- Esti mai bine? Te simti in stare sa vii cu mine? Am intrebat eu incet, cu mult mai calm.
- Nu sunt mai bine, dar voi merge cu dumneavoastra. Alex mi-a dat asigurari ca nu imi veti face nimic...
- Poti, te rog, sa treci inapoi la "per-tu" cu mine? Nu imi plac apelativele.
- Nu stiu daca pot... insa voi incerca... murmura ea... - Scuze pentru iesirea mea de mai inainte... Insa trebuie sa recunoasteti ca e socant sa te trezesti cu cel pe care il stii la sute de kilometri distanta... Cu cel la care te-ai gandit mereu cu teama...
- Daca te simti mai bine, hai, sa-ti facem iesirea din spital. Trebuie sa ne grabim. Trebuie sa ma ajuti sa ajung la Ana!
- De ce vreti sa ajungeti la ea?
- Ea e singura dovada ca am spus adevarul! Ea e singura dovada pe care pot sa i-o aduc fiului meu...
- Hm! Fiul meu... Doamne! Cat si-a dorit Edmond sa auda aceste cuvinte!
- Le-a auzit, insa nu le crede, Carmen! Fiul meu nu le crede! Dar, nu e timp pentru asta, acum. Vom vorbi pe drumul de intoarcere. Hai, sa te ajut sa te ridici.
Am intins bratul spre ea, insa fata a tresarit violent...
- Nu te teme... Vreau doar sa te ajut sa te ridici din pat si sa te pregatesti de plecare.
- Pot si singura... sopti ea, incruntandu-se.
- Cu siguranta poti... Dar lasa-ma sa te ajut eu. As fi mai linistit. Socul prin care ai trecut acum ar putea sa iti fi slabit organismul si asa slabit deja, iar tu ai nevoie de ajutor pentru a suporta drumul spre Oradea.
- Pentru Edmond, voi face orice. Voi suporta orice!
- Te cred! Dar tot trebuie sa te lasi ajutata! Altfel, daca patesti ceva, ma omoara Alex. Mi-a jurat asta! Asa ca ajuta-ma sa nu mor... Am scapat de furia lui Edmond, nu vreau si furia lui Alex.
- Bine! Atunci, ajutati-ma sa ma ridic sa imi strang lucrurile.
In cel mai scurt timp am iesit pe usa spitalului, carand bagajul lui Carmen cu o mana si sustinand-o cu cealalta.
Cand am urcat la volan am inspirat adanc si mi-am intors capul spre ea.
- Acum, te rog sa imi spui unde locuieste mama lui Edmond.
- Va dirijez eu, murmura ea, usor incruntata.
- Este vreo farmacie in acea zona?
- Da...
- Ok! Uite cum facem. Mergem pana la locuinta ei. Tu vei intra la ea si ii vei pune un somnifer in bautura.
- Oh! Nu pot face asa ceva!
- Vei putea! Asta trebuie sa faci ca sa o pot duce sase sute de kilometri, nu crezi?
- Si daca moare?
- Nu va muri! Stai linistita! Stiu cat somnifer sa ii pun. Am scoala de medicina! Nu vreau s-o omor inca! Trebuie sa o aduc in fata lui Edmond! Trebuie sa auda de la ea adevarul meu!
- Ce va faceti sa credeti ca i-l va spune?
- Crede-ma! I-l va spune! Atunci cand ma va vedea, i-l va spune! Tu, doar, nu ai voie sa ii spui nimic lui Edmond despre asta! Nimic! Va trebui sa il pun in fata faptului implinit!
- Adica, vreti sa il mint pe Edmond?!
- Nu! Nu iti cer sa il minti, doar sa nu ii spui de mama lui... O cunosti? Din cate am inteles de la Edmond, el nu a vazut-o de ani de zile...
CITEȘTI
IN OGLINDA
RomanceV-ati intrebat vreodata atunci cand ati citit cartea ASA TATA ASA FIU, ce a gandit Cris Reyn atunci cand a aflat ca Daria a dormit la un strain, sau v-ati intrebat vreodata ce a simtit el in cele sapte zile dintre Craciun si Revelion? Ei! Acum aveti...