Zwerbować (KL)

6 1 0
                                    

"Strasznie nie lubię tego, że Thalia wie o wiele więcej niż ja, więc trzymałem gębę na kłódkę.

[...]

W tej chwili, siedząc w cieniu z ponurym wyrazem twarzy, Thalia wyglądała zupełnie jak Łowczyni.

I nagle olśniło mnie.

- Dlatego tak się nie znosicie z Zoe.

Thalia zmarszczyła czoło.

- Że co?

- Łowczynie próbowały cię zwerbować - powiedziałem.

Jej oczy zabłysły niebezpiecznie. Pomyślałem, że zaraz wyrzuci mnie z mercedesa, ale ona tylko westchnęła.

- Omal do nich nie dołączyłam - przyznała. - Luke, Annabeth i ja wpadłyśmy na nie pewnego razu i Zoe usiłowała mnie przekonać. Prawie się jej udało, ale...

- Ale?

Thalia zacisnęła palce na kierownicy.

- Musiałabym porzucić Luke'a.

- Ach.

- Pokłóciłyśmy się z Zoe. Powiedziała mi, że jestem głupia. I że pożałuję tego wyboru. Że Luke kiedyś mnie zawiedzie. 

Patrzyłem na słońce przez metalową zasłonę. Miałem wrażenie, że z każdą sekundą nabieramy prędkości - cienie migały jak na starej taśmie filmowej.

- To musi być trudne - powiedziałem. - Przyznać, żę Zoe miała rację.

- Nie miała racji! Luke nigdy mnie nie zawiódł. Nigdy.

- Będziemy musieli z nim walczyć - zauważyłem. - Nie mamy wyjścia.

Thalia nie odpowiedziała.

- Nie widziałaś go ostatnio - ostrzegłem ją. - Wiem, że ciężko w to uwierzyć, ale...

- Zrobię wszystko, co będzie trzeba.

- Nawet jeśli to oznacza zabicie go?

- Bądź tak miły - powiedziała - i wysiądź z mojego samochodu.

Czułem się tak fatalnie, że nie protestowałem.

Ale kiedy już wysiadłem, odezwała się znowu.

- Percy.

Obróciłem się i zobaczyłem, że ma zaczerwienione oczy, choć nie byłem w stanie ocenić, czy to z gniewu czy ze smutku.

- Annabeth też rozważała dołączenie do Łowczyń. Może powinieneś się zastanowić, dlaczego.

Zanim zdążyłem odpowiedzieć, podniosła szybę, odcinając się ode mnie."

Klątwa Tytana, strona 155-156

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy : Moje ulubione momenty i cytaty 📚Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz