In noaptea asta ii voi cunoaste mai bine. E pentru prima data cand cei doi frati ne calca pragul. Voi avea eu grija sa nu se mai teama de mine, pentru ca, cu siguranta, asta a fost motivul pentru care ei nu au indraznit sa vina aici pana acum.
Acum mi-am mutat toata atentia pe chipul fiului meu mai mare. Stralucea! Aceeasi zulufi blonzi si creti pe frunte ca si ai mei... Aceeasi privire... interesanta... Aceeasi statura... zvelta... Da... De foarte multe ori am inselat cu faptul ca nu am fost niciodata plin de muschi umflati cu steroizi... Nu s-a asteptat nimeni sa il pun la pamant intr-o clipita... Asa si Edmond al meu... la fel de zvelt, dar plin de forta ca si mine...
Acum era imbracat intr-un costum negru, perfect croit, elegant, ce ii scotea in evidenta toate trasaturile lui frumoase... L-am privit lung... si mi-am amintit de poza mea de mire... Asemanarea dintre noi e uluitoare! Eu nu am mostenit nimic de la tatal meu, iar Edmond nu a mostenit nimic de la Ana.
Edmond si-a privit invitatii, pe rand, incercand sa-si ascunda emotiile care incepeau sa il stapaneasca din nou. L-am inteles. Aceleasi emotii m-au cuprins si pe mine cand mi-am asteptat mireasa. Ochii lui au trecut de la nasii lui de cununie, Alex si Natalia, la mama lui Alex... A zabovit o lunga secunda pe chipul acestei femei blande... apoi i-a privit pe Eva si pe Eduard. Prietenii mei erau cele mai vesele persoane din primul rand. Savurau atmosfera... Am privit-o si eu pe Eva... Eva... Regretul meu din tinerete... a ramas la fel de frumoasa... si la fel de acida in vorbe. Era sarea si piperul oricarei petreceri. Sunt sigur ca ea abia astepta sa se porneasca petrecerea. Adora dansul, de orice fel... asa ca eram sigur ca mintea ei e la muzica de petrecere...
Apoi ochii lui Edmond s-au oprit pe chipul iubirii mele... Oh! Cu cata duiosie a privit-o el acum... si cat mi-as fi dorit sa ii citesc gandurile... Cat mi-as fi dorit sa imi dau seama ce insemna acel aer duios... al privirii lui care parca nu s-a mai vrut dezlipita de pe chipul sotiei mele... Ia, sa incerc totusi sa il descifrez: Hm! Ce am citit eu in privirea lui? Recunostinta... admiratie... uimire... duiosia amintita deja... Da! Intr-un cuvant era privirea pe care mi-am dorit s-o vad la el... Era privirea cu care isi priveste un prunc mama... Edmond se considera fiul lui Emily. Cu siguranta, asa o vedea el. Mama lui iubitoare si dragastoasa si blanda... si calma si intelegatoare... si iertatoare... firava si totusi puternica! Atat de puternica incat sa-mi faca fata... Atat de puternica incat sa treaca peste loviturile sortii... Aceasta e femeia mea! Aceasta e fiinta care a ajuns la inima mea si mi-a inlantuit-o pe veci... Mmmm! Cat de mandru ma simt eu cand imi privesc sotia... E de o frumusete rapitoare! Eleganta si discreta! O femeie pe care orice barbat si-ar fi dorit-o stapana in casa lui.
Apoi privirile ni s-au intalnit... Tata si fiu... Stiu ca am zambit vanitos. Mandru de familia mea! Mandru! Edmond si-a muscat discret buza, incercand din rasputeri sa se tina in frau. A trecut cu privirea pe locul gol care-l astepta pe tatal lui Carmen. El avea de indeplinit o conditie pentru a asista la aceasta cununie. Trebuia sa-si ceara public iertare de la fiica lui si de la Edmond. Iar acum el astepta stingher, in spatele scaunelor, acolo, unde incepea covorul rosu pe care va pasi mireasa...
Edmond i-a privit pe toti pe rand... S-a oprit pe fiecare chip invitat la nunta lui... mascandu-si emotiile cu un zambet frumos.
Ora şase...
Ora şase fix...
Oh! Ora la care, acum zece ani de zile, Edmond isi supuse iubirea la un supliciu greu de suportat pentru un copil de paisprezece ani, cat au avut ei atunci...
Ora sase fix. Usa casei s-a deschis... iar in ea a aparut Daria... Uau! O zeitate! O craiasa! Superba! L-am privit pe Ianis, pentru ca am vrut sa-i prind prima impresie. Oho! Si am avut ce vedea! Chipul lui Ianis s-a transformat instantaneu in momentul in care a vazut-o. Da! Baiatul asta o iubeste pe fiica mea! Mi-a fost de ajuns sa-i vad privirea si zambetul ca sa imi dau seama ca Ianis imi iubeste cu adevarat fata.
CITEȘTI
IN OGLINDA
RomanceV-ati intrebat vreodata atunci cand ati citit cartea ASA TATA ASA FIU, ce a gandit Cris Reyn atunci cand a aflat ca Daria a dormit la un strain, sau v-ati intrebat vreodata ce a simtit el in cele sapte zile dintre Craciun si Revelion? Ei! Acum aveti...