POV Louis William Tomlinson
'Niall wat moet je voorstellen?' vraagt Liam zodra Niall binnen komt lopen. Hij is helemaal groen gekleed. Ook heeft hij een grote groene hoed op.
'Ik ben een leprechaun,' zegt hij enthousiast.
Liam rolt zijn ogen. 'Waarom ben je een leprechaun?'
'Omdat mijn familie Iers is,' antwoordt Niall.
'Ik dacht dat je de hulk was,' zegt Harry met een lach. Niall kijkt eindelijk op waardoor hij mij en Harry ziet. Hij ziet er verrast uit.
'Waarom ben ik niemand waarmee ik matchende kleding heb,' zegt Niall als hij naar de twee cowboys en de twee superhelden kijkt.
'Oh, Harry en ik zouden eigenlijk niet matchen. Het was een ongeluk,' zeg ik.
'Ben je serieus? Ik dacht dat jullie gingen als die twee mannen van Brokeback Moutain,' zegt Niall. Ik bloos.
Ik heb Brokeback Moutain gezien. Harry en ik hebben hem samen gezien een paar weken geleden. Het was geen normale romantische komedie. Aan het einde van deze film zat ik in tranen. We hebben samen gehuild en we zeiden niks. De twee hoofdkarakters zijn Ennis en Jack. En deze twee jongens worden verliefd op elkaar. De film maakte me niet heel ongemakkelijk. Ik vond hem best leuk. Vergeet dat. Ik hield van de film. Het is één van mijn favoriete en eigenlijk zou dat niet zo moeten zijn. Ik mag de film eigenlijk niet leuk vinden.
Als ik naar onze kleding kijk zie ik inderdaad dat we erg veel op de twee jongens lijken.
'Um, yeah ik denk dat dat klopt ja,' mompel ik nerveus. Ik kijk naar Harry en ik zie dat hij een brede lach op zijn gezicht heeft.
'Nou mijn Lou, zullen we verder gaan met het feestje?' vraagt Harry. De lach gaat niet van zijn gezicht af als hij me zo noemt. Mijn hart gaat sneller kloppen. Ik zou dit eigenlijk niet leuk mogen vinden, maar ik vind het wel.
'Is goed,' antwoord ik.
Harry en ik zitten samen met Niall op de achterbank. Liam zit achter het stuur met Zayn naast hem. Ik zit in het midden en het enige waar ik aan kan denken is dat zijn been tegen die van mij wordt aangedrukt. Ik zou dichter tegen Niall aan kunnen gaan zitten, maar dat doe ik niet. Ik wil dat niet. Ik vind het leuk om dicht tegen een cowboy aan te zitten.
'Je gaat met niet verlaten tijdens het feestje hé?'
Ik hoor degene te zijn die dat hoort te vragen. Ik denk dat ik degene ben die het meest onzeker is. Ik ben verrast als Harry degene is die dat vraagt. Ik kijk naar hem en ik zie dat hij echt nerveus is. Zijn knie gaat langzaam heen en weer. Ik leg mijn hand op zijn knie. Hij kijkt naar beneden. Hij had niet door dat hij zijn knie aan het bewegen was. Ik bloost en dan stopt hij.
'Natuurlijk ga ik je niet verlaten,' stel ik hem gerust. 'We kunnen de hele avond samen zijn.'
'Oké goed,' antwoordt Harry met een korte lach. Als hij weer wegkijkt begint zijn knie opnieuw te bewegen. Wanneer ik mijn hand opnieuw op zijn knie legt stopt hij.
'Rustig, Hazz. Ik ga je niet verlaten,' stel ik hem gerust.
'Dankje,' mompelt Harry.
Ik haal de rest van de rit mijn hand niet van zijn knie af.
***
Zayn kende een jongen genaamd Josh via school. Ik heb hem een paar keer ontmoet. Josh is dol op feestjes. Ik weet niet eens of hij zijn diploma wel gehaald heeft. Josh nodigt ons nog steeds uit naar zijn feestjes en dan vooral Halloween. Hij vindt Halloween de leukste tijd van het jaar en daarom viert hij het uitbundig met veel mensen en alcohol.
'Dat zijn veel mensen,' zegt Harry zodra we het huis binnen komen lopen. De muziek staat heel erg hard en er staan heel veel mensen. Iedereen draagt een kostuum. Hij ziet eruit als een chaos, maar daar wil ik graag een deel van uit maken.
Harry kijkt nerveus naar me. Hij ziet er zo bang uit. Ik pak zijn hand vast. Ik trek hem met me mee als ik achter Liam, Niall en Zayn aan loop. Niall is al gelijk uit het zicht. Zayns en Liams ogen blijven maar naar elkaar kijken als ze op de dansvloer gaan staan.
Ik laat Harry's hand los en daarna kijk ik naar de grote jongen. 'Wil je wat te drinken?'
Harry knikt. 'Houd mijn hand vast. Ik wil niet dat ik je kwijt raak.'
Harry pakt mijn hand en daarna sleurt hij me mee door de menigte. Als ik mijn ogen zou sluiten zou ik weer hetzelfde gevoel krijgen als bij de pride parade. Ik kan de gekleurde vlag inbeelden die ik zag toen ik achter hem aan liep. Wanneer ik mijn ogen open zie ik dat het een cowboy is die me alleen maar leidt naar wat te drinken. Harry laat mijn hand lost als we in de keuken zijn. Het is een stuk rustiger als de andere ruimte. Ook is het een stuk stiller.
'Wat wil je?' vraag ik aan Harry als ik naar al het alcohol kijk. Er zijn veel flessen op het aanrecht. Ik zie Niall. Hij pakt een paar biertjes en een paar bekers en dan verdwijnt hij weer. Waarschijnlijk gaat hij beer pong spelen in de andere ruimte. Ik pak een volle beker waar waarschijnlijk bier in zit, maar Harry stopt mijn hand.
'Pak nooit wat wat al open is op een feestje zoals dit,' waarschuwt hij me. Hij kijkt niet weg zodra hij tegen me praat. 'Er kunnen drugs inzitten.'
Ik knik mijn hoofd. Mijn ogen gaan naar een jongen die beer pong aan het spelen is met een sigaret in zijn hand. Hij brengt het naar zijn lippen en daarna komt de rook uit zijn mond. Ik kijk gelijk weg, maar ik voel het. Ik wil heel graag het doosje uit mijn broekzak pakken. Harry zoekt ondertussen naar het beste merk bier. Ik kan het niet meer aan. Ik word gek van mezelf.
'Harry, ik ga naar buiten voor een paar minuten,' zeg ik.
'Wat? Waarom?' vraagt Harry verbaasd. Zijn gezicht ziet er verdrietig uit als hij realiseert waarom. 'Ga je roken?'
Ik knik en ik kijk weg. Ik schaam me. Ik weet dat hij het niet leuk vind, maar ik heb het nodig.
'Lou, please niet.'
'Het is een verslaving,' zeg ik. 'Ik kan niet stoppen.'
'Maar ik kan je afleiden.' Ik kijk raar naar Harry. 'Vergeet het bier. We gaan naar de dansvloer en ik laat jou het roken vergeten.'
Ik kijk raar naar hem, maar ik denk wel dat dit kan werken. 'Ik denk niet dat de mensen het leuk vinden als twee jongens samen dansen en ik ben hetero.'
Harry rolt zijn ogen. 'Je kent toch niemand hier. Het is oké. Laten we gewoon wat lol hebben.'
Eigenlijk wil ik wel dansen. Ik vind het leuk om los te gaan op de muziek en de lichamen. Ik vind het leuk om me nergens anders zorgen over te maken.
'Oke,' geef ik toe. 'Gewoon twee normale cowboys die gaan dansen.'
'Gewoon twee normale cowboys die gaan dansen,' herhaalt Harry met een grote lach op zijn gezicht terwijl hij me mee sleurt naar de dansvloer.
Nog een hoofdstukkie! Vergeet niet te stemmen en ons account te volgen! Het gaat steeds beter met dit boek en daar ben ik heel blij mee! Ik vind dit boek zo leuk om te vertalen. Ik vind het verhaal heel mooi. Ik hoop dat jullie dat ook vinden!
Loveyou
x Iworkinabakery
JE LEEST
Pride // Larry Stylinson DUTCH
FanfictionLouis Tomlinson heeft zo hard geprobeerd om niet te zijn wie hij is. Hij heeft jarenlang geprobeerd niet de persoon te zijn die mensen niet accepteren. De muren die hij heeft gebouwd worden langzaam afgebroken door een lange jongen met groene ogen...