Söndag 5/11-17
Jag slänger den sista påsen mot dörren och tittar på Felix då han lyfter upp den och bär med sig den ut i hallen. Jag suckar och ser mig omkring i rummet innan jag lyfter upp vår väska och börjar gå mot dörren jag också. Innan jag lyckas komma ut så kommer Omar in genom dörren och puttar in mig innan han stänger dörren försiktigt. Jag ser undrande på honom då han tar tag i min väska och ställer ner den på golvet.
"Det är för jävligt att se på dig och Felix. Hur kunde han få en så fin tjej som du och allt jag får är slampiga, ja. Horor." Han lägger sin hand på min höft och jag ser osäkert på honom. Vad han än håller på med så känner jag redan nu att det inte är någonting bra. "Jag ska bara ge dig en liten kyss. Låta dig få veta vad du missar när du är med Felix i stället för mig." Jag skakar på huvudet men han ignorerar det och pressar sina läppar mot mina. Innan jag hinner varken dra ifrån eller slå honom så hör jag dörren öppnas.
"Omar, Felix." Säger jag snabbt och ser emellan de båda killarna. Den ena med ett nöjt leende och den andra med en krossad blick. Felix krossade blick ändras dock snabbt till irriterad och han lyfter upp väskan från golvet innan han vänder sig om och lämnar rummet. "Omar, vad fan håller du på med?" Utbrister jag och smäller till honom på kinden. Han är tredje killen jag slår sedan jag började skolan.
"Jag sa ju det, jag ville att du skulle få veta vad du går miste om. Jag visste väl inte att Felix skulle komma in." Säger han med ett elakt flin klistrat på läpparna, oberörd över att jag faktiskt slog honom.
"Du är dum i huvudet." Säger jag innan jag tränger mig förbi honom och springer nerför trappan. Jag går ut till bilen där Felix står och packar in alla påsar i bakluckan. "Felix, det är inte som det såg ut." Säger jag.
"Nej, jag vet det. Det är aldrig som det ser ut när det gäller dig." Säger han och smäller igen bakluckan hårt. "Allt är bara frid och fröjd med dig, men så fort det är någonting jag gör så är det kalabalik."
"Vad fan pratar du om? Det är inte sant." Jag ser förvirrat på honom och han himlar med ögonen. "Även om jag hade kysst honom tillbaka, vilket jag inte gjorde. Så låg du ändå med två tjejer."
"Vi var inte ens tillsammans när jag låg med dem." Säger han och öppnar dörren till förarsidan av bilen. "Och du kände de inte heller. Även om du nu inte kysste honom tillbaka så kunde du väl ha gjort någonting lite snabbare. Reagerat liksom."
"Men hur skulle jag hinna reagera när han bara trycker sina äckliga läppar mot mina och du kommer in mindre än en sekund senare?" Frågar jag och slår ut med armarna. Han rycker på axlarna och hoppar in i bilen. Jag suckar och ser på honom genom rutan innan jag öppnar passagerardörren och hoppar in bredvid honom.
"Får jag åka med dig hem eller?" Frågar jag tyst utan att se på honom.
"Ja." Säger han lika tyst och jag ser upp mot huset där Omar stänger och låser dörren innan han går ner till bilen och hoppar in bakom mig.
"Här var det stelt." Säger han. Felix suckar bara och startar bilen innan han backar ut från uppfarten. "Är du sur? För att din tjej vill ha mig mer än dig? Felix?"
"Håll käften. Hon vill fan inte ha dig." Säger Felix irriterat och slänger sin telefon i knät på mig. Jag ser på honom och han nickar mot den.
"Ska jag starta musik?" Frågar jag. Han himlar med ögonen och tar med båda händerna ett hårt grepp om ratten.
"Nej, du ska suga min kuk." Väser han mellan sina tänder. Jag ser förtvivlat på honom innan jag låser upp telefonen och letar reda på samma spellista som vi lyssnade på sista biten i fredags. Jag startar den och lägger telefonen mellan sätena innan jag lutar huvudet mot fönstret och ser ut på vägen. Det kommer bli en lång och plågsam resa hem. Allt på grund av Omar.
-
"Tilja." Jag blinkar långsamt upp mina ögon och ser på Felix som sagt mitt namn. Han nickar ut genom fönstret innan han själv lämnar bilen. Utanför syns McDonalds och jag tar mig ur bilen snabbt innan jag går upp mot restaurangen. Jag öppnar den stora dörren och går in. Kring borden sitter ett flertal ungdomar vilket får mig att se ner på klockan på min handled. Halv elva.
Snabbt vänder jag mig om då jag inser att jag antagligen kommer att behöva min plånbok. Jag krockar in i Felix bröst och ser osäkert upp på honom.
"Kan jag få bilnyckeln?" Frågar jag. Han ser undrande på mig och jag sträcker ut handen mot honom, för att han ska ge mig nyckeln. "Jag har ingen plånbok på mig."
"Jag betalar." Säger han och puttar mig mot kassan.
"Men du är arg." Säger jag och stannar honom.
"Nej, jag är arg på Omar." Säger han och nickar mot killen bakom honom. Killen som tidigare idag hade sina läppar mot mina. "Kom nu."
"Jag älskar dig." Säger jag tyst och går efter honom fram till kassan.
"Vad ska du ha?" Frågar han och ser undrande på mig.
"Samma som alltid." Säger jag. Han nickar och beställer till oss båda innan han vänder sig till mig.
"Förlåt för det där jag sa när vi började åka. Det liksom bara slank ur mig." Säger han. Jag nickar och drar ner hans ansikte till min höjd. Försiktigt pressar jag läpparna mot hans och han kysser mig med tre snabba pussar innan han vänder sig till kassörskan och betalar.
-
6/1-2015
YOU ARE READING
Words f.s
FanfictionOrd finns av flera anledningar, i olika former. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig så andra förstår. En av anledningarna är att göra andra glada. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig när man mår dåligt. Det finns många fler anled...