Další den, ve čtvrtek, jsme měli dostat výsledky přijímaček. Bála jsem se, jak to dopadlo.
Ve škole se to nedalo vydržet. Nemohla jsem, nebo jsem se spíš nechtěla podívat, jak jsem dopadla. Kdybych se tam nedostala, brečela bych a nemohla se na nic soustředit a nakonec jít domu. A kdybych se dostala, tak bych taky brečela.
Při matice se na mě Jesse dlouho díval. Znervóznilo mě to.
„Co? Děje se něco?" ptala jsem se ho nechápavě.
„Na to jsem se chtěl zeptat já tebe."
„No, nic se neděje, co by se dělo." Řekla jsem trochu nervózně.
Chytl mě za ruku a podíval se mi do očí.
„Jess, já to na tobě poznám. Co se stalo? Hm?"
Otočila jsem se k tabuli, protože jsem už nevydržela dívat se mu do očí. Dlouho mi to ale nevydrželo.
„To ty přijímačky, že jo?"
Prudce jsem otočila hlavu. Jak to ví?
Nic jsem neřekla, jen kývla na souhlas.
Pustil mi ruku a přitáhl si mě do obětí.
„Ale prosím tě, vždyť jsi byla úžasná. Zvládla jsi to, určitě. Jsi přece moje holka a já bych si špatně nevybral."
Tomu jsem se pousmála.
Když jsem dojela domu, nikdo tam nebyl. Nechtěla jsem se podívat na výsledky. Měla jsem špatný pocit.
Sedla jsem si do kuchyněk stolu a zadívala se na zeď.
Najednou mi někdo zamával před obličejem. Byla to mamka.
„Země volá Jess." Řekla vesele.
„Co?" vypadlo ze mě a zatřásla jsem hlavou.
„Ptala jsem se, jestli už výš výsledky přijímaček." Máma byla snad zvědavější, než já.
Ne, čekala jsem na tebe." přestala jsem mluvit a sklonila hlavu. "Víš, mami,..." polkla jsem a podívala se mámě do očí. "Hrozně se bojím. Chci se tam tak moc dostat. Bojím se, že jsem pohořela."
Objala mě a pošeptala do ucha.
"Neboj, jsi moje šikovná holčička."Pustila mě a přinesla laptop.
"Jdeme na to?" zeptala se a už najížděla na konku přijímací řízení pro rok 2017/2018.
Z hluboka hsem se nadechla a podívala se.
Naskytl se mi pohled na dva řádky. 'Přijímací řízení pro výtvarné gymnázium' a 'Přijímací řízení pro hudební gymnázium.'
"Tak, co jako první?"
"Hudebku, prosím."
Jakmile jsem to dořekla, mamka na to klikla.
Je nám líto, ale výsledky přijímacího řízení na hudební gymnázium ještě nejsou známy. Podívejte se, prosím, později.
Jako fakt? Agrr.
"Tak se podíváme na tu výtvarku?"
Mě to vůbec nezajímalo. Nebo jo, trochu, ale hlavní je pro mě ta hudebka.
"Zlato, jaký máš číslo?"
"Myslím, že 67 nebo 86? Jedno z nich určitě."
Na výtvarném gymnáziu jsem byla... desátá! Wow, tak to jsem ani nečekala.
Když to nevyjde, tak půjdu sem, no co.
Mamka rychle klikla zpět na přijímačky na hudební gympl a už to tam bylo.
Už chtěla kliknout, když jsem jí chytla za ruku. Pochopila že se bojím a usmála se na mě.
"Lepší je se kouknout hned. Je to jako s náplastí. Když ji strhneš rychle, nebolí to tolik."
Měla pravdu. Nadechla jsem se a klikla jsem sama.
Na první prohlédnutí jsem se nenašla, což ve mě vyvolalo pocit paniky. Když jsem ale jela pomalu a podle čísel, tak jsem zjistila, že jsem... o můj bože. To není pravda.
"Mamí, štípni mě. Že se mi to zdá?"
"Nezdá, zlatíčko. Jsi první. Jsem na tebe tak moc pyšná."
Měla doopravdy ohromnou radost.
Hned jsem šla napsat Jessemu. Ale opatrně, kdyby se nedostal.
Tak co? Jak jsi dopadl?
Po chvilce mi přišla odpověď.
Mam to tam i tam. Jak ty?
Má to! Super!
Taky tak. Gratuluju. Nechces
to prijit oslavit? Budeme
mit dort.Teda, aspoň myslím.
"Jess, táta už jede z práce. Staví se tu pro tebe, abyste dojeli pro ten dort. Teda pokud ho ještě chceš."
"Jasně, že chci. Nevadí, že jsem pozvala Jesseho?"
"Ne, naopak. Ty víš, jak dopadl?"
"Vím jen to, že to má. Až přijde, tak se ho můžeš zeptat."
Mezi tím, co jsem mluvila s mamkou, mi přišla další SMS.
To je lakave. Jen zavolam mame, ze to mam a dorazim, jo?
Jooo! Moc se tesim. :*
Hned jak jsem mu odepsala, přišel táta.
Vybrala jsem ovocný dort, protože na šlehačku bylo moc teplo.
Když jsme dojeli domu, Jesse.už tam byl.
Byl to krásný večer. Bohužel byl. Ale všechno musí jednou zkončit.
Domluvili jsme se s Merry a Ondrou, že se zítra po škole půjdeme podívat na šaty na ples.
Ahój. Tak jak se máte? Léto se už nezadržitelně blíží. Jaké máte plány? Pochlubte se mi.
Jsem moc ráda, že mi zůstáváte stále věrni. Moc so toho vážím.
S láskou, vaše Cath❤
ČTEŠ
Spojeni hudbou
Любовные романыVstoupil do jejího života. Zamilovala se do něj. Vše se zdálo být dlouhou dobu dokonalé, protože on miloval ji. Ale nic není napořád. I na sebekrásnějším diamantu se časem objeví drobné prasklinky nebo škrábance, přesně tak jako se nové zkušenosti v...