Felix Perspektiv
Lördag 20/1-18
"Hej, du, Felix. Jag måste prata med dig lite snabbt typ nu." Säger Oscar så fort jag och Tilja kliver innanför dörren. Jag ser tveksamt på Omar innan jag lägger handen på Tiljas höft.
"Älskling, kan du vara snäll och hålla dig till Ogge medan jag är borta?" Frågar jag lågt så att ingen annan än hon ska höra. Hon ser på Ogge och sedan på Omar innan hon himlar med ögonen.
"Ja, igenom att du inte litar på mig annars så." Säger hon i tillräckligt hög ton för att alla ska höra. Jag suckar bara tyst och pussar henne på kinden innan jag följer med Oscar in i ett närliggande rum.
"Jag tänker inte ens fråga vad det där därute handlade om." Säger Oscar och ser ändå undrande på mig. Jag förstår att han säger så även om han vill veta. "Men du kan väl berätta ändå." Säger han och blinkar med ena ögat.
"Ja, jag får väl göra det." Säger jag och himlar med ögonen. "Fast jag har väl redan berättat om när Omar kysste Tilja då när vi var hos honom när vi skulle till Ullared?"
"Just det, så var det. Okej, vidare till nästa fråga." Säger han och kliver ett steg närmre mig. "Angående det här med Fredrik och hans farsa. Hans farsa har skickat ut personliga mail till oss alla som var med om att han ska mörda oss."
"Ja, jag fick ett om att han känner till Tiljas graviditet och allt." Säger jag och ser fundersamt på honom. Han nickar lätt och tittar åt höger i ett försök att, vad jag tolkar det som, undvika min blick. "Oscar?" Han tittar tillbaka på mig men hans blick flackar bort från min. "Vad stod det i mailet du fick?"
"Uhm, alltså det är svårt att förklara." Säger han och kliar sig i håret.
"Så svårt kan det väl inte vara." Suckar jag och ser undrande på honom. "Handlade det om någonting hemligt? Alltså någonting som jag inte känner till?"
"Alltså det är så konstigt. Vi har inte berättat om det för en enda jävel, men hur fan kan han veta? Jag förstår verkligen inte." Säger han. Jag lägger huvudet på sned och han tar ett djupt andetag. "A-alltså det var ungefär som ditt fast..."
"Fast vadå?" Frågar jag och jag börjar bli väldigt fundersam.
"Fast, alltså läs själv." Säger han och fiskar upp sin telefon ur fickan. Han knappar in sin kod och räcker över telefonen till mig. "Hur som helst så har gruppledarna fixat lägenheter på annan ort till oss utsatta så hoppas du fixar det där med Tilja så hon går med på flytten."
"Hej Oscar. Som jag förstår det så är du väldigt inblandad i min sons död och jag vill bara att du ska veta att min sons gäng är kapabla till precis samma saker som ni. Han hade även en far som är lika kapabel till mord och våld som ni. Jag ser allt ni gör och jag vet allt som sker för er. Jag känner till din lillasyster."
"Oscar? Vad fan menar han med lillasyster? Båda dina systrar är äldre än du." Säger jag och ser undrande på honom.
"Alltså det är inte bara min, utan även din och Felicias och Linnéas och Johannas." Säger han. Mina ögon spärras upp och jag ser skrämt på honom.
"Vad fan menar du? Har vi en lillasyster? Eller är din morsa gravid?" Frågar jag upprört. Han skakar på huvudet men nickar sedan och jag kan inte avgöra vad han menar.
"Du vet mammas och din pappas så kallade businesstrip förra året, när de var borta fem månader. Mamma hade gått här hemma och varit gravid i fyra månader men de reste iväg när det började synas. De ville inte ha det men de vägrade göra abort. Vi har en lillasyster på nio månader som bor i ett jourhem just nu tills de hittar en bra familj till henne. Mamma har krävt att familjen som hämtar henne ska ha barn sedan tidigare i lilltjejens ålder så hon kan ha någon att leka med." Säger han och jag står bara och gapar.
"Varför i hela helvete har jag inte fått veta det här? Hur fan kan de bara lämna bort ett barn?" Frågar jag upprört innan jag vänder mig om och går tillbaka ut i studion där Ogge och Tilja står tätt intill varandra. "Tilja, kom nu." Säger jag och vinkar till mig henne.
"Felix var fan ska du?" Ropar vår manager David då jag går ut genom dörren med Tilja efter mig. Jag har fan inte tid med sånt här när ett litet barn bor på ett jourhem. Ett barn med mitt blod i sina ådror. Hur fan kan de göra så mot en liten flicka. Då skulle det till och med vara mer rättvist att göra abort från början.
YOU ARE READING
Words f.s
FanfictionOrd finns av flera anledningar, i olika former. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig så andra förstår. En av anledningarna är att göra andra glada. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig när man mår dåligt. Det finns många fler anled...