38 - "Och vad händer här?"

3K 152 19
                                    

Fredag 3/11-17

"När är vi framme?" Frågar jag för säkert femtionde gången och precis som vid de andra gångerna så pekar Felix på gps:en som visar att det är tjugotre minuter kvar tills vi förväntas vara framme hos denna Omar. "Det stod typ tjugofem sist jag frågade."

"Det stod tjugofem sist du frågade. Du hinner sova, snälla gör mig den tjänsten och sov." Säger han. Jag suckar och lutar huvudet mot fönstret. I över fem timmar har vi suttit här och lyssnat på Felix spellista på spotify. Han lyssnar ärligt talat bara på rap. Jag gillar inte rap. Jo, det är klart att jag kan lyssna på vissa låtar, men inte det han lyssnar på, gangsterrap. Jag vill kunna sjunga med vilket jag verkligen inte kan med hans musik.

"Är du sur?" Frågar han. Jag skakar på huvudet och ser undrande på honom. "Nej, jag tänkte bara att du såg lite borta ut. Jag blir orolig."

"Nej, jag är inte sur. Din musik är bara extremt dålig och jag vet inte vad jag ska göra för att slippa höra på den här skiten." Suckar jag.

"Du är ju visst sur." Säger han och jag himlar med ögonen och skakar på huvudet.

"Förlåt." Mumlar jag. "Jag vill inte lyssna på det här. På riktigt."

"Du kunde ha sagt det tidigare. Jag har annan musik än det här." Säger han och tar tag i sin telefon. Han räcker den till mig och jag låser upp den innan jag skrollar igenom hans spellistor. Topplista Sverige hittar jag och trycker på den.

"Tack." Säger jag och lägger tillbaka telefonen där den tidigare låg.

"Han bor ungefär femhundra meter upp där." Säger han efter att vi åkt en stund. Han pekar uppför den backen som vi nu börjar köra uppför. Snart svänger han in på en uppfart och stänger av bilen. Vi kliver ur och han drar med sig den väska som vi gemensamt packade för att bo här i två nätter.

"Det är bara vanliga människor, ingenting att oroa dig för." Säger han och börjar gå upp mot dörren. Jag följer efter. Varför säger han ens det till mig? Sedan när brukar jag vara nervös runt människor av alla slag? Felix ringer på dörren och backar ett steg när dörren öppnas av en kille med mörka ögon och mörkt hår.

"Hej Felix." Säger han och ser sedan på mig. "Hej Felix flickvän."

"Hej." Säger jag och följer efter Felix in i huset. Innanför dörren står fyra andra killar och en blond tjej.

"Hade du berättat att du skulle binda dig vid en tjej så kunde vi ha gjort den sista gången bättre." Säger tjejen med blicken flötigt mot Felix.

"Ja, jag kunde ha gjort det, Mira." Skrattar Felix och ger henne en kram. Det gör ganska ont i mig, även om jag vet att han har träffat flera som har legat med mig.

"Ni får ta det vanliga rummet." Säger Omar. Felix nickar och tar tag i min hand innan han drar med mig uppför trappan. Han drar in mig på ett rum och pressar sina läppar löst mot mina. Jag väljer att inte kyssa honom tillbaka och han släpper mig därför.

"Vad?" Frågar han och drar igen dörren. Han ser undrande på mig och jag rycker på axlarna innan jag sätter mig på sängen. "Handlar det om Mira?"

"Jag vet inte." Mumlar jag och tittar ner på händerna i mitt knä.

"Du tycker alltså att det är jobbigt att du får träffa en tjej som jag har haft sex med, medan jag dagligen träffar folk som berättar att de har legat med min flickvän före jag själv gjorde det?" Frågar han. Jag suckar och tittar upp på honom.

"Förlåt, jag kan inte ändra på vad som har hänt förut. Men jag tycker att det är jävligt lågt av henne att ställa sig och skämta om det inför mig. Tycker inte du själv det?" Han ser länge på mig innan han sätter sig bredvid mig och kysser mig i nacken.

"Jo, det är ganska omoget, och jag vet att jag själv var omogen när jag svarade." Mumlar han, vilket får rysningar att gå igenom min kropp. "Men jag älskar dig och ingen annan."

"Och även om jag har haft sex med massvis av människor innan dig så är du ändå den enda på flera månader. Gjort är gjort, och kanske ångrar jag att det inte bara var du." Säger jag. Han nickar och flyttar sina läppar till mina. Jag kysser honom tillbaka och han reser sig upp utan att släppa mina läppar. Han puttar mig bakåt och klättrar upp över mig.

"Det är ju sant. Jag är livrädd för att ha sex med barnet emellan oss." Mumlar han. Jag ler och rullar över honom i stället. Försiktigt drar jag av honom tröjan och han ler mot mig. "Vad betyder det här?"

"Jag vet inte om jag vill nu. Men jag kan ju teasea." Säger jag. Han skakar på huvudet och drar ner mig mot honom. Försiktigt kysser han mig på läpparna innan han sätter sig upp med mig i sitt knä.

"Jag vet att du kan teasea. Jag har märkt det." Säger han och håller om mig runt midjan. "Men jag tänker inte låta dig göra det just nu, för blir jag kåt så är det du som tvingas fixa det åt mig, och du ville ju inte."

"Jag vill inte, för att dörren inte är låst och jag har inte lust med att någon av de där kommer in på oss." Säger jag. Han ler och kysser mig.

"Då struntar vi i det." Säger han. Jag nickar och kysser honom igen innan dörren flyger upp.

"Och vad händer här?" Frågar den mörkhåriga som öppnade dörren. Jag antar att det är Omar.

"Vi ska knulla i din mammas gästrum. Vad tror du?" Suckar Felix och kysser mig en sista gång på läpparna innan han tvingar mig att resa mig upp. Han drar på sig sin tröja och tar tag i min hand.

"När ska vi till Ullared?" Frågar jag. Han tittar bak på mig med ett litet flin.

"Imorgon. Du måste sova snart." Säger han och jag tittar ner på klockan runt min handled. Sju. Jo, snart måste jag faktiskt sova.

-

Mira Ingerstam - Mira Ingerstam.

Omar Rudberg - Omar Rudberg.

-

Jag har inte läst igenom detta igenom att jag bara kom på att jag borde uppdatera. Jag har verkligen inte haft tid nu på senaste tiden då jag har vart med släkt och träffat pojkvän och allt. Men jag får väl uppdatera så ofta jag kan igenom att lovet i stort sett kommer bestå av släkt, vänner och så nu. Jag vet inte om jag ens känner för att skriva när jag har pojkvän, det känns fel. Men jag kommer väl göra det för er skull en stund till.

30/12-14

Words f.sWhere stories live. Discover now