- La paisprezece ani, el stia deja sa lupte? Am intrebat eu, socat de cele auzite. Imi spusese Carmen ca s-a razbunat pe colegii lui... Insa acei colegi aveau si ei paisprezece ani... Nu era imposibil... sa invinga patru baieti de varsta lui... insa sa aud acum ca el s-a luptat pe viata si pe moarte cu oameni periculosi... Vai de capul meu! Sarmanul meu baiat!
- Bre! La paisprezece ani, fiul tau era deja de temut! L-am testat in prima zi. Bre! Nu ai mai vazut asa ceva! O rapiditate! O forta... niste reflexe! Asta m-a socat la el! De aceea am vrut sa il conving sa fie de acord sa faca ceea ce voiam noi sa faca! La paisprezece ani, fiul tau era deja gata sa moara pentru iubirea lui... La paisprezece ani... era deja scolit in toate! Eu nu am avut altceva de facut, decat sa incerc sa il temperez... A fost un vulcan mereu! Si a actionat din instinct! Nu s-a temut niciodata pentru viata lui... El s-a temut mereu pentru Carmen... El a tremurat ani la rand pentru ea... Dar... despre toate astea iti voi povesti, in 29 decembrie. Cu toate ca fiul tau mi-a cerut expre sa nu iti spun nimic, dar absolut nimic, eu nu voi tacea! Tu trebuie sa stii cine e fiul tau! Tu trebuie sa iti cunosti fiul! Eu stiu totul despre el... si vei sti si tu, daca asta iti doresti.
- Nu te temi ca el se va enerva daca va afla ca mi-ai spus?
- Se va enerva! Asta e clar! Nu ar fi Edmond daca nu s-ar enerva, dar nu ma tem de el! Nu imi va face rau niciodata! Edmond nu ma va rani niciodata! Stiu asta! Stiu asta pentru ca il cunosc atat de bine! Carmen, eu si Alexandra si bineinteles mama noastra, nu avem de ce sa ne temem de Edmond! Indiferent ce i-am face noi, el nu ne va rani niciodata! Insa, dusmanii lui... Hm! Ar trebui sa se tina la distanta. Nu e sadic... insa e incredibil de impulsiv... si de rapid... Da! Vorba lui Simi! E un vulcan imprevizibil! Nu are nevoie de timp de gandire! Are o logica infioratoare care m-a socat inca de la inceput! I-am spus-o si lui! Inca de la inceput! Avea o gandire, comparata cu a unui batran trecut prin viata! Eu inteleg ca e inteligent... A fost sef de promotie... dar, m-a socat mintea lui inca de pe atunci... Asa ca, daca vrei sa ajungi la sufletul lui, va trebui sa iti calculezi bine vorbele... Te va citi din prima! Va fi un dur! La asta sa te astepti! E dur si incapatanat si impulsiv! In rest, daca ii ajungi la suflet, e cel mai loial, mai corect si mai capabil de sacrificiu decat oricine altcineva! Loialitatea lui a fost cea care l-a convins pe tata sa ii dea libertatea la doar doua zile dupa ce ii spusese ca ii apartine patru ani de zile! Fusese cumparat pentru patru ani de zile! El a avut in plan sa vina aici, dupa ce termina liceul... insa tata, i-a cerut sa mai ramana trei ani si sa faca facultatea in Bucuresti... I-a cerut asta, de pe patul de moarte, iar Edmond nu l-a putut refuza, din loialitate! Da! Dupa momentul de acum noua ani, cand el a hotarat sa imi ramana alaturi patru ani de zile, momentul in care tata mi-a spus abia soptit ca Edmond mai ramane cu mine a fost cel mai emotionant moment pentru mine! Stiam cat isi doreste sa vina aici! Stiam ca toata viata lui era ghidata doar de momentul in care vine aici... face facultatea aici, sa fie pe zona... apoi asteapta majoratul copiilor tai... Nu avea niciun plan dupa momentul intalnirii dintre voi... Nimic... negru complet... el nu sperase sa o aiba pe Carmen... El nu sperase ca fata asta sa il astepte... si nu avea niciun plan... insa, dupa moartea tatalui meu, cand Edmond si-a schimbat planurile si a decis ca va avea o relatie normala cu fata lui, s-a facut lumina dupa momentul intalnirii cu tine. El se pregateste de nunta! Mi-a spus! Vrea nunta cu Carmen! E vremea! Anul acesta nuntim!
- A cerut-o? S-au logodit?
- Eh! Nu cu un inel! El nici macar nu ii cunoaste pe parintii lui Carmen... Nu a vrut sa ii cunoasca, pana cand nu se intoarce in Bucuresti... insa da! I-a spus si ei ca face nunta imediat dupa ce se intoarce in Bucuresti.
- De ce nu i-a dat macar inelul?
- Si daca nu s-ar mai fi intors? Daca nu a fi supravietuit? Daca nu ti-ar fi supravietuit? Nu a vrut sa impinga mai mult... El nu a vrut nici macar s-o mai vada, dupa acea zi de acum noua ani jumate...
CITEȘTI
IN OGLINDA
RomanceV-ati intrebat vreodata atunci cand ati citit cartea ASA TATA ASA FIU, ce a gandit Cris Reyn atunci cand a aflat ca Daria a dormit la un strain, sau v-ati intrebat vreodata ce a simtit el in cele sapte zile dintre Craciun si Revelion? Ei! Acum aveti...