Jesteśmy darem (BwL)

8 1 0
                                    


"- Hefajstos powiedział coś takiego...o Atenie.

- Przysięgła, że nigdy nie wyjdzie za mąż - odparła Annabeth. - Podobnie jak Artemida i Hestia. Jest jedną z dziewiczych bogiń.

Zamrugałem. Nigdy wcześniej nie słyszałem czegoś takiego o Atenie.

- W takim razie...

- Jakim cudem ma dzieci-herosów?

Potaknąłem. Zapewne zaczerwieniłem się, ale miałem nadzieję, że w tym przypadku ona tego nie zauważy,

- Percy, czy ty wiesz jak urodziła się Atena?

- Wyskoczyła z głowy Zeusa w pełnej zbroi czy coś w tym rodzaju.

- Właśnie. Nie urodziła się zwyczajnie. Dosłownie poczęła się z myśli. Jej dzieci rodzą się tak samo. Kiedy Atena zakocha się w śmiertelniku, jest to miłość czysto intelektualna, jak do Odyseusza w starych opowieściach. Porozumienie umysłów. Ona powiedziałaby ci, że to najczystszy rodzaj miłości.

- A więc twój tato i Atena... Ty nie zostałaś...

- Jestem dzieckiem umysłu - odparła. - Dosłownie. Dzieci Ateny powstają z boskich myśli naszej matki i śmiertelnego geniuszu naszych ojców. Zakłada się, że jesteśmy darem, błogosławieństwem Ateny dla mężczyzn, których sobie upodobała.

- Ale...

- Pająk ucieka, Percy. Naprawdę chcesz słuchać teraz szczegółów, o tym, jak się urodziłam?

- No...nie. Okej.

Prychnęła.

- Tak podejrzewałam."

Bitwa w Labiryncie, strona 197-198

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy : Moje ulubione momenty i cytaty 📚Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz