120

78 14 0
                                    

- Fiule, nu! Nu ai voie sa iti reprosezi nimic! Toate s-au legat! Ai uitat ce a spus Alexandra? Toate s-au legat! Incepand din ziua in care tu ai aflat de mine. Asa a trebuit sa fie, Edmond! Asa o ai pe Carmen. Hai, sa le luam la rand: daca tu ai fi venit la mine atunci cand ai aflat ca ti-s tata, tu nu ai fi avut-o pe Carmen acum! Nu uita ca stiu cum a fost atunci. Nu uita ca tu deja ai trecut prin acea zi cu Carmen... Asadar, daca ai fi venit la mine atunci, tu te-ai fi oprit cu Carmen! De ce iti spun asta?! Pentru ca sunt sigur ca nu te-as mai fi lasat sa pleci de langa mine. Daca ai fi venit la mine, atunci, tu nu te-ai fi intors niciodata in Bucuresti. Tu nu ai mai fi plecat de langa mine. Crede-ma! Te-as fi obtinut in regim de urgenta. Tu nu ai mai fi avut ocazia sa o mai vezi pe Carmen. Totul s-ar fi oprit la acea zi neagra pentru tine. Apoi, daca ai fi venit la mine atunci, tu nu l-ai fi avut pe Alex! Edmond... Oamenii astia sunt extraordinari! Carmen e perfecta... iar Alex e cel mai bun prieten pe care l-ai fi putut avea.

- Dar, tata! Am pierdut zece ani cu tine! Am pierdut zece ani cu familia ta! Am o constiinta incarcata... Noaptea nu pot adormi cand ma gandesc la toate cate le-am facut... Constiinta ma chinuie... Ma intreb ce s-a ales de fetele pe care le-am trimis la produs... Ma intreb ce s-a ales de fetele pe care toata gasca noastra le-a trimis la produs... Tata... Sunt atat de multe! Imi revin in minte chipurile fetelor din subsolurile lui Tiberiu... Sunt si eu vinovat pentru aceste chipuri... Eu am gresit pentru ca am facut tot ceea ce am facut, din momentul in care am aflat de tine. Eu am gresit pentru ca nu am vorbit! Nu am spus acolo unde trebuie... Eu am gresit ca m-am lasat condus de ura.

- Edmond! Vocea mea s-a ridicat in acest moment. – Edmond! Nu! Nu mai ai voie sa iti amintesti ce a fost! Nu ma face sa te duc si pe tine la Adelina! Crede-ma! Te duc la Adi sa iti stearga amintirile! Sa stii, ca daca nu ar fi Carmen, m-ar tenta sa te duc. As prefera asta! Oricand! Stiu, Edmond! Stiu ce inseamna si ce putere are o constiinta incarcata! Tineti-o in frau! Domin-o! Nu te lasa subjugat de ea! Nu ai voie! Edmond! Intelege odata ca cel mai mare dusman o sa iti fie constiinta! Te va tortura! Ai citit! Edmond! Mi-ai citit cele mai adanci ganduri! Stii ce putere are o constiinta incarcata. E chinuitoare! Fiule! Toti cei din jurul tau isi doresc fericirea ta! Tu vei fi fericit doar daca nu te vei lasa acaparat de gandurile astea. Sfatul meu, e urmatorul: atunci cand iti vin in fata imagini sau amintiri care te chinuie... incearca sa te gandesti la ceva frumos. Incearca sa-ti amintesti ceva ce te-a facut sa te simti bine. Blocheaza-ti, pur si simplu, cosmarurile. Abia atunci vei simti fericirea. Nu vei reusi din prima incercare, insa in timp vei vedea ca va fi mai bine. Edmond! Carmen merita totul! Pentru ea, incearca sa aplici metoda asta! Ea e rezultatul celor zece ani! De aceea a trebuit sa fie asa! Dar, fiule! Noi am mai vorbit despre asta! De fiecare data cand iti revin cosmarurile, tu gandeste-te la Carmen! O ai pe Carmen! Edmond! Cand am vorbit cu ea in seara asta, ea si-a facut griji pentru tine. A stiut exact ce ai simtit tu! Deci! Atentie la Carmen! Si inca ceva! Daca tu ai fi venit la mine acum zece ani, Samir ar fi trait si acum si ar fi facut in continuare faradelegile pe care le-a facut... De aceea au trebuit sa treaca astia zece ani! Pentru ca tu sa fii pregatit sa il infrunti pe Samir si sa scapi lumea de un monstru! Da! Asta a fost miza cea mare! Tu ti-ai spalat asazisele pacate! Constiinta ta ar trebui sa se linisteasca! Hai, sa ne odihnim! Unde pot sa dorm?

A doua zi... in Bucuresti...

Ne-am trezit in jurul ore opt... si primul lucru pe care l-am facut a fost sa ii privesc chipul pentru ca am vrut sa vad daca el e in toane mai bune decat aseara.

- Neata! L-am salutat eu, zambind.

- Neata, tata! Cum ai dormit? Da! Edmond era mai bine dispus acum. A zambit cald atunci cand m-a intrebat: - Iti fac o cafea?

- Da! Te rog! I-am raspuns eu.

In curand eram din nou asezati in living, in timp ce imi savuram cafeaua.

IN OGLINDAUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum