Először végezd el ezt a Kundalini yóga kríját:
3. Szem erősítő kríja
https://app.site123.com/krijas/item-id-65c0a7b59f116?w=8491532
1. Állj egyenesen és szorítsd ökölbe a kezedet a hüvelykujjad köré. A karod lógjon lazán melletted, finoman és óvatosan engedd hátra a fejed és nézz egy pontot a plafonon. belégzés és tűzlégzés. 2-3 perc. mély belégzés és közben lassan emeld fel a fejedet és húzd be az álladat. egy picit tartsd bent a levegőt egyenes fejjel, aztán kilégzés. és pihenj ez a gyakorlat beállítja a mágneses mezőt, felélénkíti a testet és megnyitja a keringést a fejhez.
2. Háromszög póz. támaszkodj a tenyereden és a talpadon, a feneked legyen a levegőben hogy egy 3szöget formázz. a tested 2 egyenes vonalból álljon. a fejed legyen egy vonalban a felsőtesteddel és a karoddal a kezed legyen 60cm távolságban egymástól. hosszú mély légzés 2-3 perc belégzés, kilégzés gyökérzár kicsit tartsd kint a levegőt. be, ki pihenj ez a gyakorlat segít az emésztésnek, és az idegrendszer erősítésén dolgozik 3. Íj tartás. feküdj a hasadra, fogd mega bokád hajlított térddel. belégzésre emelkedj fel, húzd a térdedet, hogy csak a medencédtől a rekeszizomig támaszkodj a földön. a fejedet emeld amennyire csak tudod, hosszú mély légzés 1-3 perc belégzés, finoman nyújtsd a gerinced, kilégzés, pihenj ez is az emésztésnek segít, miközben megnyitja a gerinc központi idegcsatornáját 4. Nyújtó póz. hanyatt fekvés, lábak össze, spicc emeld a sarkat 15cm-re karokat nyújtsd ki a lábujjak felé, emeld a fejed és a vállad kb 15 cs-re. nézd a lábujjaidat. tűzlégzés 1-3 perc belégzés, tartsd kicsit, kilégzés, lazít ez aktivizálja és kiegyensúlyozza a 3. csakra energiáját, beállítja a köldökpontot és erősíti a hasizmokat. 5. sarokülés. belégzés egyenes fejjel vállakat hátrahúzni homoríts amennyire csak megy. kilégzés hajlítsd az ellenkező irányba. kezd lassan, és a ritmikus légzéssel fokozatosan gyorsíts 1-3 perc belégzés homorít, kilégzés pihen ez fölkészíti a gerincet a következő gyakorlatokra.
6. Sarokülés. tedd szét a térdedet. homlokodat tedd a földre. a tenyeredet tedd a talpadra. koncentrálj a 3. szemre és tudatosan lazíts normál légzéssel 5-20 perc vegyél jó pár mély lélegzetet és lassan gyere ki a pozícióból. finoman a 2. csakra szexuális energiáját használja, hogy az Ajnát (6. csakra) stimulálja. mindemellett tisztítja a szemet. 7. tuskó forgás. hanyatt fekvés, karodat szorítsd a testedhez, a lábad legyen mint egy fatuskó. egyenesen tartott testtel kezdj forogni oda-vissza a szobában. 3-5 perc aztán pihenj az egész testet stimulálja. kiegyensúlyozza a mágneses teret, és masszírozza az izmokat. ez a gyakorlat mindig kövesse az előzőt. 8. ülj kényelmesen, egyenes gerinccel kezek gian mudrában. enyhe torokzár. mély belégzés. kilégzésre SZAT nyújtsd el olyan hosszúra amennyire csak tudod, oszd el 7 hullámra minden hullám legyen 5 ütés hosszú. egy ütésnyi NAM belégzés és újra. zengesd a szívedből, és mentálisan szálljon a hang a gerinced körül spirálban és végül a fejtetődön ki. min. 3 perc belégzés, kicsit tartsd, kilégzés és lazíts kiegyensúlyozza az energiádat és tudatosságodat közvetlenül az eredendő forráshoz vezet.
Relaxálj.
Megjegyzés:
Ez a krija finoman stimulálja és kiegyensúlyozza a mirigyrendszert, különösen az agyalapi mirigyet, ami az Ajnahoz, 6. csakrához, a 3. szemhez kapcsolódik. Kezdő tanulók hetente 2-3-szor, de nem többször gyakorolhatják ezt a kriját, hogy „felhangolják" mirigyrendszert.
Utánna végezd el ezt a Pranayamát, azaz légzéstechnikát:
Kumbhaka Holdlégzés
Csakrák: 3. szem, 3., 4., 6., 7.
Ez két részből áll.
Egy Fogyó Hold részből és egy Teli Hold részből.A Fogyó Hold rész elvégzése után ugyanannyit csinálj a Teli Hold résznél is.
PL: Fogyó Hold részél 4 sorozatot csinálsz, akkor a Teli Hold résznél is 4 sorozatot csinálj.Fogyó Hold:
1. Lélegezz be az orrodon kereszűl 2 számolásig.
2. Tartsd benn a levegőt 4 számolásig.
3. Lélegezz ki 6 számolásig.
4. Tartsd a lélegzeted 4 számolásig, (ne legyen levegőd 4 számolásig).Ez egy sorozat. Csinálj belőle annyit amennyit csak akarsz.
Teli Hold:
1. Lélegezz be az orrodon keresztűl 6 számolásig.
2. Tartsd benn a levegőt 6 számolásig.
3. Lélegezz ki 4 számolásig.
4. Ne tartsd meg a lélegzeted kilégzés után.Ez egy sorozat. Annyi sorozatot csinálj ebből ahányat a Fogyó Holdból csináltál.
Röviden:
FH:
1. Belégzés 2 számolásig.
2. Benntartás 4 számolásig.
3. Kilégzés 6 számolásig.
4. Kinntartás 4 számolásig.TH:
1. Belégzés 6 számolásig.
2. Benntartás 6 számolásig
3. Kilégrés 4 számolásig.
4. Kinntartás nincs.Újra az egészet ismételten, ameddig csak akarjuk.
Végezd el ezt a Meditációt
Ülj le kényelmesen török ülésbe és végezd el ezeket a Vizualizációkat:
https://app.site123.com/chakras/item-id-655ae5a6478e0?w=8491532
https://app.site123.com/3rd-eye-gif/item-id-655aea9560dc5?w=8491532
Végig tartsd meg ezeket a Vizualizációkat és közben végezd el ezt a Mudrát, amelyet szintén végig végezd el:
(Itt nyomd meg jobban a körömágyad húsosabb részén)
https://app.site123.com/mudras/item-id-655a046d52402?w=8491532
https://app.site123.com/mudras/item-id-655a046d39347?w=8491532
Közben végezd el ezt a Bandhát miközben beszívod és benntartod a lélegzetedet:
A Jalandhara Bandha másik neve az Állzár vagy a Torokzár.
Ez a felsőzár. Ennél a bandhánál az álladat a mellkasodra kell hajtanod. Leginnkább úgy kell csinálnod, hogy lehajtod a fejedet a mellkasodra, de úgy, hogy a gerinced egyenes és csak a nyakadat hajtod le és így az állad jobban hajlik a torok felé és ezzel így a mellkasodhoz is közelebb van az állad. Szóval nem a fejedet kell lehajtanod és nem a fejed közelít a nyakadhoz, hanem csak az állad. Közben lezárod a torkodat. Vagyis mintha a nyelésedet tartanád hirtelen vissza.Tehát simán lehajthatod a fejedet a mellkasodhoz vagy csak az álladat hajtod közelebb a torkodhoz, mellkasodhoz. Vagy egyszerûen megcsinálod valamelyiket vagy lezárod a torkodat, nyelésedet. Általában ezt a zárat a légzés benntartása alatt használjuk, vagy akár a mantrák kiejtése előtt és közben is.
Végezd el minden kilégzéskor ezt a Mantrát:
Hosszasan vibrálva mond:
THOTH.
TTTHHHOOOTTTHHH.
Annyiszor végezheted el a Meditációt ameddig csak szeretnéd. Kezdőként 7 kört csinálj meg.
Meditálj csendben rajta. Kicsit később meditálj a Yantráján:
https://app.site123.com/yantras/item-id-655a05244849b?w=8491532
További Yógáit, Kundalini yóga kríjáit, Pranayamáit, Mudráit, Mantráit és Meditációit külön menüpontokban és címekben találod meg.