Terug in mijn kamer ben ik eerst op bed gaan zitten.
Terugdenkend aan het gesprek met Karim voelde ik een nieuwsgierigheid opkomen.
Ze zijn familie van elkaar. Die oom heeft blijkbaar een goede band met Younes maar Karim kan hem niet uitstaan. Wat is er allemaal tussen hen aan de hand…..
Younes nu over het gesprek berichten is nu geen optie. Hij zal mij niet geloven en de situatie met Karim zou echt escaleren.
Ik moet nu vooral niets doen en zeker niets zeggen….
Wat ik nu moest doen, is hem nu gewoon te vriend houden…………
Zoals ze zeggen” met honing van je meer vliegen”.
Dus Mariam, kalm en rustig blijven” zei ik hard op…….…………Ik keek nu even naar de tv maar ik had echt geen zin om nog te kijken en besloot om vroeg het bed in te duiken………
De volgende dag was ik daarom ook heel vroeg wakker. Ik moest echt wennen aan het bed en
Het verbaasde mij dat ik überhaupt nog heb kunnen slapen.
Ik liet mezelf uit bed glijden en liep nu naar de koffer die Mounir had afgegeven.
Ik maakte het open en hij blijkbaar flink geshopt. Niet alleen Marokkaanse jurken maar ook gewoon huispakken.
Ik pakte nu uit mijn tas mijn ondergoed en een kimono………IK legde de kimono op mijn bed en liep nu naar de badkamer………
Het voelde heerlijk om zo vroeg te douchen……..
Het was nog heel stil en ik kon zo nog even onder de douche wegdromen…….
Ik weet niet hoe lang ik onder de douche heb gestaan maar handen begonnen te rimpelen.
Ik droogde mij snel af en deed mijn ondergoed aan en liep nu terug naar het bed………
IK wilde net mijn de kimono pakken en ik hoorde de deur opengaan. Ik schrok en draaide mij meteen naar de deur……
Ik zag nu Younes daar staan en mijn hart leek stil te staan…..
Ik zag zijn blik over mij heen gaan en ik mijn hart bonkte als een gek. Ik kon geen woord uitbrengen.Hij bekeek mij uitvoerig en knikte vervolgens, alsof ik ben goedgekeurd.
Ik zag die glimlach op zijn gezicht en dat triggerde weer mijn woede…
Wat doe jij hier? Kun je niet kloppen? Vroeg ik op een boze toon….“Je had de deur op slot kunnen doen” zei hij heel zakelijk………
“Je wordt bovendien mijn vrouw” zei hij……
“Misschien ga ik straks opnieuw voor je vallen” zei hij weer……..IK slikte en ik wilde mezelf niet laten kennen nu…..
Ik zou kalm en rustig blijven, dat heb ik mezelf beloofd….
Het bloed sjeesde door mijn vaten maar ik bleef hem gewoon aankijken….
Dat ik daar bijna naakt voor hem stond, voelde ik mij behoorlijk zwak……….IK draaide nu mij om en ik pakte snel de kimono en versnelde naar de badkamer…….
“Mariam, stop” zei hij maar ik liep snel de badkamer in deed deze ook meteen op slot.
Mijn Kimono deed ik aan en ik probeerde heel kalm te blijven…….
Ik slaakte een paar keer een diepe zucht……..Mariam, we moeten even praten” hoorde ik hem zeggen. Hoelang blijf je daar opgesloten?
IK deed nu deur open en zag hem nu naast mijn bed……..
Hij keek weer op en weer liet hij zijn blik over mijn lichaam glijden……….
IK negeerde zijn blik en haalde weer diep adem………Was dat een moedervlek op je bil? Vroeg hij nu en bleef mij heel doordringend aankijken…….
Waar heb je het over? Vroeg ik……..
Was dat een moedervlek? Herhaalde hij weer……
Ik zei niets….Hij grinnikte nu……….Dus toch? Zei hij……..
IK keek hem nu verward aan en ik zag zijn blik weer veranderen in een harde lege blik………..Wat bedoel je daar nou mee? Vroeg ik nu…….
Niets, alleen dat het opvalt” zei hij bot……….Hoe lang heb je die moedervlek?
Wat is dat voor een vraag, vanaf mijn geboorte” zei ik op een botte toon…….Maar wat boeit het, Wat kom je eigenlijk hier doen? Vroeg ik.
Je komt niet over mijn moedervlek praten” zei hij…….Wat kom je doen?Je komt niet van deze kamer, dus is dacht, ik zoek je even op.
Ik wil wat dingen met je bespreken?Wat wil je bespreken? Had het zo'n haast dat je zo vroeg komt” zei ik en ik keen nu naar de klok…..
“Het is pas 8 uur” zei ik….
“Ik wist niet of je zou komen voor het ontbijt en ik heb zo dadelijk een afspraak” zei hij…..
Mag ik mij eerst omkleden? Vroeg ik nu op een sarcastische toon…………”Uiteraard” zei hij……….
“We worden man en vrouw en daarom even de lucht tussen ons klaren.
“We moeten ook wat duidelijke afspraken maken” zei hij……….
“Je wordt, zoals ze zeggen de vrouw des huizes”“Niets een vrouw des huizes” zei ik bot…….
“Het is een zakelijk overeenkomst en voor bepaalde tijd”.
“Er zit ook intentieverklaring voor een vaste aanstelling, laat dat ook heel duidelijk zijn…..Mevrouw wordt zakelijk” zei hij lachend. “Van de best geleerd” zei ik en deed nu mijn armen over elkaar heen……..
Wat jij wenst, je blijft hier totdat ik duidelijkheid heb………
Weet je” zei ik en ik was even stil…….Zeg het maar” zei hij op een droge toon…..
Ik begrijp mijn broer ergens wel maar jou eigenlijk helemaal niet.
Wat begrijp je niet?
“Mijn broer kon niet anders
” Je oom eist dit blijkbaar en jij dus ook….“Je weet zelf dat ik geen geld heb. Mijn vader is spoorloos en die weet niet eens dat ik hier ben…..
Dus wat heeft het voor zin? Vroeg ik nu……..
En bovendien, kijk hoe je leeft, je hebt zo te zien genoeg te besteden……..
Hij was nu even stil en haalde weer diep adem…….Waarom ben echt ik hier? Vertel een keer de waarheid……
Hij zei niets en ik voelde de woede weer opkomen die ik echt probeerde te onderdrukken…….“Je bent hier niet vanwege mijn oom maar vanwege mij” zei hij………
Wat bedoel je? Leg uit?“Luister Mariam, het verhaal is te ingewikkeld en zoals ik al eerder tegen je zei. Ik heb antwoorden nodig. Al moet ik bevriend blijven met je broer en jou als vrouw hier hebben……
Ik weet ook dat je broer akkoord is gegaan dat je hier blijft, puur om jou als spion neer te zetten en niet omdat mijn oom dat eiste……….
“We hebben allemaal onze redenen”.Kleed je maar om en kom ontbijten….
IK eet liever alleen” zei ik……
Nee, mijn huis, mijn regels…….We ontbijten samen” zei hij en ging weer richting de deur………Hij duwde met zijn hand de deur nu open en ging met zijn rolstoel weg………
Ik moest nu toch even slikken………Karim ging nu door mijn hoofd en ik liep nu snel naar de deur en deed deze meteen op slot….
Straks staat hij hier nog en wat hem betreft, zal ik mij niet kunnen beheersen……….Ik liep nu naar de spiegel en ik deed mijn badjas aan….
Ik keek nu even naar de moedervlek op mijn bil…
Een vreemd gevoel bekroop mij en mijn gedachten gingen terug naar het moment dat Karim ook bij mij in de badkamer stond…..
Hij zou toen met Farida gaan trouwen….Dat moment leek weer te herbeleven………….
Hij had toen ook een opmerking over mijn moedervlek gezegd………..De woorden van Younes herhaalde ik nu in mijn hoofd……
“Een moedervlek op je bil, dus toch?Ik grinnikte nu……Het kwartje leek nu te vallen……….
Karim heeft hem iets verteld……….
Waar is die klootzak toch mee bezig?