Bandhák=Zárak

0 0 0
                                    


Bandhák=Zárak


Jalandhara

A Jalandhara Bandha másik neve az Állzár vagy a Torokzár.
Ez a felsőzár. Ennél a bandhánál az álladat a mellkasodra kell hajtanod. Leginnkább úgy kell csinálnod, hogy lehajtod a fejedet a mellkasodra, de úgy, hogy a gerinced egyenes és csak a nyakadat hajtod le és így az állad jobban hajlik a torok felé és ezzel így a mellkasodhoz is közelebb van az állad. Szóval nem a fejedet kell lehajtanod és nem a fejed közelít a nyakadhoz, hanem csak az állad. Közben lezárod a torkodat. Vagyis mintha a nyelésedet tartanád hirtelen vissza.

Tehát simán lehajthatod a fejedet a mellkasodhoz vagy csak az álladat hajtod közelebb a torkodhoz, mellkasodhoz. Vagy egyszerûen megcsinálod valamelyiket vagy lezárod a torkodat, nyelésedet. Általában ezt a zárat a légzés benntartása alatt használjuk, vagy akár a mantrák kiejtése elõtt és közben is.  

Csakrákhoz: korona cs., hatodik cs., torok cs., szív cs. és sok más meditációnál használjuk.

 Uddijana

Az Uddijana bandha másik neve Hasemelés. Ez a középzár. Egy egyszerű hasbehúzás is lehet, vagy egy levegő kipréselõ hasbenyomás. Leginkább ez a bandha abból áll, hogy a köldökünk feletti pontra koncentrálunk és lassan vagy hirtelen behúzzuk a hasunkat, majd  úgymond a hasunkat felhúzzuk a köldök feletti összpontosított pontra. Ilyenkor a gerinc kiegyenesedik és mintha felhúzódna. A mellkas pedig fel és kiemelkedik. Ezt csak légzés benntartásakor alkalmazzuk. Lehet a meditáció alatt folyamatosan megtartani, de az igencsak megterhelő.  

Csakrákhoz:  köldök csakra. Más meditációknál is használjuk, pl.: Szat kríja.

Múla

A Múla bandha másik neve a Gyökérzár. Ez az alsózár. Ez annyiból áll, hogy összehúzod a végbél záró izmaidat, azaz olyan, mintha összehúznád a feneked (magyarán leegyszerûsítve). Légzés benntartáskor és akár Mantrázás közben is használjuk.  

Csalrákhoz: szakrális cs. és a gyökér cs. Más meditációknál is használhatjuk.

Sátánista Spirituális TárOù les histoires vivent. Découvrez maintenant