Acum l-am privit... si l-am privit... si l-am privit... simtind cum imi creste inima descoperind ce baiat am eu!
In cele din urma, nu am putut tine in mine toata aceasta emotie si am exclamat cu inima batandu-mi cu putere:
- Oh! Doamne! Am un fiu! Am un fiu de care sunt mândru!
- Da! Ai un fiu! Un fiu pe care nu ţi l-ai dorit... tată... şi în niciun caz, de care nu poţi fi mândru...
Oh! Ce cuvinte! Si cata tristete am citit eu pe chipul lui in acest moment. Cat il durea pe el ca eu nu mi l-am dorit! Si cat regret eu acum ceea ce am facut cu Ana! Impulsivitatea mea m-a adus aici! Reactia mea din momentul in care am aflat ca Ana e insarcinata m-a adus aici! Daca altfel as fi vorbit cu ea atunci... Daca altfel as fi reactionat... Daca nu m-as fi lasat condus de furie... Daca... Oh! Sunt multi de "daca" pe care as putea sa ii enumar acum... Foarte multi de "daca"...
Acum m-a durut ca el nu era constient ca merita ca eu sa fiu mandru de el. Asta m-a durut in acel moment... Insa, intr-un fel, m-a si linistit... Edmond nu era un om rau! Nu din rautate a facut tot ce a facut el, asa ca si mine... Nu! El... regreta ceea ce a facut... El nu e mandru de el... Insa nu am vrut sa vorbesc despre asta in acel moment... Nu despre mandrie... Poate voi avea ocazia sa ii spun de ce sunt atat de mandru de el... Poate... ca ii voi prelungi sederea aici... Poate ca voi reusi sa ii aman plecarea... daca nu pot sa il conving sa ramana... Macar sa imi dea inca putin timp cu el... Inca putin timp cu el, dupa ce o voi avea pe Daria... Dupa ce ne vom linisti... Dupa ce el va scapa de Samir... Fi-r-ar sa fie de Samir! Auzi tu! Sa imi vrea fiul! Auzi tu! Sa il oblige sa se insoare cu o copila de treisprezece ani... Fiul meu sa fie ginere de sef de clan... Cel mai periculos sef de clan din zona... Sa il oblige sa faca in continuare faradelegi... cand fiul meu s-a oprit de cinci ani... Cand fiul meu este un contribuabil respectabil... Of! Sa imi vad fata salvata din tentaculele lui Samir... Sa imi vad fiul salvat... si voi face tot ce pot sa distrug acest clan... Voi trage orice sfoara ca sa distrug cuibul asta de viespi... Ma voi folosi de armele mele... despre care si Edmond a aflat... Samir nu va mai face legea in zona noastra!
Acum am ales sa ma explic cumva... ca fiul meu sa inteleaga ca totul s-a schimbat din seara asta! Ca, da! A fost asa cum a spus el! Ca nu mi-am dorit un copil! Nu in acele conditii de acum douazeci si ceva de ani... Dar ca acum imi doresc sa il am langa mine! Imi doresc din tot sufletul ca el sa ramana cu mine!
- Edmond! E adevărat, nu te-am dorit... Nu cu Ana... Dar dacă aş fi ştiut ce a făcut ea, te-aş fi luat la mine... Mai ales după ce a aflat Emily de Ana... Sunt sigur că Emily te-ar fi iubit ca pe propriul ei copil...
Da! Asta as fi facut! L-as fi luat la mine! I l-as fi luat Anei pe cale legala! I l-as fi smuls! Sunt sigur ca asta as fi facut, mai ales dupa aniversarea a doi ani de casnicie cu Emily, cand ea a aflat de Ana. Daca as fi stiut macar de atunci de el, Edmond ar fi fost la mine de douazeci de ani... Ar fi crescut alaturi de mine si de Emily...
- De unde ştii tu că aşa ar fi fost?
Oh! Doamne! Cata amaraciune a fost pe chipul lui acum! Coltul buzelor lui perfecte a coborat in jos... Mult in jos... Da! El si-ar fi dorit sa creasca alaturi de mine! Acum, insa, el era plin de neincredere... Cum sa ma creada el, cand Ana i-a impuiat capul cu minciuni... despre Emily... si despre mine...? Am ales sa ii spun de ce stiu... de ce sunt atat de sigur ca Emily l-ar fi iubit ca si pe propriul ei copil... Poate, daca el ar fi fost de pe atunci in sanul familiei mele, Emily nu ar fi cazut atunci cu Sara... Ar fi avut o mangaiere in Edmond... si poate ca mama nu ar fi murit... Stiu... ca unul dintre factorii care au declansat cancerul mamei a fost tragedia prin care am trecut cu Sara... Edmond ar fi fost atunci colacul nostru de salvare...
- Pentru că a fost o vreme în care ea şi-a dorit enorm de mult un copil... Atât de mult şi-a dorit, încât ar fi fost de acord ca eu să am un copil cu altcineva, dacă ea nu ar fi putut fi mamă... De aceea! Îmi amintesc şi acum vorbele ei: „Vreau un copil al tău! Îl voi iubi aşa cum te iubesc pe tine. Doar în aceste condiţii vom avea un copil. Ori al meu, ori al alteia dar întotdeauna al tău!"[RĂSĂRIT DE SOARE, FIRUL VIEŢII, BellaMeli] Astea sunt cuvintele ei...
CITEȘTI
IN OGLINDA
RomanceV-ati intrebat vreodata atunci cand ati citit cartea ASA TATA ASA FIU, ce a gandit Cris Reyn atunci cand a aflat ca Daria a dormit la un strain, sau v-ati intrebat vreodata ce a simtit el in cele sapte zile dintre Craciun si Revelion? Ei! Acum aveti...