47. // Help me

2K 98 15
                                    

POV Louis William Tomlinson

Harry komt de keuken binnen gelopen de volgende ochtend. Ik heb zijn werk al gebeld om te zeggen dat Harry niet komt werken vandaag. Ik heb al plannen voor hem gemaakt voor vandaag.

'Lou?'

Ik stap weg van de pan waarin ik eieren aan het maken ben en dan geeft Harry me een knuffel. Hij houdt me stevig vast tegen zijn lichaam als teken dat hij me nooit wilt laten gaan. Ik kan het verband om zijn pols voelen door mijn dunne T-shirt en dat laat me denken aan gisteravond. Ik herinner de moeie ogen. Ik herinner me hoe klein hij leek. En wat ik me nog het best herinner is het bloed dat uit zijn arm kwam.

'Hoe voel je je?' vraag ik aardig terwijl hij op de barkruk gaat zitten. Ik ga verder met de eieren.

Harry haalt zijn schouders omhoog. 'Ik ben oké. Het um spijt me van gisteravond. Ik weet niet wat er gebeurde...'

'Harry, het is niet jouw fout.'

'Nee, nee, dit is mijn fout. Ik kan beter zijn. Ik weet dat ik-'

'En ik weet dat jij dat ook kan, maar we moeten logisch nadenken Harry. Er gaat wat mis. Ik heb een plan en als dat niet werkt ga je weer opnieuw aan je medicijnen,' zeg ik. Harry's mond gaat open om mij te onderbreken maar ik ga door. 'Ik zal je helpen met je paniekaanvallen. We vechten voor één battle tegelijkertijd.'

'Wat is je plan?'

'Ik belde je moeder gisteravond. Aardige vrouw. Ze laat me aan jou denken.'

Harry's ogen gaan verder open in verbazing. Hij zag dat waarschijnlijk niet aankomen. 'Hoe was ze?'

'Ze is goed. Erg goed. Ze mist je heel erg,' vertel ik hem. 'Ze wil dat we naar haar toe komen, zodat ik goed voorgesteld kan worden.'

'Dat klinkt goed. Maar stop nu met om de vraag heen draaien. Waarom belde je mijn moeder?' vraagt Harry eindelijk. Hij klinkt niet boos. Hij klinkt zelden boos. Hij klinkt moe. Hij leunt zijn hoofd op zijn handen. Ik ga er later voor zorgen dat hij gaat slapen.

'Er zijn andere dingen die ervoor kunnen zorgen dat je depressief bent,' antwoord ik. Ik pak de pan en ik leg de eieren op een bord. Ik loop naar Harry en ik zet het bord voor hem neer. Ik geef hem een vork en daarna ga ik over het aanrecht hangen zodat ik hem kan zien. 'Je moeder en ik hebben gepraat. Ik heb haar verteld over hoe het met je gaat. Ik zei dat mijn vriend, Zayn, zei dat we misschien je bloed moesten checken.'

'Mijn bloed?' Is er iets verkeerd met mijn bloed?' vraagt Harry terwijl hij begint met eten. Zijn ogen gaat wijd open. 'Ik heb je het goed geleerd. Deze eieren zijn lekker.'

Ik rol mijn ogen. 'Dankje, het bloed kan je vertellen of er iets verkeerd is in je lichaam.'

Harry kijkt me opgelucht aan als hij dat antwoord hoort. 'Dus er kan een medische reden zijn voor mijn depressie?'

Ik knik met een lach. Het kan bloedarmoede zijn, ijzer tekort, te weinig vitamine C of een rare ziekte genaamd Hypothyreoïdie. Je moeder had een afspraak gemaakt, dus je gaat vandaag je bloed laten prikken. Ze houden rekening met wat er gebeurt is gisteravond.'

'Je bent een fantastisch vriendje. Dat weet je toch?' zegt Harry met die hartjesogen die hij maakt. Mijn hart smelt terwijl ik rond het aanrecht loop. Ik sta tussen zijn benen en ik leg mijn armen op zijn heupen. Hij drukt me dichter tegen hem aan en dan drukt hij zijn hoofd in mijn nek.

'Ik wil gewoon dat je gelukkig bent,' zeg ik wanneer hij me eindelijk loslaat. Vandaag is een dag van veel knuffels en dat vind ik helemaal niet erg.

'Jij maakt me gelukkig. Ik heb.... denk ik gewoon wat anders nodig.'

'Ik zou willen dat ik je helemaal gelukkig kon maken.'

'Dat ga je doen. We moeten dit alleen even fixen.'

***

Harry doet het goed wanneer hij bloed prikt. Ik heb al eerder bloed geprikt en ik heb hem mijn advies gekregen die hij nu gebruikt. Ik heb hem verteld dat hij een liedje in zijn hoofd moeten blijven zingen voor afleiding. Harry's ogen zijn gericht op de muur achter me. Ik kan zijn lippen zien bewegen terwijl het bloed van hem wordt afgenomen. Hij kijkt niet naar de kleine naald in zijn arm. Het is niet het gevoel van je bloed dat raar voelt. Het is het gevoel van de naald dat raar voelt.

'Wat was je aan het zingen?' vraag ik aan Harry terwijl we terug lopen naar de auto.

'Don't by Ed Sheeran,' antwoordt Harry met een lach. 'Het is een akoestische rap. Er waren genoeg worden die me afleidde.'

Ik knik. 'Ik vind hem erg leuk. We zouden hem vaker moeten afspelen in het huis. Ik word gek van steeds hetzelfde Fray album.'

'Heb je zijn liedje gehoord genaamd Friends? Het staat op hetzelfde album als don't.' vraagt Harry als we in de auto zitten. Ik schud mijn hoofd. 'Het staat op mijn telefoon als je het wilt horen. Ik vind het leuk... het herinnert me aan dat we eerlijk zijn tegen elkaar.'

Ik pak zijn telefoon en ik unlock het. Ik ga naar zijn muziek app en ik ga naar zijn playlisten. Er zijn playlisten genaamd 'happy' en 'sad.' Maar ik zie ook een playlist met twee hartjes, een groene en een blauwe 💚💙. Ik kijk naar Harry. Hij kijkt niet, dus ik open de playlist.

Het zijn allemaal liefdesliedjes. Ik voel mijn hart smelten als ik alle liedjes zie waar ik ooit over hem gepraat met hem. Er zijn veel Ed Sheeran liedjes en ik klik Friends aan. Een mooi akoestisch muziekje begint.

Ik kijk naar Harry. 'Je hebt een playlist voor ons.'

Harry bloost terwijl hij rijdt. 'Ik dacht dat het schattig zou zijn. Ik weet het niet.'

'Je bent slijmerig,' zeg ik. 'en super schattig.'

Ik leun naar achter en ik doe het raam naar beneden. Ik leun tegen de deur en ik probeer zo dicht mogelijk bij het raam te komen. De koude lucht waait precies in mijn gezicht. De stem van de roodharige begint terwijl het akoestische gitaartje doorspeelt. Ik kijk naar Harry en ik zie dat hij zachtjes meezingt. Ik sluit mijn ogen en ik luister naar de muziek.

Friends just sleep in another bed,

And friends don't treat me like you do.

Well I know that there's a limit to everything,

But my friends won't love me like you.

No, my friends won't love me like you.

Ik ben een groot fan van Ed Sheeran. Zijn liedjes zijn echt geweldig. Vooral de lyrics spreken me heel erg aan. Ik ga deze zomer naar een concert van hem en ik heb er echt super veel zin in!

Loveyou

x Iworkinabakery

Pride // Larry Stylinson DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu