de nervi de la inceputul acestei seri... de cand a intrat fiul meu pe usa salii de petrecere... Stiam ca nu mai aveam mult timp la dispozitie... Stiam ca Darius urma sa ajunga cu colegii lor, pentru a-si sarbatori majoratul... Nu are voie sa ma vada asa! Nu are voie sa stie nimic, deocamdata. Acum ma rugam in gand ca Eduard sa fie in stare sa il retina afara pana se termina totul... Oh! Da Doamne, ca Darius sa nu ajunga prea devreme! Da, Doamne, sa se incheie totul pana vin invitatii!

Acum, insa, nu m-am mai putut abtine si am ridicat vocea, fara sa ma gandesc ca as putea inrautati totul.

- Asta e varianta ei? Am intrebat, cu vocea ridicata de indignare si consternare. Apoi am continuat cu o voce mult mai joasa... – Incredibil! O omor!

Da! Daca Ana ar fi fost in fata mea in acel moment, ar fi fost jale! Impulsivitatea mea ar fi fost la apogeu. Insa, nu era in fata mea. Era fiul nostru in fata mea. Era fiul nostru incarcat de ura... manat de razbunari crunte... care, atunci cand mi-a auzit ultimele cuvinte, scuipate printre dintii inclestati de ciuda ca sunt nevoit sa trec prin asa ceva din cauza ei, a ranjit si a ripostat ironic:

- Chiar aşa? Vrei s-o omori şi pe ea, aşa cum vrei să mă omori pe mine? Aşa cum ai ameninţat acum douăzeci şi patru de ani, în parcul de lângă blocul turn? Ştii care bloc turn! Sunt sigur! Vrei să îţi spun ceva, înainte de a continua cu adevărul mamei? Vrei să cunoşti ironia sorţii? Îţi folosesc acel apartament de doi ani şi patru luni! De doi ani şi patru luni te foloseşti de banii mei... De doi ani şi patru luni sunt aici... pândind momentul... Pândind clipa când Daria îşi va face intrarea în cluburi... Da... tată, fiica ta a dormit în patul pe care te-ai lăfăit tu cu două femei deodată, acum nouă ani de zile!

Oh! Doamne, Dumnezeule Mare! Ce-mi aud urechile?! Ce a spus acum copilul meu? Ca am amenintat ca il omor? Eu?! Am facut asta? Oh! Cum naiba ii scot eu asta din cap? Cum sa il conving ca eu niciodata nu am spus asta? Insa altceva din cele spuse de el acum m-au lovit mult mai crunt...

El e chiriasul meu! El locuieste in apartament de doi ani jumate... Hm! Da! Imi amintesc...Agenta m-a sunat pe vremea aceea pentru ca sa-mi spuna ca s-a schimbat chiriasul... Oh! As fi avut ocazia sa il intalnesc inca de acum doi ani jumate si nu as fi trecut prin asta acum. Totul s-ar fi rezolvat inca de pe atunci, daca ne-am fi intalnit... Of! De ce nu am vrut sa il vad pe chirias? De ce naiba nu am vrut?! E in apartamentul meu de atata vreme! Copilul meu imi plateste in fiecare luna chirie... pentru a locui in acel apartament! Of! M-am folosit de banii lui... O gramada de bani... Foarte multi bani! E un apartament de lux, pentru care, e adevarat, nu am cerut chirie exagerata, insa oricat as fi cerut, tot e mult... ca sa fie platit de un tanar de douazeci si ceva de ani, care e la inceput de drum in viata asta... De unde are el atatia bani?! Hainele lui erau de cea mai buna calitate... Avea un lant de aur la gat, cu o cruce destul de mare ca sa fie vulgara si o bratara la mana... Hm! Si un ceas scump... Da! Fiul meu avea bani... Oare cum i-a facut? Oare cum i-a castigat?

Insa nu asta era intrebarea de baza acum... si nu asta era problema acum... E treaba lui de unde are banii... insa sa aflu ca el locuieste in apartamentul meu... Sa aflu ca fiica mea a dormit in acel apartament?! Oh! Asta e si mai grav decat faptul ca el imi foloseste apartamentul si imi plateste pentru el... Daria a dormit in acel cuib al raului... Daria mea a dormit acolo unde am simtit mereu spiritul desfraului... Acolo unde eu am distrus zeci de suflete... Acolo unde am fost surprins de femeia vietii mele, in bratele alteia... Acolo unde... Oh! Doamne! Acolo unde am facut spectacol... in bratele femeilor... De unde naiba stie el despre ceea ce am facut eu acum noua ani de zile? Cine e barbatul din fata mea? Cine e barbatul care a ajuns la inima fiicei mele? Cine e cel care a avut cruzimea sa imi duca fata acolo... in apartamentul ala blestemat?!

IN OGLINDAUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum