5. // Kus zoals dat

2.7K 108 40
                                    

POV Louis William Tomlinson

Niall valt bijna van het lachen als we weglopen van de demonstranten. Hij heeft een goede, harde lach die ervoor zorgt Harry en ik ook gaan lachen.

'Jullie hadden hun gezichten moeten zien,' zegt Niall als hij rustig is geworden van het lachen.

'Hoe is de foto geworden?' vraagt Harry. Hij laat mijn hand los om de foto te bekijken op Niall's telefoon. Hij knikt zijn hoofd voordat hij de telefoon weer terug geeft aan Niall. Het merkt me op dat zijn hand de mijne niet opnieuw vast pakt. 'Perfect. Ik denk dat we het best nu kunnen gaan. Louis kwam eigenlijk alleen voor boodschappen.'

Harry zegt snel gedag tegen Niall. Nadat Harry weggegaan is, zegt Niall gedag tegen mij.

'Alsjeblieft zorg goed voor hem. Het is een goede jongen,' zegt Niall met een lach.

'Nee, zo zit het niet. Ik ben hetero en-'

'Louis, het is oke. Jullie twee zien er gewoon schattig uit. Neem je tijd.'

Dat is alles wat Niall tegen me zegt voordat hij weggaat. Dan draai ik me om en zie dat Harry nog steeds op me aan het wachten is. Ik loop verlegen naar hem toe en we lopen samen verder in stilte. We nemen een iets andere route om de demonstranten te vermijden, maar we maken het naar de supermarkt.

'Ik heb gewoon simpele dingen nodig,' vertel ik tegen Harry. 'Gewoon wat ontbijtgranen, melk en wat fruit.'

'Dat is de kortste boodschappenlijst die ik ook gehoord heb. Niks van dat is gemaakt om te koken,' zegt Harry terwijl we door de gangpaden van de supermarkt lopen. Het is bijna leeg aangezien het erg laat is.

'Ik kook niet vaak,' geef ik toe terwijl ik de verschillende soorten melk bekijk die ze hebben.

'Ik ben een goede kok al zeg ik het zelf. Ik kan wel een avond voor je koken,' zegt Harry nonchalant als ik de deur open om een pak melk te pakken.

Ik probeer het niet te zeggen, maar ik kan mezelf niet tegenhouden. 'Vraag je me nu uit voor een date?'

Harry draait zijn gezicht naar mij toe. Ik neem aan dat ik dat net heb gedaan.'

Ik schud mijn hoofd en lach. 'Sorry, Harold. Zo werkt het niet.'

'Dat is niet mijn naam en de manier waarop je me zoende roept me om dit te doen,' zegt Harry als hij een stap naar mij toe zet. Eerst noemde hij coming out verhalen en nu met die reacties, heb ik het gevoel dat hij ervoor gaat zorgen dat ik iets ga zeggen wat ik niet wil zeggen.

'Het was voor het protest, Harry. Alleen voor het protest.'

Harry ziet er geraakt uit, maar zegt niks als we beginnen te lopen door de gangpaden.

***

'Ik kan de melk dragen, Lou.'

'Je houdt al de tas vast met de ontbijtgranen en het fruit. Ik kan de melk dragen.'

'Maar de melk ziet er zwaar uit.'

'En we zijn een straat weg van waar ik leef.'

Harry is niet weggegaan nadat hij mij vond midden in de menigte tijdens de pride paradise. We hebben iemand gehad die tegen ons zei dat we een schattig stelletje waren. Harry zei zoiets als dat hij het wist en dat hij de gelukkigste man ooit was. Ik rolde mijn ogen en ging verder met lopen.

'Waarom zijn we voor de studio waar je werkt?' vraagt Harry als ik begin met de deur te openen. Zayn heeft het al gesloten voor de nacht. Hij is waarschijnlijk weggegaan nadat hij realiseerde dat ik niet snel terug zou komen.

'Ik bezit het technisch, maar ik leef hier voor jou informatie,' antwoord ik terwijl ik de deur open doe en ons binnen laat. Ik doe het licht aan en de hele voorkamer wordt verlicht.

'Dus je leeft boven de studio?' vraagt Harry als we van de voorkamer naar de gang gaan.

'Nee, ik leef er niet boven,' mompel ik voordat ik mijn eigen kamer open. Ik probeerde Harry van me af te krijgen sinds ik niet wil dat hij ziet waar ik leef. Het is erg schamend, maar het is moeilijk om van Harry af te komen.

'Louis, waarom kijk ik naar een bed, een mini koelkast en een kledingkast?'

Het is schoon, maar dat zorgt er niet voor dat het groter lijkt. Harry heeft moeilijkheden om van het bed naar de mini koelkast te lopen. Hij zet de tas met boodschappen op de mini koelkast en draait dan zijn gezicht naar die van mij.

'Alsjeblieft leg het uit, Lou,' zegt Harry een stuk zachter dit keer, maar dat helpt me niet.

Alles botst in mijn gedachte.

We hebben handen vast gehouden en gezoend. Hij heeft zoveel dingen verwoest waar ik jaren aan heb gewerkt om het te fixen. Nu verstoord hij mijn priveleven en vraagt hij vragen waar hij niks mee te maken heeft. Het was leuk vandaag, maar nu moet het stoppen voordat ik terugval. Ik weet niet waarom ik dit eerder allemaal heb toegelaten, maar nu moet het stoppen voordat het te ver gaat.

'Daar heb jij niks mee te maken. Nou het was fijn dat je me vandaag heb geholpen, maar ik denk dat je nu moet gaan.'

Die woorden proeven slecht in mijn mond. Ik wil mijn armen om hem heen slaan en hem vertellen dat hij niet weg moet gaan, maar dat kan ik niet. Ik wil zijn lippen weer op de mijn, maar hij moet gaan voordat ik iets ga doen waar ik spijt van ga krijgen. Ik heb geen spijt van die zoen, maar ik hoopte dat ik dat wel had.

Harry is sprakenloos en knikt zijn hoofd. Hij loopt langs me en zijn lichaam komt tegen die van mij. Ik ga zijn aanraakingen missen. Hij was altijd zacht bij mij.

Wanneer Harry de deur bereikt, zegt hij iets over zijn schouder. 'Ik weet niet was er tussen ons is gebeurd, Lou, maar ik wil dat je weet dat die zoen de beste zoen was die ik ooit heb gehad. Hetero jongens zoenen niet zo.

Ik onderdruk de drang om te huilen als hij weg loopt uit mijn kamer en uit mijn leven.

We hadden een leuke tijd samen, maar die tijd is afgelopen.

Ik loop uit mijn kamer en deed alles op slot voordat ik naar de badkamer ga die in de studio zit. Als ik in de spiegel kijk zie ik de regenboogvlag op mijn gezicht, die de liefde en de pride laat zien van mensen waarbij ik hoopte dat ik daar ook een deel van uit kon maken. Ik kan het gewoon niet. Ik veeg de tattoo weg met een washandje. Ik mis de kleuren op mijn wang wanneer hij weg is.

Ik lig op mijn kleine bed voor een tijdje terwijl ik scrol tussen verschillende socialmedia sites. Ik besluit om iets op te zoeken wat al de hele tijd in mijn hoofd zit. Ik zoek voor #orlandopride en er komen heel veel foto's te voorschijn. Er zijn zoveel heldere kleuren en het duurt even voordat ik het eindelijk zie.

We zien er goed uit samen. Beter dan dat. We zien er geweldig uit samen. Mijn hand is in Harry's haar en onze lichamen staan dicht tegen elkaar aan. Hij leunt naar beneden om me te zoenen, maar dat maakt de foto nog mooier. Je kan de demonstraten achter ons zien, maar het eerste wat een persoon zou zien zijn twee jongens die aan het zoenen zien en waarbij het lijkt alsof er niks achter hun is.

Als ik nog meer zoek tussen de hastag blijf ik maar foto's van ons tegen komen. Steeds meer en vaker. Mensen zijn het aan het reposten als gekken. Na een tijdje zoeken vind ik mezelf op de originele pagina van de foto. De username is simpel HarryStyles en dan weet ik zeker dat het de goede pagina is. Ik klik op de meest recente foto van Harry en ik.

De caption onder de foto is 'Kissed the most pretty boy today because love is love.'

Nieuw hoofdstuk! Ik zou eigenlijk gisteren uploaden, maar ik ging opeens de hele dag weg, dus ik had niet echt tijd. Ook zou ik vandaag dit boek en die andere uploaden, maar ik had weinig inspiratie. Gelukkig kan ik dit boek wel makkelijk uploaden omdat ik het alleen hoeft te vertalen. Al ben ik daar wel lang mee bezig. Ik heb een klein stukje weggelaten, omdat dat nogal onduidelijk was.

Loveyou

x Iworkinabakery

Pride // Larry Stylinson DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu