POV Louis William Tomlinson
'Wie gaat er rijden?' vraagt Harry terwijl hij naar Zayn en Liam kijkt als we naar de club rijden. Hij heeft beide handen aan het stuur, maar hij kijkt me heel vaak aan.
'Ik doe het,' zegt Liam. 'Ik moet op mijn man letten.'
Ik zie dat Liam naar Zayn kijkt met lust in zijn ogen. Zayn bloost en hij leunt tegen Liam. We zijn nog nooit met z'n vieren naar de club geweest, dus dit gaan interessant worden. Ik weet niet wat voor types Liam en Harry zijn in een club. Gaat Harry flirten met iedereen die hij ziet? Gaat Liam Zayn te erg beschermen? Ik weet het allemaal niet, maar ik ben benieuwd hoe het gaat zijn.
'Pulse wordt geweldig vanavond,' zeg ik als we de auto parkeren op de parkeerplaats. De lucht van december is niet koud als we de auto uit stappen.
'Het wordt leuk,' zegt Harry als hij zijn arm op mijn schouder legt. Ik sla mijn arm om zijn heup. 'Ik ging hier altijd heen totdat...'
'Gast, het is oké,' stelt Liam Harry gerust. 'We zijn hier voor een begravenis. Dit is de begravenis van je doodgaande schildklier.'
'Hij is nog niet dood!' roept Harry terwijl we achter Zayn en Liam naar de ingang lopen.
'Nog net niet!' roept Liam lachend over zijn schouder.
Harry kijkt me aan en hij drukt een kus op mijn voorhoofd. 'Ben je er klaar voor om je eerste gayclub te zien?'
'Het maakt me niet uit of de club voor homo's is of hetero's. Ik wil gewoon met je dansen,' antwoord ik verlegen. Harry geeft me nog een kus voordat we achter Zayn en Liam Pulse binnen lopen.
De nachtclub is gevuld als we binnen lopen. Er zijn allemaal verschillende mensen binnen; het is een menigte waar ik altijd al een deel van uit wilde maken. Ik zie liefde en blijdschap stralen van de mensen die staan te dansen op de dansvloer. Het maakt ze niet uit hoe dicht ze tegen elkaar dansen. Dit is iets wat ik altijd al gewild heb.
'Zullen we eerst een drankje doen?' vraagt Zayn over de luide muziek. 'Een toast, omdat Harry's schildklier dood gaat.'
We lopen naar de bar waar we een paar shotjes bestellen. Het is lang geleden dat ik gedronken heb ik een club. Harry en ik werden huisgenootjes. We vonden het leuker om films te kijken, te tekenen, te schilderen en om foto's te maken. We hadden een paar weken allebei een camera en dan probeerden we allebei om de beste foto van elkaar te maken. Naar een club gaan was niet echt voor ons, maar drinken en dansen klinkt niet zo slecht als het sterke drank brandt in mijn keel.
'Babe, laten we gaan dansen,' fluister Harry in mijn oor. Zijn hete adem zorgt ervoor dat de haren op mijn rug rechtop gaan staan.
'We gaan dansen!' roep ik naar Zayn en Liam.
'Klinkt goed. Wij doen nog een rondje. Sorry voor je schildklier, man!' antwoordt Liam met een glimlach. Liam en Zayn draaien naar elkaar toe terwijl ze proberen zo dicht mogelijk tegen elkaar te staan.
Harry pakt mijn hand en hij neemt me mee naar de dansvloer. De helderen kleuren zorgen ervoor dat ik me ga voelen alsof ik opnieuw in de Pride Parade ben. De Pride Parade zorgde ervoor dat ik de jongen leerde kennen die mijn hele leven heeft veranderd. Ik denk nog steeds na over die avond. Ik denk dan na over wat er was gebeurd als ik Harry niet had ontmoet. Misschien zou ik nog steeds een relatie hebben met Eleanor. Misschien zou ik met een ander meisje hebben om te proberen mezelf te fixen.
Maar ik hoef mezelf niet te fixen als ik niet gebroken ben.
Mijn lichaam past precies tegen die van Harry als we bewegen op de muziek. Het ritme van de muziek wordt de hartslag van alle mensen die aan het dansen zijn. Ik maak me geen zorgen over de andere mensen, want ik kijk alleen naar de persoon tegenover me. Harry's lach is besmettelijk als we de nacht doorbrengen op de dansvloer. Het voelt hetzelfde als toen we verkleed waren als twee cowboys voor Halloween, maar het is ook anders. Deze keer samen we samen en niemand kan tussen ons komen.
We zijn menselijk, dus na een tijdje zijn we moe. We zien Liam en Zayn dansen en we besluiten weg te gaan uit de menigte. We halen wat drinken aangezien Liam toch gaat rijden. Ik leun mijn hoofd tegen Harry's schouder terwijl we kijken naar de dansende mensen.
'Herinner je de Pride Parade nog?' vraagt Harry random. Ik haal mijn hoofd van zijn schouder zodat ik hem kan aankijken.
'Natuulijk. Hoe kan ik dat vergeten?'
Harry bloost voordat hij verder gaat met praten. 'Ik denk er nog steeds soms over na. Je zei een woord die avond die bij me bleef hangen. Je noemde het sonder.
'Oh yeah.' Ik herinner me dat. Er vormt een lach op mijn lippen als ik eraan terugdenk.
Ik draai mijn hoofd opzij en geef Harry een gebaar dat hij mij moet volgen. Hij kijkt me raar aan, maar vraagt niks. Hij volgt me naar een leeg bankje op de stoep die tegenover de menigte staat. Ik klim erop met gemak en steek mijn hand uit naar Harry. We kijken over de menigte. Ik zie Harry raar naar me kijken.
'Sonder.'
'Wat?' vraagt Harry verbaasd over het woord.
'Sonder is het besef dat iedereen een verhaal heeft. Ik krijg het wanneer ik naar grote groepen kijk zoals dit,' leg ik uit. 'Iedereen hier is anders met een andere achtergrond. Het raakt je dat iedereen hier rare kindertijd verhalen heeft, een crush, een liefde, een huisdier, een vriend of vriendin, een zielig verhaal, een grappig verhaal heeft en een-'
'Coming out verhaal,' eindigt Harry mijn gedachte. Ik voel een raar gevoel van Harry afkomen als hij naar me kijkt, niet naar de menigte.
'Yeah, dat ook,' mompel ik.
'Dat is cool toch,' Harry verandert de sfeer weer. 'Het is raar om te denken dat hoe verschillend iedereen is, dit de juiste plek is om te zien hoe verschillend maar toch hetzelfde iedereen is.
'Mensen zijn 99.5% hetzelfde in termen van genen, maar geen twee mensen zijn hetzelfde. Niet eens tweelingen,' zeg ik opeens.
'Wow. Knap en een nerd. Nice,' zegt Harry met een duidelijke glimlach op zijn gezicht.
'Ik denk er nog steeds soms over na,' gaat Harry verder. 'Dat woord. Ik heb dat gevoel vaak en het voelt goed om daar een woord voor te hebben.'
'Fijn dat ik een woord voor je heb gevonden,' grap ik met een lach op mijn gezicht. Ik geef Harry een kus op zijn wang.
Liam en Zayn komen naar ons toe wanneer ze ook moe beginnen te worden. Liam drinkt wat water terwijl Zayn bier drinkt. Het is stiller zonder Niall hier. Hij zei dat het hem wel leuk leek om naar een gayclub te gaan, maar dat dit niet de juiste dag was. Hij wilde niet het derde wiel zijn. Ik hoop dat hij Cheyenne snel vraagt, zodat hij niet meer het derde wiel hoeft te zijn.
'Laten we proosten!' roept Zayn. Ik zie door de grote lach op het gezicht van de verlegen jongen dat hij het naar zijn zin heeft. Zayn draait naar Harry. 'Harry, het spijt me van je...'
'Schildklier,' zegt Liam om Zayn's gedachte af te maken. Zayn lacht en hij geeft Liam een kus op zijn wang voordat hij verder gaat met zijn toast.
'Schildklier! Sorry dat je lichaam Kevin probeert te vermoorden,' gaat Zayn verder.
'Kevin?' vraagt Harry aan Zayn.
'Ik heb je schildklier een naam gegeven,' antwoordt Zayn voordat hij zijn keel schraapt om verder te praten. 'Het spijt ons, Kevin, dat je doodgaat. We gaan je heel erg missen als je er niet meer bent! Op Kevin!'
'Op Kevin!' roepen we allemaal lachend terwijl we onze glazen tegen elkaar laten klinken.
Het gelach blijft de hele avond lach. Wanneer ik terugkijk naar wie ik was tijdens de Pride Parade weet ik dat ik mezelf nooit zo zou voorstellen. Als ik naar mijn perfecte vriendje kijk met zijn doodgaande schildklier weet ik dat er geen plaats is waar ik liever zou zijn.
Nieuw hoofdstuk! Vergeet niet te stemmen en het boek toe te voegen aan je bibliotheek! Volg ook ff ons account! Alvast bedankt! Morgen staat er weer een nieuw hoofdstuk online!
Loveyou
x Iworkinabakery
JE LEEST
Pride // Larry Stylinson DUTCH
FanfictionLouis Tomlinson heeft zo hard geprobeerd om niet te zijn wie hij is. Hij heeft jarenlang geprobeerd niet de persoon te zijn die mensen niet accepteren. De muren die hij heeft gebouwd worden langzaam afgebroken door een lange jongen met groene ogen...