Alexandra i-a raspuns razand amuzata:
- E cu Darius la cai. Nu se mai dezlipeşte de ei. Dar vor veni şi ei imediat. Oh! M-am asteptat sa vad o umbra trecand peste chipul acum atat de schimbat in bine al fiului meu, in momentul in care a auzit numele fratelui sau, insa nu... Nici o schimbare ingrijoratoare... Nimic... Acum, ori s-a controlat foarte bine, ori va lua lucrurile pe rand... si le va trai cand le va veni momentul. Alexandra s-a desprins din imbratisarea lui Edmond si l-a indemnat sa inainteze spre masa: - Haide! Să te vadă mama! Apoi, s-a intors spre iubita fiului meu, care era in culmea incantarii. Da! Datorita ei, il aveam pe Edmond in casa mea. Sunt sigur ca ea l-a convins. De ce sunt sigur? Pentru ca am dedus din conversatia lui cu Alex. Conversatia de la ora sapte fix. Da! Edmond ii recunoscuse prietenului sau ca fata lui l-a convins... Acum, Carmen zambea fericita... si mult prea emotionata... Da! Era foarte emotionata... si... parca tematoare? Oare, bine o citesc? Da! Ea se temea de aceasta noapte... Probabil ca Edmond a pus conditii, iar acum ea se teme de neprevazut... Daca ceva se va intampla in noaptea asta, se va sparge in capul ei. - Carmen, draga mea soră! Oh! Sunt atât de emoţionată! Ce întorsătură a lucrurilor! Alexandra se bucura ca un copil si nu contenea sa treaca de la Edmond la Carmen si invers. Acum i-a venit din nou randul fiului meu la atentia Alexandrei: - Ce ţi-am spus eu, Edmond?! Aşa a trebuit să fie! Toate se leagă! Asta a fost de fapt miza acestor ani! Să ai o familie numeroasă... în schimbul singurătăţii tale... Să nu mai fii niciodată singur. Vezi?! Ţi-am spus eu că Dumnezeu nu te-a uitat!
Oh! Doamne! Ce draga mi-a fost femeia asta tanara in acel moment! Cat de frumos i-a explicat ea de ce i-a fost dat lui sa treaca prin tot ceea prin ce a trecut el... Da! El nu va mai fi singur niciodata... indiferent ce va alege...
Alexandra i-a grabit, nerabdatoare sa ajunga la mama sa si, surprinza, la surorile mele. Da! Edmond fusese subiect de discutie intre ele pana sa ajunga fiul meu aici. Alexandra le-a povestit despre el... Nu a dat amanunte, insa l-a descris atat de frumos pe fiul meu, incat nu aveai cum sa nu fii curios de persoana lui:
- Baby, Viola... A venit! Nepotul vostru despre care v-am spus atâtea lucruri, e aici! A avut puterea să vină! V-am spus eu că e puternic! Şi acum vedeţi şi voi cât de puternic e! Iar ea e Carmen! Ea e cea care ni l-a dat nouă! Fără ea, Edmond nu ar fi fost aici, în seara asta!
Edmond s-a indreptat prima data spre mama lui Alex, asa cum m-am si asteptat... Nu se putea altfel. Aceasta femeie era, dupa parerea mea, cea mai importanta persoana din aceasta familie bucuresteana. Ea e figura materna din mintea si din sufletul fiului meu. Ea i-a acceptat afectiunea si ea i-a daruit afectiune... iar asta s-a vazut si acum. Edmond a imbratisat-o, in prima instanta, apoi a soptit cu vocea ceva mai slaba decat pana atunci.
- Bună, mamă...
Oh! Doamne! Ii spunea mama? Hm! Cat de frumos! El ii spunea mama, femeii care i-a aratat iubire... Insa altceva m-a alarmat... Edmond era la limita... Am devenit mai atent... Pe masura ce el incepea sa se relaxeze si sa scape de emotiile intrarii lui in casa mea, pe masura ce alte emotii isi faceau acum loc... alte trairi intense, adrenalina din trupul lui slabea si il lasa descoperit... Da... Edmond incepea sa se simta din ce in ce mai rau... Nu stiu psihic... insa fizic se putea vedea clar... ca abia se mai tine pe picioare... Se incrunta... si strangea ochii... Ba, la un moment dat, si-a dus mana la frunte... respirand din ce in ce mai neregulat... Oh! Plamanii lui nu aveau cum sa faca fata ritmului de respiratie al fiului meu si risca, pe langa toate cate le mai simtea el, risca sa se hiperventileze. Oh! Ce oare sa fac? Sa incerc sa intervin? Cum va interpreta el gestul meu? Oare va avea aceeasi reactie ca si la apartament, doar pentru a nu-si dezvalui slabiciunile?
Am fost atent la fiecare miscare de-a lui si m-am apropiat cat am putut de mult, ca sa fiu pregatit pentru un eventul colaps al fiului meu... Asa am auzit discutia dintre mama lui Alex si Edmond:
CITEȘTI
IN OGLINDA
RomanceV-ati intrebat vreodata atunci cand ati citit cartea ASA TATA ASA FIU, ce a gandit Cris Reyn atunci cand a aflat ca Daria a dormit la un strain, sau v-ati intrebat vreodata ce a simtit el in cele sapte zile dintre Craciun si Revelion? Ei! Acum aveti...