14

64 25 6
                                    

Hoseok POV

Aku memandang di hadapan aku. Agak terkejut apabila terlihat kejutan hari jadi yang langsung aku terlupa.

Tapi yang paling aku terkejut sampai rasa jantung nak meletup, Young Shim dan Geum Byeol ada kat sini.

"Papa! Selamat hari jadi!" Terkedek-kedek Geum Byeol berlari ke arah aku, memberikan satu kotak hadiah yang sama besar dengan badannya sendiri.

"Te-terima kasih" terkulat-kulat aku mengambil kotak hadiah tersebut daripada tangan kecil Geum Byeol.

"Selamat hari lahir, awak" Young Shim tersenyum manis kepada aku.

"Kenapa awak?" Soal aku, agak terkejut.

"Saya nak bercakap dengan awak sikit lepas ni boleh?" Soal dia, membuatkan hati aku berdegup kencang.

"Hmm, mestilah boleh" aku tersenyum paksa.

Ah, aku memang langsung tak boleh nak agak perkara ni.

"Dah, dah! Tak payah nak buat drama Korea kat sini! Hyung dah lapar" yoongi hyung secara kasual mencapai sekeping kerepek kentang dan memakannya.

"Ouh.. okay, jom, jom" aku terus duduk di tempat yang sudah disediakan.

+

"Apa yang awak nak bagitau saya?" Soal aku, menghulurkan segelas wine merah kepada Young Shim.

Young Shin menyambut wine merah itu dan menyuruh aku duduk di sebelahnya.

"Apa yang awak cakap hari tu kan... Awak, maksudkannya tak?" Soal Young Shim sambil memandang ke bawah.

"Mestilah. Kenapa?" Soal aku, keliru dan teruja.

"Saya nak tanya awak. Awak sanggup tak, kalau saya dah tak ada dalam dunia ni, awak tolong jagakan Geum Byeol untuk saya?" Young Shim memandang wajahku penuh berharap.

"Apa awak merepek ni?" Soal aku mengerutkan dahi.

"Awak janji dengan saya?" Young Shim menghulurkan jari kelingkingnya.

Teragak-agak aku menyambut huluran itu.

"Oh ya, lagi satu" Young Shim mengeluh dan menjatuhkan tangannya di atas pahanya sendiri.

"Kalau saya pergi, awak jangan sedih sangat tau?" Senyuman Young Shim nampak sangat seperti dia terpaksa.

Akhirnya aku mengambil keputusan untuk mencium bibirnya.

"Itu janji kita" aku tersenyum.

✔ 𝓑𝓪𝓷𝓰𝓴𝓲𝓽 𝓯𝓽 𝓳𝓱𝓼Where stories live. Discover now