14. // Nep

2.1K 93 34
                                    

POV Louis William Tomlinson

'Ik vind haar niet leuk.'

'Je hoeft mijn vriendin niet leuk te vinden, Zayn, accepteer haar gewoon,' roep ik terug. Het is een paar uur verder en Zayn wilt nog steeds niet terug naar huis. Ik heb een paar broodjes gekocht in deze straat. We zitten nu op de grond. We eten en Zayn schetst ideeën voor nieuwe schilderijen. We hebben dit al een tijdje niet gedaan. Het is fijn om gewoon te zitten met Zayn zonder je zorgen te maken dat er iemand langs komt die je onderbreekt. 

'Ik heb mijn verhaal nog steeds niet afgemaakt over Harry toen die ene dag,' zegt Zayn opeens. Ik hoop zo erg dat we kunnen stoppen met het praten over dit. 

'Ik wil niet weten wat je probeerde te zeggen,' vertel ik hem. Ik neem een slokje van mijn bier die we mee gebracht hebben.

Zayn zucht en draait zijn gezicht naar mij. 'Ben je gelukkig met Eleanor?'

'Ja,' lieg ik met een glimlach om het meer geloofwaardig te maken. Ik heb gewoon meer tijd met haar nodig. Ze gaat me fixen.

Zayn haalt zijn schouders op en daarna gaat hij weer verder met zijn schets. 'Dan praten we er niet meer over. Vertel me gewoon wanneer je het niet meer leuk vindt om met haar te zijn en dan zal ik met je praten over Harry. Over Harry gesproken is het goed als Liam de komende dagen komt om met ons te eten?' 

Ik weet dat Zayn biseksueel is en ik ben er achter gekomen dat hij meer wil dan alleen een vriendschap. Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar ik zie hoe Zayn naar Liam kijkt. Ze zijn vaak samen sinds de dag dat ze elkaar voor het eerst gezien hebben.

'Praten we over uiteten of eten in de studio met een paar biertjes?' vraag ik.

'Hier met een paar biertjes,' antwoordt Zayn. 'Hij is een low-key jongen. We hoeven niet uit te gaan voor een nette diner.'

***

Liam komt de volgende avond aan met een lach op zijn gezicht en een six pack. Zayn trekt hem in een grote knuffel, wat raar is aangezien Zayn dat normaal niet echt doet. Liam trekt mij ook in een knuffel. Het voelt alsof ik geknuffelt wordt door een grote beer. Het is een grote jongen met erg veel spieren. Zayn is meer dun, maar Liam heeft meer het figuur voor een brandweerman. We leiden Liam naar de achterkant van de studio. We zitten op de grond en we openen de six pack die Liam mee had genomen.

'Jullie twee hebben een fijne plek hier. Is het moeilijk om te betalen?' vraagt Liam. Hij vraagt het op een zachte en aardige manier.

'Ik heb nog wat spaargeld van mijn ouders en nog wat erfgeld en we delen het bedrag met z'n tweeën,' antwoordt Zayn. Hij kijkt naar me. Ik kijk weg en neem een slokje van mijn bier. Hij weet dat ik struggles heb. Ik ben blij dat hij er niet verder over gaat voor Liam's neus.

'En wat doe jij voor werk?' vraag ik. 'Ik voel me dom, omdat ik het niet weet.'

'Ik ben een brandweerman,' antwoordt Liam alsof het niks is.

'Hij geeft zijn leven elke dag om andere mensen te redden en dat maakt me bang,' geeft Zayn toe.

Liam geeft hem een kleine lach. 'Je weet dat ik het leuk vind. Het spijt me dat het je bang maakt.'

Het gesprek gaat makkelijk tussen Liam en Zayn. Het is een beetje raar om te zien aangezien Zayn niet heel veel vrienden heeft en ook niet zoveel praat. Liam en hij kunnen het super goed vinden, maar ik kan er niks aan doen dat ik jaloers ben. Het was altijd Zayn en ik. We hebben elkaar het eerste jaar van college ontmoet en daarna konden we niet zonder elkaar. We gaan nauwelijks ergens heen zonder elkaar. Als ik hem met Liam zie herinner ik me weer dat iemand zo makkelijk vervangbaar is.

Ik hoop gewoon heel erg dat Zayn mij niet wilt vervangen.

Als we allemaal een paar biertjes ophebben beginnen we te relaxen. We leunen allemaal op een meubel die dicht in de buurt staat. Zayn en Liam zitten dicht tegen elkaar. Ik zeg er niks over. In plaats daarvan vraag ik een vraag die ik beter niet had kunnen stellen.

'Hoe is het met Harry?'

Liam en Zayn draaien gelijk hun gezicht naar me. De verassende gezichten zijn duidelijk zichtbaar. Ik wil het gewoon weten. Ik wil weten of het goed met hem gaat.

'Hij is... oké,' begint Liam langzaam. 'Hij is een beetje down nu jullie twee een 'pauze' hebben. Hij schrijft heel veel. Hij kookt heel veel. Hij werkt heel veel. Het lijkt erop dat hij probeert zo weinig mogelijk tijd te hebben dat hij helemaal niks doet. Ik weet niet wat je met hem heb gedaan sinds jullie elkaar al een tijdje niet hebben gezien, maar hij mist je heel erg.'

Ik moest het niet vragen. Ik voel het schuldgevoel weer opnieuw in me opkomen.

'Het gaat binnenkort over. Ik moet gewoon wat dingen klaar hebben. Excuseer me. Ik ga naar buiten om te roken.'

Ik excuseer mezelf. Ik ga uit de kamer. Ik pak een klein doosje uit mijn zwarte skinny jeans en dat doe ik de sigaret aan. Ik breng het naar mijn mond en ik adem de rook in. Ik heb het roken een tijdje geleden opgegeven. Zayn en ik probeerde samen te stoppen sinds we allebei verslaafd raakten. Zayn's oma overleed en hij begon weer met zijn oude gewoontes. Ik weet niet waarom ik weer opnieuw ben gaan roken. Ik vind het leuk om te denken dat het de stress is van een relatie, maar ik denk eerder dat het komt door een jongen met groene ogen.

Nadat ik ben afgekoeld ga ik weer terug naar binnen. Ik wil de deur open doen naar de studio, maar dan hoor ik mijn naam.

'Met Louis lijkt het ook niet goed te gaan,' hoor ik Liam zeggen met een zucht. 

'Louis is niet hetzelfde geweest. Hij is altijd goed geweest in het nadoen van een lach. Hij heeft nooit gedacht dat ik daar doorheen kon kijken, maar dat kan ik altijd. Ik vond Harry leuk. Louis' lach werd zo echt. Ik houd niet van de neppe lach die terug is gekomen,' zegt Zayn.

'Wat kunnen we doen?'

'Niks. We kunnen niks doen. Het enige wat we kunnen doen is hopen dat Louis dit gaat fixen. De pauze houdt een keer op en dan zullen ze oké zijn.'

Ik verlaat hun en ik ga naar mijn slaapkamer. Ik ga in het kleine bedje liggen.

Ze hebben gelijk. Niks voelt echt sinds ik zonder Harry ben. Het leven mist een kleur die hij in mijn leven bracht. Ik moet gewoon leren om hem niet degene te laten worden die zoveel voor me betekent. Het is fout.

Ik moet leren om Eleanor te willen.

Nieuw hoofdstuk! Vergeet niet te stemmen, bij onze andere boeken te kijken en ons account te volgen.

Loveyou

x Iworkinabakery

Pride // Larry Stylinson DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu