Laya Yoga Kriya
A Laya szóhoz több jelentést is társítanak: felszívódás, feloldódás, üresség.
Ezek a jelentések mind ugyanarra utalnak:
• A felszívódás (abszorváció) a korlátolt én felszívódását jelenti, az Isteni Önvalóba (Atman) • A feloldódás az élet(ek) során szerzett karmikus bevésődések feloldását jelenti -vagyis a lényed teljes dekondicionálását, karma alóli felszabadulását.
• Az ,,üresség,, magára a primordiális Éterre utal, ami által Istenné válik a gyakorló.
Mint a HaTha Yogánál, itt is a szógyökök árulják el a teljes jelentést.
• La = Föld • Ya = Levegő/ Ég.
Így a Laya Yoga a Föld és az Ég, Test és Lélek végső egyesítése. Az immár megnyílt Szusumna Nadin, a ,,Királyi Úton,, vezeted fel a Kígyóerőt. A Gyökércsakrától a Koronáig, Földtől az Égig.
Gyakorlati szinten a Laya Yoga a Kundalini Yoga második, meditatív fázisát jelöli. Mudrát, Mantrát, Bandhát, Pranayamát, Meditációt foglal magába.
Laya Yoga Kriya a Kígyóerő Felemelésére:
A. Ülj Könnyű Pózban, egyenes háttal. Bal kezedet helyezd Gyan Mudrába, míg a jobb hüvelyk ujjaddal elzárod a jobb orrnyílasodat. Lélegezz mélyen és erőteljesen a bal orrnyíláson keresztül a hatodik csakrára koncentrálva 1-3 percig. Miután végeztél lélegezz be, tartsd bent a levegőt amíg tudod, majd kilégzés után pihenj egy percet. Ismételd meg az egészet fordítva (jobb orrnyíláson keresztül.) B. Alkalmazz imádkozó mudrát, az összeszorított kezeidet nyomd a mellkasod közepéhez.
Kezdj el mélyen lélegezni a hatodik csakrára koncentrálva 2 percig. Utána 1 perc Tűzlégzés következik.
C. Emeld fel a kezeidet oldalt 60 fokos magasságban. A tenyerek befelé néznek gyan mudrában. Lélegezz mélyen ebben a helyzetben 1-3 percig.
D. Bármilyen meditatív mudrát alkalmazva zengesd a következő mantrát:
Ék Aum Kar-A Szatanam-A Srí Va-A Héj Gurú Minden egyes -At nyomd meg jobban úgy, hogy a mellkasodat megemeled egy kicsit. Ez a mozdulat segít felvezetni az energiát a negyedik csakrán keresztül. Vizualizáld, ahogy a mantra ereje spirálként vezeti fel a Kígyóerőt a gericeden, majd kilövelli a Koronán keresztül.
11-31 perc.
Jótékony hatások:
1. A-tól C-ig felkészíted az egész testet a kundalini erő felkeltésére. Kiegyensúlyozod az Ida és Pingala Nadikat (a központi Szusumnát megnyitva ezzel). Egyesíted a Prána-Apána erőket (ami a Kundalini felkektéséhez szükséges ,,Tapat,,-Hőt létrehozza.), illetve aktivizálod a felső csakrákat és mirigyeket, kapuként kitárva a Kígyóerő előtt.
Majd a mantra felvezeti a Kundalini energiát Gyökértől a Koronáig. A gyakorlat rendkívüli ereje mellett nagyon biztonságos is. Nem csak növeli az energiát, hanem stabiziálja is azt.
2. Kiélesíti és megerősíti az intuíciódat és az asztrális érzékeidet.
3. Növeli a gyógyító-regenerációs képességedet.
4. Összeolvasztja a spirituális és fizikai érzékelést. Megszűnik a ,,vagy földhözragadt, vagy földtől elszállt,, állapot.