A Keresztcsonti Csakra Kinyitása
Először végezd el ezt a Kundalini yóga kríját:
Stressz oldó kríja
(1) Sarokülésben nyújtsd egyenesen hátra a lábad a talajon. Hajolja előre és tedd a homlokod a talajra. Tedd mindkét karod az oldalad mellé, tenyérrel felfelé. Lazítsd el az összes izmod és lazítsd a légzést. Tartsd ki 3 percig. Ezután emelkedje fel lassan belégzés közben. Húzd magad alá mindkét lábad sarokülésbe. Ismételd a másik oldalon szintén 3 percig. Ez a gyakorlat önmagában egy meditáció. A gyakorlat idejét fokozatosan 11 percre lehet emelni mindkét oldalon. Ez egy transzállapotot kiváltó meditáció. Az agyalapi mirigyet serkenti és ellazítja a petefészket. Ez a gyakorlat a szemekre is nagyon jó hatással van.
(2) Torok- és nyakmasszázs. Sarokülésben masszírozd finoman az izmaidat a torok és a nyak mindkét oldalán. Végezd hullámzó mozgással a kulcscsonttól kiindulva az állkapocsig ezt a ritmikus nyomást 2 percig. Ez a gyakorlat a pajzsmirigyre és az ötödik csakrára van kedvező hatással.
(3) Fülmasszírozás. Továbbra is sarokülésben emeld fel mindkét kezed, a tenyerek a fülek felé néznek. Tartsd együtt az ujjaidat. Tartsd a csuklód a füleden, az ujjak hegyesszögben elállnak a koponyától. Masszírozd a füleid és fülcimpáid a tenyereddel. Váltogasd a körkörös és egyenes fel-le masszírozást. Folytasd 2-3 percig. Belégzésre finoman húzd a fülcimpád lefelé, a testtől elfelé. Tartsd ki 10 másodpercig, és lazíts. Ez a gyakorlat a nyirokrendszert és a keringését serkenti. A fülön olyan meridián pontok vannak, melyek a test minden részét irányítják. Ez a füleken keresztül végzett teljes testmasszázsnak felel meg.
(4) Törzsfordítások. Továbbra is sarokülésben helyezd mindjárt a kezed a hátad alsó részére. Fűzd össze az ujjaid Vénusz zárba. Tartsd egyenesen a gerinced. Mély belégzés közben fordítsd el a törzsed balra. Kilégzés, és fordulj jobbra. A mozgás viszonylag lassú és teljes. Folytasd 3 percig. Zárásként belégzés, mulabanda, és koncentrálja a gerinc teljes hosszára. Képzeld el, hogy az energia a gerinc közepén felfelé áramlik, megújítja és ellazítja a teljes testet. Kilégzés és lazítás. Ez a gyakorlat gerinc ágyéki részére van jótékony hatással, és ellazítja a medencét. A kiválasztást is javítja.
(5) Felülések terpeszben. Feküdje a hátadra. Tárd szét a lábad minél szélesebb terpeszbe feszülés mentesen. Fogd meg a vállad a hüvelyujjakkal hátul, a többi ujjal előre. A felkarokat fordítsd úgy, hogy a könyök a talajon pihenjen. Mentálisan vizsgáld meg az összes izmod a testben. Ezután nagyon lassú mozgással, izomról izomra hozd a felső tested fokozatosan előre, míg teljesen ülő helyzetbe kerülsz, majd tedd a homlokod a talajra. Tartsd ki ezt a helyzetet ellazított légzéssel 3 percig. Miközben visszafekszel mély belégzés, majd lazíts. Fokozatosan emelkedj fel és előre, most a bal térdre. Tartsd ki ezt a pózt 1 percig. Mély belégzés, majd kilégzés 3-szor, ezután belégzésre feküdj vissza. Ismételd ugyanezt a felülést a jobb lábaddal. Tartsd 1 percig. Belégzés és kilégzés háromszor, mélyen. Ezután mély belégzés, miközben visszafekszel. Ez a gyakorlat az ülőideget és annak mellékágait erősíti. Erősíti a hasat és kiengedi a félelem által keltett feszültséget.
(6) Könyökön és térden járás. Kezdd hason fekve. Emelkedje fel úgy, hogy a kezeden és a térdeden egyensúlyozol. Emeld a sarkad a feneked felé. Hajlítsd az alkarod a kézfejeddel a válladhoz. Emeld a fejed, hogy előre láss. Kezdj így járni, folytasd 3 percig. Lazíts a hátadon teljesen 1 percig. Ez a gyakorlat javítja a keringést, jótékony hatással van a szívre és javítja az ásványi anyag tartalom kiegyensúlyozottságát.