20 - "Tilja, kan du öppna?"

2.3K 126 7
                                    

Lördag 30/9-17

"Du är så fruktansvärt fin." Viskar Felix och kysser mig lätt på näsan. Jag ler och pressar mina läppar mot hans innan jag drar mig ur hans famn och sätter mig upp i sängen. 

"Kan jag låna duschen?" Frågar jag. Han nickar och sätter sig upp bredvid mig. 

"Självklart." Säger han. "Men får jag följa med?" Jag nickar lätt och lägger armen för mina bröst innan jag låter täcket glida ner från min kropp. Jag reser mig upp och ser på golvet innan jag fiskar upp mina trosor från golvet. Jag drar osmidigt på mig dem innan jag vänder mig mot Felix som bara ser på mig. 

"Vad?" Frågar jag. Han flinar och reser sig upp han också. Utan att dra på sig några som helst kläder så puttar han mig framåt och ut ur rummet. Vi fortsätter in i badrummet där han snabbt kliver in i duschen. Jag drar av mig trosorna igen och tänker på hur onödigt det egentligen var att ta på mig dem från början. Jag går in i duschen och pressar min kropp mot Felix för att vi båda ska få plats i det trånga utrymmet. Medan vattnet rinner nerför våra kroppar så håller jag bara om honom med huvudet lutandes mot hans bröst.

"Så fin." Viskar han mot mitt huvud. Jag ler och drar mig ifrån honom för att nå schampoot som han köpt in för mig att bruka. Han tar flaskan ifrån mig och pressar ut lite i sin hand innan han börjar smörja in det i mitt hår. Jag ler och låter det rinna ur så fort det kommit i. Han smörjer in min kropp innan jag gör detsamma på hans. 

"Jag kan fixa schampoo själv." Säger han. Jag nickar och kliver ur duschen. Jag tar handduken som han tilldelat mig och lindar in min kropp innan jag lämnar badrummet. Snabbt går jag in i sovrummet och drar på mig ett par av de trosor som jag tagit med mig hem till Felix. Shortsen jag hade på mig när jag kom hem till honom igår åker på och en av hans tröjor. Längre hinner jag inte innan det plingar på dörren. 

"Tilja, kan du öppna? Det är säkert bara Oscar." Ropar Felix. Jag nickar för mig själv och går ut i hallen där jag låser upp dörren innan jag öppnar den. Jag möts inte utav Oscar. Jag möts av en blå blick tillhörande en tunn tjej med blont hår.

"Hej, jag vet inte vem du är. Men jag antar att du har råkat ut för samma sak som jag." Säger hon. Jag ser undrande på henne och hon himlar med ögonen. "Killen som du antagligen precis har haft sex med hade också sex med mig för en vecka sedan och min bästa kompis två dagar innan mig. Jag är här för att slå in pannbenet på honom." Jag ser chockat på henne innan jag vänder blicken in i lägenheten. 

"Felix, det är till dig." Ropar jag innan jag vänder blicken till tjejen igen. "Du kan hälsa honom att han inte behöver ringa mig. Inga sms och inga besök." Säger jag innan jag tränger mig förbi henne och springer uppför trappan till Niilos lägenhet.

"Tilja!" Hör jag Felix röst ropa innan jag smäller igen dörren hårt. Så mycket brydde han sig om mig. Så mycket att han kunde ha sex med två tjejer medan vi bråkade med varandra. Två tjejer som känner varandra. Hur många fler har han då inte varit med. 

"Tilja?" Jag tittar ner på mina bara fötter innan jag tassar in i vardagsrummet där Niilo sitter med blicken oroligt mot mig. Jag ger honom ett svagt leende innan jag går fram till soffan. Jag sätter mig ner bredvid honom och drar upp benen i soffan. "Vad hände?"

"Ingenting." Säger jag och ler mot honom igen. Han vänder sig emot mig och ser allvarligt på mig. 

"Tilly du måste prata med mig ifall det händer någonting. Jag kan inte förstå hur det inte kan ha hänt någonting när du kommer upp hit barfota i sovkläder med nytvättat hår." Säger han och drar handen genom mitt hår. Jag suckar och tar tag i hans hand. Försiktigt drar han in mig i sin famn och jag lutar huvudet mot hans bröst. 

"Det kom en tjej." Säger jag tyst. Han nickar och ser osäkert ner på mig. "Hon sa att hon låg med Felix förra veckan och att hennes kompis hade gjort samma sak två dagar före henne."

"Är det sant?" Frågar Niilo. Jag rycker på axlarna och börjar leka lätt med hans fingrar. 

"Hon verkade väldigt arg och han var ju arg på mig under den veckan. Det är väl klart att det kan vara sant. Men det kan lika gärna vara någonting som hon hittade på för att få vara ensam med honom." Säger jag. Han nickar och tittar upp i taket. 

"Egentligen." Börjar han och jag nickar lätt, även om han inte ser på mig. "Egentligen så borde du inte vara upprörd. Jag menar, ni bråkade då och du hoppades att du aldrig mer skulle behöva se honom. Kanske kände han samma sak tills han hade smält allting och ångrade sig. Då kom han tillbaka till dig."

"Men det är ju fortfarande fel av honom att gå och ha sex med folk direkt efter att han har fått veta att jag är gravid med hans barn." Säger jag. Han tittar ner på mig och nickar lätt.

"Jo, det är sant. Men du borde ge honom en chans till att förklara." Säger han. Jag nickar lätt och sätter mig upp.

"Han kan få förklara. Men jag sa till tjejen att hälsa honom att han inte skulle ta kontakt med mig." Säger jag. Han skrattar till och smeker min kind.

"Om han verkligen tycker om dig så kommer han inte bry sig om vad du säger åt honom att göra eller inte göra. Han kommer bara att göra det som krävs för att få dig att stanna. I det här fallet är det att förklara sig." Säger han. Jag nickar och ger honom en lätt puss på kinden innan jag reser mig upp för att klä på mig.

-

Blev Niilo precis positiv till det där med Felix? xD

-

15 december 2014

Words f.sWhere stories live. Discover now