50

82 16 4
                                    

- Da! Poate ca nu reusesti acum sa te apropii de el... insa nu se incheie lumea intr-o zi... El ar putea sa cedeze la un moment dat, daca tu vei insista... si daca el va simti ca il vrei in familia ta... Poate... Daca Daria ar ajunge sa vorbeasca cu el... Poate... daca ea i-ar demonstra ca l-a iertat si ca isi doreste sa ramana aici sau sa se intoarca aici, el ar putea ceda...

- Oh! Nici nu stii cat bine mi-ai facut tu acum! Nici nu stii cum mi-ai ridicat moralul acum! Ai dreptate! Nu il conving acum, il conving maine.

- Asa cum s-a intors la mine... asa ar putea sa cedeze si acum... Cine s-ar fi gandit ca dupa ceea ce a fost, el se va decide sa incerce. Sa imi arate, vorba lui, "cum ar fi fost... daca nu ar fi fost". Asa a spus el, in ziua in care mi-am primit pedeapsa... Sa stii ca a fost un pas bun sa il inviti pe Alex... Da bine! Sincer!

- Tot nu vrei sa imi spui ce ti-a facut Edmond?

- Nu! Nu acum, cel putin! Raspunse ea, din nou mult prea serioasa. – Dar, iti voi da sa citesti ceva, daca imi promiti ca Edmond nu va afla niciodata ca ai citit. As vrea sa afli cum gandea fiul tau la doar paisprezece ani... As vrea sa afli cum iubea el inca de pe atunci. Altii poate ar rade acum... Ce e aia iubire la paispe ani? Insa nu vei gasi o iubire mai mare decat a lui, la doar paisprezece ani. As fi vrut sa il auzi in ziua in care m-a pedepsit, cum a vorbit... Cum s-a explicat el atunci... Iti dai tu seama ce iubire imensa e intre noi... incat am rezistat doar cu mesaje si uneori cu telefoane? Patru ani de zile... A fost infiorator... de greu... Ne-au chinuit cei patru ani... Sa iti doresti sa il vezi macar de la distanta... Sa te asiguri ca e bine... Sa stai cu frica in san, ca oricand poti primi vestea ca el nu mai este... sau ca e la inchisoare... Hm! Stii ca a aparut la televizor la un moment dat? Atunci cand a fost inmormantat tatal lui Alex... Da! Atunci l-am vazut la televizor... Doamne! Ce spaima am tras eu atunci! Si acea spaima m-a facut sa il sun. Nu am avut voie sa il sun eu pe el. Mi-a interzis categoric sa il sun. Doar daca as fi fost in pericol. Pentru acest motiv mi-a si dat primul telefon. Asa m-a convins sa-l primesc... A spus ca e pentru linistea lui sufleteasca... Insa in ziua inmormantarii l-am sunat eu... iar asta l-a scos de pe pista lui bine trasata si am reusit sa il fac sa cedeze. A fost prima noastra zi ca un cuplu... eram deja majori amandoi... Hm! atunci m-a cerut el in casatorie. Atunci mi-a spus ca daca iti supravietuieste, ma ia de sotie, stiind ca mai avea de asteptat cinci ani. Pentru el nu a contat timpul. Niciodata! Nu a contat nimic altceva mai mult decat planurile lui bine stabilite. El s-a tinut de astia zece ani! Daca asa a hotarat ca peste zece ani te vede, nimic nu l-ar fi putut determina sa nu te vada peste zece ani! Alex a insistat sa vina mai devreme... Sa nu astepte astia zece ani... Sa scape de presiunea asta, insa nu! El nu a lasat dintr-a lui... El ar fi fost pregatit si la optsprezece ani sa te infrunte! Sunt sigura de asta! A fost la fel de puternic sa iti tina piept ca si acum! A pus la pamant intr-o secunda sapte baieti... Am vazut cu ochii mei... A fost ca un fulger! Atunci am aflat ca era cunoscut sub alt nume... si atunci am aflat cat era el de cunoscut si cat se temeau de el. Da! A fost de temut! Si ar fi fost pregatit fizic pentru o confruntare cu tine, insa el a tinut mortis sa se intample asta la majoratul copiilor tai... iar Daria sa fie cea care ii va asigura intrarea. A fost de neclintit. Doar unele devieri... au fost, insa cu aceeasi tinta. Spun devieri... pentru ca da. Ceea ce a tinut de mine au fost devieri. Initial hotarase ca nu ne vom vedea noua ani de zile, nu inainte de a se intalni pe tine...

- De ce?

- Pentru ca pentru el a fost de nesuportat ziua in care m-a pedepsit... si ramas-bunul nostru de atunci... Poate vei afla mai exact ce vreau sa iti spun... Dar pentru asta, va trebui sa vezi ceva... ca sa intelegi ce vreau sa spun... si nu a mai vrut sa trecem prin durerea aceea... Apoi pentru ca s-a temut pentru mine... S-a temut sa nu ma puna in pericol... Asa hotarase el la inceput... insa, el a cedat putin cate putin... Prima data cand a fost de acord sa vorbeasca cu mine la telefon... apoi cand am aflat ca e in zona blocului meu si l-am convins sa ne vedem macar de la distanta... Atunci a fost foarte dureros pentru noi, dar in special pentru el... Apoi cand s-a decis sa pastreze totusi legatura cu mine, macar prin telefon... Apoi dupa patru ani... cand a murit tatal lui Alex... cand am avut prima noastra noapte... de dragoste... si cand a decis ca nu mai putem continua doar prin telefon... Atunci a fost momentul in care el nu a mai fost nevoit sa faca ceea ce facuse patru ani si nu mai era chiar atat de mare pericolul pentru noi... si deci, puteam sa avem o relatie de cuplu aproape normala... Apoi atunci cand i-a batut pe cei sapte, pentru mine... si a decis sa ma duca la el in apartament... Au urmat trei ani de vis... A fost perfect! Crede-ma! Nu exista un om mai tandru si mai atent si mai dulce decat fiul tau. Ai fi zis ca va deveni un dur... dupa cei patru ani in care a facut ceea ce a avut de facut... Insa nu! El a ramas acelasi protector... Acelasi suflet sensibil... din gimnaziu... Astea au fost devierile lui... insa tinta a ramas aceeasi. Tu! Iar el nu a putut fi fericit pe deplin niciodata. Am vazut asta! Chiar daca in cei trei ani de vis a fost perfect... el nu fost pe deplin fericit... L-a apasat mereu acest moment si stiu ca daca nu ar fi venit, el nu ar fi putut fi fericit... S-ar fi consumat o viata intreaga... Stiu si mi-a confirmat-o si el, in ziua in care a plecat din Bucuresti. Insa, mai stiu ca nici de acum nu va putea fi implinit. Nu, cand va afla adevarul... si va sti ca aici e familia lui de sange care isi doreste ca el sa le fie alaturi. De aceea voi incerca sa te ajut... pentru ca sunt constienta ca el nu isi va gasi linistea... Dar, aici e o sabie cu doua taisuri. Indiferent ce va alege el... el nu va fi bine! Ca te alege pe tine... ca il alege pe Alex... el tot nu va fi bine. Nu va mai fi manat de ura... ci va fi manat de dor... Crede-ma! Si, uite asa! Toata viata lui va fi un dor... Dorul din anii trecuti si dorul din anii viitori... Da! Asta e adevarul si asta e ceea ce il asteapta pe fiul tau... si de aceea... ma gandesc ca el va alege raul cel mai mic din cele doua rele. Va alege dorul de tine... pentru ca daca te alege pe tine... el se va consuma... Loialitatea lui pentru Alex... il va consuma... Loialitatea lui pentru familia lui Alex il va consuma... asa ca s-ar putea, daca isi revine, sa fie foarte dur si sa para foarte hotarat, pentru a incerca sa te indeparteze de el! Pentru a incerca sa te convinga ca tu nu mai existi pentru el... pentru ca tu sa renunti la insistente si sa nu fie nevoit sa aleaga... Pentru ca da! El va fi nevoit sa aleaga! Si orice va alege va veni la pachet cu dorul... Asta e adevarul... sopti ea ultimele cuvinte...

IN OGLINDAUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum