Tisdag 19/12-17
"Simone är jättesöt." Säger Sara. Jag nickar och ser på bilden i min telefon. "Hon ser lite ut som en sagofigur på något sätt. Någon sorts prinsessa. Hennes utseende är typ drömutseendet. Är hon med många killar, eller?"
"Nej." Säger jag och bläddrar vidare i mappen med bilder på henne och Zack. "Hon är ganska tillbakadragen och gillar inte att bara vara med en kille en gång och sedan lämna."
"Det är en bra tjej." Säger Sara och stannar min hand på en bild på mig och Zack i badkläder. "Du har ju drömkroppen." Säger hon och zoomar in på min mage. Jag slår bort hennes hand och trycker bort bilden.
"Drömkroppen." Upprepar jag och lägger handen på min fortfarande blottade mage. Jag börjar vänja mig vid att alltid ha den på mig, men jag orkar aldrig ha på mig tröja.
"Det är fint med den där magen." Säger hon och klappar lätt på den. "Har ni fått någon bild på den?"
"Nej, jag ska in på ultraljud den tjugosjätte. Jag vet inte om Felix vill följa med. Han är väl sur, antar jag." Säger jag. Hon nickar förstående och tar telefonen från mig igen. "Hur går det med Omar?"
"Jättebra. Vi går dock ganska långsamt fram." Säger hon nonchalant medan hon bläddrar igenom bilderna.
"Hur långsamt?" Frågar jag fundersamt. "Har ni inte legat med varandra?"
"Jo, det är ju Omar vi pratar om." Säger hon och ger tillbaka telefonen då hon sett sista bilden. "Men vi har inte legat så många gånger. Dessutom så har han bjudit ut mig för att få lära känna mig lite bättre."
"Är du seriös? Har Omar Rudberg bjudit ut dig?" Frågar jag. Hon skrattar till och nickar.
"Ja, efter att de har varit i studion på fredag så ska vi gå på bio." Säger hon. Jag nickar sakta och drar handen genom håret innan jag lägger ner telefonen på soffbordet. "Han är väldigt söt, faktiskt."
"Jo, jag hör det nu när du säger det så där." Säger jag. Hon nickar och flinar mot mig.
"Du säger ju samma sak. Jag säger att Felix är ett mongo, en sådan person som inte vet vad han håller på med och man aldrig vet var man har. Men du beskriver honom som söt och snäll. Det stämmer inte in med min beskrivning." Säger hon. Jag rycker på axlarna då jag faktiskt är väldigt obekväm med att prata om honom.
"Kan vi bara prata om någonting annat. Typ om att du går i samma klass som min kusin. Känner du Kimberly?" Frågar jag. Hon rycker på axlarna.
"Jo, jag och Kimberly är väl ganska bra kompisar. Hon är egentligen lite för fin för mig, med hennes näsvishet och sätt att alltid tro att hon är bäst. Jag gillar inte riktigt det då jag vet att jag är hundra gånger bättre än henne på allt." Säger hon. Jag skrattar till då jag känner igen det där. Hos alla tre syskonen Nylén. "Men vi umgås ändå, faktiskt. Vi sitter bredvid varandra på matten och svenskan i skolan, så jag brukar få ganska bra omdömen på proven. Hon är ganska lätt att övertala om att hon ska hjälpa mig, genom att skriva svaret på mitt papper."
"Du är en liten sneaky bitch du." Säger jag. Hon nickar och lägger sig ner raklång i soffan med benen över mina.
"Men vi umgås inte på fritiden direkt. Dessutom är skolan så pass fin att hon har mycket bättre kompisar att vara med än mig. Jag har bara en kompis i skolan, det är en kille som är lite mer åt mitt håll än åt det där fina som våra föräldrar vill att vi ska vara." Säger hon. Jag skrattar igen och ser på min telefon som blinkar till på bordet. Jag sträcker mig mot den och öppnar meddelandet från Zack.
Zack: 22:03 Mår du bra nu? Är du okej eller vill du att jag kommer över en stund? Jag kan sova med dig också? Älskar dig. :*
Jag: 22:04 Nej, det är okej. Sara är här och sover här. Älskar dig också. Ses imorgon. :*
"Har du någonsin suttit i ett litet och trångt grupprum tillsammans med Kimberly och en till person som är precis som henne?" Frågar Sara. Jag skakar på huvudet och ser undrande på henne. "Jag tycker att du ska vara glad att du aldrig har upplevt det. Fy fan, säger jag bara. Det är som att sitta i ett rum med myggor."
"Ja, hur du nu menade med den liknelsen." Skrattar jag. Hon rycker på axlarna och vrider sig i soffan så hennes ben ramlar av mina.
"Jag är så jävla kär i Omar." Gnäller hon innan hon ramlar ner på golvet. Hon ligger kvar där väldigt länge innan jag hör hur hennes andetag av någon anledning blir tunga. Jag ler för mig själv innan jag klättrar över soffan och lämnar vardagsrummet. Jag går in i köket och brer en macka innan jag ställer mig i fönstret. Där står han, som i deja vu, med sin lilla cigarett i handen och snön virvlande runt huvudet. Min Felix.
YOU ARE READING
Words f.s
FanfictionOrd finns av flera anledningar, i olika former. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig så andra förstår. En av anledningarna är att göra andra glada. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig när man mår dåligt. Det finns många fler anled...