DANCE FOR ME Deel 136

14 2 0
                                    

Ik bleef daar bij de deuropening staan en ik hield mij stevig vast aan het deurkozijn.

Ik kreeg hartkloppingen en ik begon te zweten….
Mijn knieën zakte door elkaar en ik hield mij nu  stevig vast aan de muur.
Ik kon niets meer.
De woorden schoten als kanonnen door mijn hoofd...
Mij vadis gewoon vermoord.. .Ik was letterlijk verstijfd nu.... IK greep nu naar mijn keel. Ik hapte opnieuw naar adem...
Het lukte niet...Ik was gewoon in ademnood. Alles ging door mij heen.

Youssef, mijn vader?. Ik begreep het niet, het voelde als een kortsluiting.
De tranen rolden nu over mijn wangen.
Ik wilde schreeuwen maar mijn stem bleef achter....
Ik staarde nu voor mij uit.. .

IK zag hem nu aankomen met zijn rolstoel en ik keek hem diep in de ogen aan.
Mijn gezicht voelde steak aan...

IK zag nu bezorgdheid in zijn ogen……..
Mariam, wat is er aan de hand? Vroeg en versnelde mijn kant uit. Ik wist nu niet wat ik had. IK liet de deur los en ik greep hem bij zijn nek.

Ik haat je, ik haat jullie” schreeuwde ik……….
Jullie hebben mijn vader doodschoten……..Wollah, het is jouw schuld
Hij greep mijn handen en hield deze stevig vast.
“Jullie zijn allemaal klootzakken, één voor één “Klootzak dat je bent” schreeuwde ik….
Je zegt dat jullie allemaal klootzakken zijn. “Je neef je oom”…

Hij liet nu los en bleef mij aankijken………
IK zag zo mij aankijken en ik begon weer op hem in te slaan. Hij liet het nu gewoon gebeuren.
Ik bleef slaan en de tranen stroomden over mijn wangen gaan. Ik was uitgeput.
IK snakte naar adem en liet hem daarna los……

"Klootzak” zei ik snikkend…….
Hij blijft in zijn rolstoel zitten en veegde een bloed van zijn lip met zijn duim

Ik stond daar maar en mijn lichaam begon te trillen.
Alle emoties gingen door mijn lichaam heen en ik was de controle nu gewoon kwijt…….
"Klootzak, ik haat jullie” zei ik snikkend……..
“ Ik ben mijn moeder kwijt en nu ook mijn vader” huilde……

IK keek hem aan en weer om mij heen. Alles leek om mij heen te draaien.
Mijn hart klopte zo hard in mijn keel dat het uit elkaar wilde springen….
Het werd wazig voor mijn ogen.

Ik zakte door elkaar en ik hij ving mij ineens op. Ik keek hem nu aan en het werd snel zwart voor mijn ogen...
Ik hoorde hem nog mijn naam roepen. Mijn ogen voeden zwaar, zijn stem vervaagde en ik sloot daarna mij ogen……..

Ik leek nu langzaam wakker te worden. Ik knipperde met mijn ogen en staarde even naar het plafond…..
Even begreep ik niet wat ik in bed deed.
Ik keek nu even gedesoriënteerd om mij heen. Dit was mijn kamer ook niet…….
Bij dat besef ging ik meteen rechtop in bed zitten.
Ik zag hem nu bij het uiteinde van het bed voor mij staan.
Ik zag die rolstoel naast hem en ik stond meteen uit bed. Ik wist even niet wat ik zag.

Mijn hartslag versnelde weer. IK bleef hem aankijken, ik was verbijsterd. IK was in shock…..
Hij zei verder ook niets en bleef mij maar aankijken.

IK zette nu voorzichtig een paar stappen en bleef weer staan……..
Zag ik dit nu goed, droomde ik……
Nee, zei ik en ik schudde nu met mijn hoofd.

IK zag hem daar nog steeds staan……Het ongeloof, de verbazing nam mij gedachten over……….
Ik begreep het niet. Ik leek in shock…….

Jij..jij……..Ik kwam mijn woorden niet uit. Mijn mond viel gewoon open….
“Ik sta en ik loop” zei hij heel kalm………Wees niet bang van mij” zei hij nu op een hele rustige toon…..
Ik keek hem aan maar ik leek het nog niet te begrijpen.
Hij duwde de rolstoel even weg en liep op mij af.  Ik zette in een reactie meteen een stappen achteruit totdat ik tegen de wand botste…….

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: a day ago ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Dance for meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu