Måndag 13/11-17
"Så vad du säger just nu." Börjar Zack innan han gör en kort paus som får mig att känna mig lite obekväm. Jag sitter i ett grått grupprum med glas överallt tillsammans med mina två bästa kompisar. Zack och Simone. "Du säger alltså att du, Simone har haft sex med Tiljas bror flera gånger utan att berätta det för Tilja. Eller ens berätta för Niilo att du är Tiljas bästa kompis."
"Du får det att låta värre än vad det är." Suckar Simone och lutar sig bakåt i stolen. "Men ja, jag ligger med Niilo. Det har inte varit så många gånger. Jag tror han sa sex gånger när Tilja kom in på oss förra söndagen. Efter det har det väl varit ett par gånger till. Men det har inte pågått så länge. Två veckor ungefär. Om man inte räknar med den där gången på den där festen i somras. Jag tror inte ens att han minns den."
"Du är en sådan hora." Säger Zack med världens största leende på läpparna. Hon ser smått förolämpad ut innan också hon bryter ut i ett stort leende.
"Ni kan aldrig förstå hur bra han är. Han är alltså bättre än alla jag har varit med." Säger hon. Den här gången är det Zack som ser förolämpad ut.
"Så det var inte bra när du förlorade oskulden?" Frågar han. Mina ögon ploppar nästan ut när han säger det. Tog han hennes oskuld också?
"Jag trodde du sa att du aldrig hade tagit någons oskuld innan." Utbrister jag och ser förolämpat på honom. Han flinar och skakar på huvudet.
"Det hade jag inte. Jag tog din först och sedan tog jag Simones några månader senare." Säger han. Jag ser surt på honom innan jag vänder ner blicken till bordet. "Blev ni sura nu?"
"Du är en hora om någon av oss tre ska få stämpeln." Säger Simone. Jag nickar instämmande och tittar upp på honom. Han lutar sig bakåt och ser roat på oss.
"Så nu är ni bukisar och allt." Säger han. Jag ser på Simone som bara himlar med ögonen.
"Vem av oss var bäst då?" Frågar jag. Han höjer ögonbrynen och jag ser på Simone som direkt börjar flina mot honom.
"Hur fan ska jag kunna veta det? Vi var typ fjorton." Suckar han. "Men Simone har jag bara legat med en gång, Tilja har jag legat med fyra. Även nu i efterhand när hon har blivit bra. Så jag måste tyvärr säga Tilja. Men när jag tog era oskulder så vet jag inte vem som var bäst. Den som skrek högst var nog Tilja." Han börjar skratta och jag ser irriterat på honom.
"Gissa varför jag skrek? För att du var så avtändande att du inte gjorde mig tillräckligt kåt innan du började." Säger jag och han slutar nästan direkt skratta, men flinet leker kvar på hans läppar.
"Det var därför du låg med mig tre gånger till nyktert, va?" Frågar han. Jag suckar och rätar på mig innan jag tittar på pappret vi jobbar med.
"Okej, så i vilken världsdel ligger Vatikanstaten?" Frågar jag. Både Zack och Simone börjar skratta och jag ser irriterat upp på dem. "Vad?"
"Du vill inte prata mer för att du inte vet hur du ska rädda dig själv." Skrattar Zack. Jag himlar med ögonen och ser ner på pappret innan jag skriver ner svaret. "Är hon verkligen sur?"
"Hon är gravid. Hon kanske är sur när hon är gravid, ifall du tänker efter." Säger Simone. Jag tittar upp på henne och nickar. Hon ger mig ett leende innan jag tittar ner och skriver in svaren på de övriga ganska lätta frågorna.
"Tänk om vi hade svarat på frågorna direkt så kunde jag ha fått gått hem direkt." Suckar jag innan jag reser mig upp och tar med mig pappret när jag lämnar rummet och går in i det ordinarie klassrummet. Jag lägger pappret framför läraren som nickar innan hon låter mig gå. Med trötta steg går jag ut ur klassrummet och fram till mitt skåp då någon lägger sin hand på min axel. Skrämt vänder jag mig om och tittar in i de bruna ögonen tillhörande min kusin.
"Kelly?" Frågar jag chockat och ser på tjejen klädd i samma kläder som alltid. Sina typiska svarta skinny jeans och hennes vita skjorta.
"Hej Tilja." Säger hon och slänger lätt med sitt blonda hår. Det är så typiskt henne att bete sig så kaxigt och vara så irriterande.
"Vad exakt gör du här? I min skola?" Frågar jag. Hon suckar och tittar bort genom korridoren. Jag följer hennes blick och ser mina andra kusiner tillsammans med sin exakt lika snobbiga mamma. Kendra och Kimberly tillsammans med Katrin. De ser exakt likadana ut, alla fyra. Blonda och brunögda. Långa och smala. Kelly är den som är mest lik sin mamma, i klädseln. Kimberly och Kendra håller sig till idealen. Vanliga kläder. Inga snobbiga skjortor. Men helfärgade och rena kläder. Håret långt och platt liggande över axlarna.
"Vi tänke ifall du kanske behövde skjuts hem." Ler Kelly. Jag skakar på huvudet och vänder mig till mitt skåp och tar ut min jacka. Jag drar på mig den och tar tag i min jacka innan jag vänder mig om igen. Större delen av min klass kommer gående från klassrummet och jag ser irriterat på Kelly.
"Min pojkvän kommer och hämtar mig." Säger jag. Hon ger mig ett falskt leende och skakar på huvudet.
"Vi är på väg hem till din bror och du ska följa med." Säger hon. Jag rynkar ihop ögonbrynen men nickar.
"Okej, men jag åker med min pojkvän och han följer med." Säger jag. Hon rycker på axlarna.
"Ärligt talat så tror jag faktiskt inte på det där om pojkvän. Du är ingen tjej som har pojkvän." Säger hon. Jag höjer ögonbrynen och klappar mig på magen.
"Här har du ju bevis på att jag kanske kan ha en pojkvän. Hade din mamma brytt sig om oss så hade hon redan vetat om för länge sedan att jag just nu är i tredje månaden." Säger jag. Hon ser förvånat på mig innan hon nickar mot sin snobbfamilj. Jag suckar och följer med henne genom korridoren. Mot min klass.
"Tilja, jag behöver en kram. Jag blir ledsen om du är sur." Säger Zack och sträcker ut armarna mot mig. Jag skrattar till och ger honom en kram innan jag fortsätter genom korridoren med min kusin.
"Hej Tilja." Säger Katrin och ler mot mig.
"Hej Katrin." Suckar jag innan jag fortsätter ut från skolan. Nedanför skoltrappan står Felix med sin cigarett i munnen. Han ler mot mig innan han ser mitt följe och rynkar ihop mina ögonbryn. "Felix, det här är min moster och mina kusiner. Vi ska hem till Jakko och jag åker med dig." Säger jag.
-
Katrin - Katherine Heigl
Kelly - Alona Tal
Kimberly - Hilary Duff
Kendra - Julia Stiles
-
30 januari 2015
YOU ARE READING
Words f.s
FanfictionOrd finns av flera anledningar, i olika former. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig så andra förstår. En av anledningarna är att göra andra glada. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig när man mår dåligt. Det finns många fler anled...