79. // History

1.4K 87 29
                                    

POV Louis William Tomlinson

Harry merk dat ik me anders gedraag. Als ik wakker word op vrijdag merkt hij dat ik anders doe dan normaal. Ik douche extra lang om mezelf rustig te krijgen. Harry vroeg of we samen konden douchen, maar ik zei dat ik wat tijd voor mezelf nodig had. Ik weet dat het goed gaat komen, maar ik ben bang.

Ik heb bang om de hand van Harry Styles te vragen.

Hij zou nee kunnen zeggen. Ik weet dat dat een probleem zou zijn, maar ik ben niet zo bang voor dat gedeelte. Harry praat vaak over trouwen zoals bijvoorbeeld die avond van de bruiloft. We hebben Olivia die avond ontmoet en ik kan niet meer vergeten hoe Harry toen naar haar keek. Harry verdient een gezin en ik wil degene zijn die altijd bij hem is.

Ik ben bang dat ik het niet goed doe. Harry verdient een perfect aanzoek. Hij is zo romantisch. Ik wil dat hij zich gaat voelen zoals in de films die hij zo leuk vindt. Ik wil dat er vuurwerk is en liefde.

Ik wil vooral dat hij ja zegt. Ik wil dat hij voor altijd van me houdt, want dat is wat ik wil.

We hebben besloten om Tomorrowland te doen en meer naar the Magic Kingdom te gaan in de nacht. Dat is de plek waar ik het wil doen. Harry neemt me mee van attractie naar attractie wat me afleid van het doosje in mijn zak.

'Ik hoopte dat je die leuk zou vinden,' zegt Harry als we Stitch's Great Escape verlaten. 'Je vond die films altijd zo leuk.'

'Omdat hij de beste is,' zeg ik als ik naar de blauwe knuffel in mijn hand wijs die ik net heb gekocht. 'Ik houd van Stitch, oké?'

'Ik weet het, love. Dat is waarom ik jou die attractie liet zien.' Harry pakt mijn hand en drukt er een kusje op voordat we verder beginnen te lopen in Tomorowland. Hij gaapt.

'Ben je moe?' vraag ik.

'Een beetje,' geeft Harry verlegen toe. 'Het was een lange nacht met jou.'

'Je zegt het alsof we de hele avond spannede dingen hebben gedaan terwijl we eigenlijk Back to the Furture films hebben gekeken,' zeg ik met een lach. Hij lacht terug.

'Ik houd er gewoon van om tijd met je door te brengen,' zegt hij.

'Wat vind je ervan als we terug gaan naar de kamer om even te slapen? We kunnen ons klaarmaken voor het eten als we uitgerust zijn,' zeg ik zenuwachtig. Ik weet wat er gaat gebeuren na het diner. Harry heeft geen idee als we terug lopen naar het hotel. Hij valt in slaap wanneer zijn hoofd het kussen raakt. Ik kan niet slapen, dus ik loop naar het balkon om te bellen met een persoon die me rustig maakt.

POV Zayn Javadd Malik

'Hey, Zayn.'

'Oh, dus nu ga je me bellen. Je bent de hele week weg geweest en je besluit nu te bellen omdat ik weet wat je gaat doen,' antwoord ik gelijk sarcastisch.

'Geef me een pauze, man. Ik ben godverdomme in Disney!' verdedigt Louis zichzelf wat ervoor zorgt dat ik moet lachen. Ik ga zitten op de bank in de woonkamer. Het huis is stil met Watson die aan het slapen is en Liam die weg is. Het nieuws op de TV staat zachtjes aan. 

'Ja, ik weet het. Ik pest je maar. Hoe gaat vandaag?'

Louis zucht. 'Harry slaapt, maar dat kan ik niet.'

'Dat is logisch, Louis. Het is de grote dag vandaag,' antwoord ik.

'Kan je gewoon tegen me praten? Vertel me wat er daar is gebeurd.' Ik hoor hoe zenuwachtig hij is. 'Ik heb iets nodig wat me afleid. Ik probeer hier een sigaret te vinden wat niet goed is.'

'Oké, laat me even denken.' Het is even stil, omdat ik moet nadenken. Ik wil het hem eigenlijk niet vertellen, maar ik doe het wel want hij is mijn beste vriend. 'Liam en ik hebben ruzie.'

'Over wat?' vraagt hij verbaasd. Hij weet dat het apart is dat Liam en ik ruzie hebben. Elke gezonde relatie kent wel een ruzie, maar dat maakt het niet minder pijnlijk voor ons.'

'Ik weet het niet eens...'

Hij hoort me aarzelen. 'Jawel, dat weet je wel.'

'Je moet me helpen. Ik weet het niet meer.'

'Zeg het, Zayn.'

'Hij zag me roken,' begin ik te vertellen. 'Ik was een tijdje gestopt. Dat deed ik echt. Hij vindt dat ik het niet hard genoeg geprobeerd heb en ik schreeuwde naar hem. Ik zei tegen hem dat het niet makkelijk is om je verslaving tegen te gaan en dat niet zomaar gaat. Ik snap dat ik voor hem moet stoppen, maar hij doet alsof dat de enige reden is.'

Ik stop met praten en ik laat een zucht horen. Ik ben zo moe en dat is me niet eerder opgemerkt.

'Waar slaap je?' vraagt hij aardig.

'Ik heb op de bank geslapen sinds je weg bent.' Dat is bijna vijf dagen geleden. 'Het gebeurde nadat jullie weggingen en we hebben elkaar beloofd dat we jullie er niet mee lastig zouden vallen.'

Liam en ik vinden het geluk van Louis en Harry belangrijker. Een deel van me wilde het Louis vertellen toen het gebeurde, maar dat heb ik niet gedaan. Ik wilde hun vakantie die ze nooit meer gaan vergeten niet verpesten.

'Praten jullie twee nog?'

'Ja, soort van? We zeggen zou weinig mogelijk tegen elkaar. Hij vertelt me niet eens meer hoe laat hij thuis is. Ik heb gisteravond de hele avond gewacht, omdat ik heb geen berichtje kon sturen. Hij riskeert zijn leven elke dag en ik kan niet eens vragen hoe het met mijn vriendje gaat. Now my heart is breaking and I don't know what to do.'

Ik maak me altijd zorgen over Liam's baan, omdat ik de gevolgen weet na het ongeluk met Eleanor. Een brandweerman zijn is gevaarlijk. Mannen overlijden. Deze ruzie maakt me bang, omdat ik elke avond moet wachten of mijn liefde wel thuis komt.

'Je moet met hem praten, Zayn,' zegt Louis.

'Wat moet ik zeggen?'

'Vertel hem wat je tegen mij hebt verteld,' legt Louis uit. 'Begin met het uitleggen met jouw kant van het verhaal en probeer daarna zijn kant te begrijpen.'

'En dan?'

'Vertel hem dat je het opnieuw gaat proberen, maar wees er eerlijk over,' gaat Louis verder. 'Vergeet niet om tegen hem te zeggen dat je van hem houdt. Hij maakt zich zorgen over je. Onthoud dat. You two have a lot history. This is not the end.'

'Because the truth is I realize that without him here, life is just a lie,' mompel ik

'Bel me terug als je het opgelost hebt met hem. Hij zal naar je luisteren als jullie er beide moeite voor doen.'

'Dankje, Louis.'

'Hey, Zayn?'

'Ja?'

'Wil je mijn getuige zijn?'

Er is een stilte voordat ik antwoord geef. 'Natuurlijk. Ik voel me vereerd. Ik praat weer met je als je verloofd ben, oké? Succes, man.'

'Dankje, Zayn. Ik houd van je.'

'Ik houd ook van jou.'

Nieuw hoofdstuk! Vergeet niet te stemmen! 

Loveyou

x Iworkinabakery


Pride // Larry Stylinson DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu