Oh! Nu! NU! Fi-r-ar al naibii sa fie! A fost exact raspunsul de care m-am temut. M-am intristat. L-am inteles. Da! Asa este! Si eu am mandria si orgoliul la cote foarte inalte... insa ceea ce am facut eu acum nu e o cumparare... Nu e un targ... In cel mai rau caz, e o fortare sa nu ma uite... Atat. Vreau sa le raman in minte... Sa isi aduca aminte de mine, atunci cand privesc inelul... Asa ca m-am grabit sa ma explic cumva ca nu vreau sa il cumpar. Of! Da! Alex a avut dreptate! Edmond e foarte sensibil la acest subiect... iar acum eram nevoit sa incerc sa il fac sa-mi inteleaga intentia:
- Nu o lua aşa! Nu te mituiesc! Nu aştept să fii de acord să rămâi, pentru că am făcut asta pentru tine...
Edmond m-a oprit cu un gest al mainii asa ca am tacut. Voia sa-mi spuna ceva. Cum sa nu il ascult? Am tacut si l-am privit atent:
- În primul rând, tată! Mai bine şi mai corect ar fi să afli că eu am luat decizia deja. Înainte de toastul de la miezul nopţii. Decizia mea a depins doar de Daria în acel moment.
Oh! Ce? Cum? Ce oare voia sa spuna? Asta am inteles: ca a luat decizia. Insa ce decizie? Si de ce a depins doar de Daria? Nu am inteles ce a vrut sa spuna, asa ca am cerut lamuriri... cu vocea slaba... Cu vocea gatuita de teama si neliniste si panica... Oare chiar primesc vestea de care m-am temut? Oare chiar nu mai am nicio sansa sa il am... si de aceea vrea sa refuze gestul meu, pentru ca s-ar simti obligat sa isi schimbe decizia? Nu stiam acum ce sa cred, asa ca am rostit un singur cuvant:
- Cum?
Da! Atat am fost in stare sa rostesc... Un cuvant! Nimic altceva... Nici nu am apucat sa rumeg bine cele spuse de el pana in acel moment, ca a inceput din nou sa vorbeasca, in timp ce eu incercam sa inteleg sensul sirului de cuvinte pe care le auzeam:
- Da! Dacă Daria nu m-ar fi acceptat, indiferent ce mi-aş fi dorit eu, nu ar mai fi contat, pentru că niciodată nu aş fi acceptat să fiu între tine şi Daria. Însă Daria m-a iertat, tată. Prin urmare, am decis să rămân. Am vorbit cu Carmen. Ea îşi doreşte să facă parte din familia ta... Am vorbit cu Alex... la apartament... iar el... Oh! El e hotărât să mă vadă pe mine fericit, aşa că, el mi-a spus că dacă mă hotărăsc să rămân, dacă îmi doresc să rămân... el îşi mută afacerea în Oradea şi le aduce aici pe Alexandra şi pe mama lui. Nu ştiu ce va hotărî George, însă, ştiu de mult timp ca eu îi sunt mai drag lui Alex, decât fratele său de sânge... Aşadar... Asta e decizia mea.
Mi-a luat ceva timp sa inteleg cele spuse acum de Edmond... Adica ramane? Asta sa inteleg eu? Ramane cu mine? Nu mai pleaca in Bucuresti? Nu! Nu pot sa cred! El... Fiul meu pe care eu l-am strans de gat... in furia mea pentru ca mi-am vazut fiica distrusa, a ales sa ramana? S-a hotarat sa incerce viata alaturi de mine? S-a hotarat sa imi dea o sansa sa ii fiu tata? Asa a spus: "dacă îţi mai doreşti să mă ai alături, dacă doreşti cu adevărat să îmi fii tată, măcar de acum înainte, sunt aici!" Asa a spus! De Daria a depins decizia lui! Da! Asa mi-a spus acum... De aceea mi-a spus la telefon ca nu imi poate da un raspuns in noaptea asta... pentru ca nu a stiut daca va reusi sa vorbeasca cu fata mea... Oh! Daria! Multumesc! Draga mea fata! Multumesc! M-ai salvat! Apoi mi-am amintit ca Edmond a mai spus ceva: a spus ca Alex se muta in Oradea, cu tot cu familia! Oh! Doamne, Dumnezeule Mare! Alex! Alex face asta pentru Edmond! Atat de mare e iubirea lui pentru fiul meu! Asta i-a fost oferta greu de refuzat, iar Edmond a mai stat pe ganduri... Edmond a asteptat raspunsul Dariei... Oh! Vai! Alex! Alex isi lasa tot ce are el in Bucuresti ca sa vina aici? E sef de clan! Pentru numele lui Dumnezeu! E sef de clan! Are acolo oameni! Probabil ca are acolo proprietati... Oare chiar va face asta pentru fiul meu? Sau doar mi-a dat un ragaz, pentru a ajunge la sufletul fiului meu... si doar l-a amagit pe Edmond? Nu! Nu cred ca ar face Alex asa ceva! Insa, ceea ce a facut Alex acum, m-a socat. Sa vii cu o asemenea oferta si sa nu fie acceptata direct? Ei! De aceea a fost el atat de nervos atunci cand s-a intors de la apartament! Cum sa nu fie nervos?!
CITEȘTI
IN OGLINDA
RomanceV-ati intrebat vreodata atunci cand ati citit cartea ASA TATA ASA FIU, ce a gandit Cris Reyn atunci cand a aflat ca Daria a dormit la un strain, sau v-ati intrebat vreodata ce a simtit el in cele sapte zile dintre Craciun si Revelion? Ei! Acum aveti...