- Daria, nu vreau sa vorbesc despre acest apartament mai mult decat e necesar. Daca nu ar fi fost Edmond, eu nu as mai fi calcat niciodata pragul acelui apartament... Sa fii sigura de asta! Voi nu ati fi aflat de el, decat la moartea mea... cand avocatii v-ar fi transmis mostenirea de la mine. E un apartament pe care nu il pot instraina... pentru ca exista o clauza absurda in contractul de donare... Il am de la tatal meu... Sa stii ca sunt multe asemanari intre mine si Edmond... printre care si faptul ca si eu mi-am urat tatal... Hm! Il urasc si acum... dar nu vreau sa ma bag in detalii... insa da... Nici eu si nici mama ta nu am mai vrut sa ii calcam pragul... S-au intamplat acolo niste lucruri odioase... Oribile, chiar... asa ca, te rog, nu ii pomeni mamei de el... Nu ii aminti de el... Tu habar nu ai ce reactie a avut ea in Ajun, atunci cand Edmond mi-a aruncat faptul ca tu ai dormit acolo... in septembrie... Deci, ocoliti cat se poate acest subiect de fata cu mama voastra... Stiu ca de acum inainte va mai veni in discutie, pentru ca de acum Edmond va locui acolo, insa doar atat. Mami nu isi va dori niciodata sa il mai vada... Asadar, nu insista in legatura cu acest apartament. Nu va voi interzice sa mergeti acolo... Asta e clar... Acolo e fratele vostru... Acolo e fiul meu... si crede-ma ca am fost socat sa aflu ca el imi e chirias de doi ani si patru luni... Cum naiba, a dat el tocmai peste acest apartament, nici acum nu imi pot explica... Iti dai seama? A dat de el din prima lui zi in Oradea! Straniu! In fine! Deci, nu va voi interzice sa mergeti acolo... La ora asta imi doresc cel mai mult: ca voi sa va intelegeti bine. Toti trei. Sunteti toti trei copiii mei. Imi doresc sa va vad impreuna sau sa va stiu impreuna cat mai des posibil. Insa nu mergeti la Edmond fara sa il anuntati. E totusi locuinta lui... El are nevoie de intimitate... E acolo cu viitoarea lui sotie, deci o sa va pretind sa nu intreceti masura si sa nu fiti obraznici... Dar, da! Puteti merge la el si de la liceu sau sa ramaneti peste noapte la el... Tot ce va cer e sa ma anuntati si pe mine ca sa nu imi fac griji pentru voi... Daria, draga mea! Crede-ma! Imi doresc ca el sa simta ca l-ai iertat! Da! Asta imi doresc de la tine, pentru el. Sa simta ca l-ai iertat si ca ai trecut peste noaptea de Ajun. Nici nu stii cat de tare m-am temut de tine din dimineata Ajunului si pana in noaptea de Revelion. Nici nu stii cat de socat am fost cand l-am vazut in fata usii tale... Doamne! Cat de tare m-am temut de tine!
- De ce, tati? Intreba ea mirata, ridicand o spranceana.
- Pentru ca stiam... Am stiut ca daca tu nu il accepti, il pierd... Pentru ca am stiut ca el nu ar fi acceptat sa ramana si sa fie intre mine si tine... Asta am stiut de la inceput. Din noaptea Ajunului. Hm! Din noaptea Ajunului... Atunci m-am temut de mami, de Alex si de tine. M-am temut ca tu si mami nu il veti accepta niciodata... iar de Alex m-am temut ca il va duce in Bucuresti... Adica nu ca il va duce cu forta... dar stiam ca daca ar fi avut de ales intre mine si Alex, l-ar fi ales pe Alex oricand... Stiam asta mult prea bine. Mami m-a linistit in privinta lui Edmond, cand eram in drum spre Bucuresti... Atunci mi-a spus ca ea nu va fi impotriva lui Edmond... Nu va fi intre mine si fiul meu... Apoi Alex a ales sa vina el aici si sa ne dea o sansa sa fim o familie... pentru ca Edmond sa nu fie nevoit sa se rupa in doua. Ai mai ramas tu. Edmond mi-a spus atunci cand i-am aratat dosarul pentru schimbarea numelui sau... Mi-a spus ceea ce stiusem deja mult prea bine... ca de tine a depins daca ramane sau nu, dupa ce Alex s-a hotarat sa faca schimbarea asta... Asa ca! Da! M-am temut ca tu nu il vei accepta si imi voi pierde fiul... Nu as fi fost niciodata multumit de mine daca nu l-as fi putut avea langa noi, macar de acum inainte... Daria... Am si eu vina mea... Am o mare parte de vina pentru viata pe care a dus-o el... Da! Asa este! Eu am starnit-o pe Ana. In mine a vrut ea sa loveasca prin comportamentul ei fata de fiul nostru. Dar acum, haide... Continua!
Daria a hotarat sa nu comenteze cele spuse de mine... A inspirat adanc si a reinceput sa povesteasca despre ceea ce s-a intamplat intre ei.
- Deci, am intrat in apartament cu teama... apoi mi-am invins teama atunci cand am vazut cat e de frumos apartamentul ala...
CITEȘTI
IN OGLINDA
RomanceV-ati intrebat vreodata atunci cand ati citit cartea ASA TATA ASA FIU, ce a gandit Cris Reyn atunci cand a aflat ca Daria a dormit la un strain, sau v-ati intrebat vreodata ce a simtit el in cele sapte zile dintre Craciun si Revelion? Ei! Acum aveti...