65 - "Du kan titta med oss."

1.6K 74 4
                                    

Måndag 18/12-17

"Hej." Hör jag en låg röst säga i mitt öra och mina ögon flyger snabbt upp samtidigt som det känns som att jag själv gör det. Jag tittar bak och möter en flinande Felix.

"Helvete vad du skräms." Säger jag och tar tag i kragen på hans tröja. Jag drar ner honom till mig innan jag pressar mina läppar mot hans. 

"Varför lutar du dig mot andra killar än mig?" Mumlar han mot mina läppar. Jag suckar och släpper honom innan jag tittar vilka han har med sig. Ogge, killen som jag inte träffat allt för många gånger. Tre kanske, och Omar. 

"Är det där Sara?" Frågar Omar innan han går fram till rinken och busvisslar. Ytterligare en gång får någon på den här sidan av rinken allas uppmärksamhet och Sara är återigen på väg mot oss. 

"Jag sov." Säger jag till Felix. Han nickar lätt och sätter sig ner bredvid mig innan han drar in mig i sin famn. 

"Och min flickvän är där." Säger Malte och pekar på Kimberly som åker runt i cirklar i rinken. Hon är inte alls som sina systrar, egentligen. Hon är mycket friare i skolan än vad jag gissar att hennes systrar är. Kelly vet jag går någon kurs i hur man beter sig. Det är ett ämne i hennes skola. Kendra vet jag inte riktigt. Hon är lite speciell. Hon är nästan ännu lite finare av sig än vad Kelly är. 

"Jo, det är Tiljas kusin, va?" Svarar Felix. Malte nickar och jag tittar bak på Ogge som står tyst och ser ut över rinken. Han är väldigt tyst av sig, det har jag märkt. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna tänka mig honom vara bästa kompis med Oscar, Omar och Felix som alla tre är väldigt pratsamma. 

"Ogge, kom och sitt." Säger jag. Hans blick riktas mot mig och han nickar lätt innan han släpper på korset han har suttit sina armar i. Han sätter sig ner på bänken bredvid Malte och jag släpper honom med blicken då jag är säker på att han inte behöver vara utanför mer. Han känns så osäker. 

Min blick faller på mina två bästa kompisar som jagar varandra över isen. Förra året var jag med. Då jagade vi tre varandra. Nu är de bara två, men de har lika roligt ändå.

"Simone." Skriker jag efter en stund. Felix släpper mig och Simone faller ner på isen så Zack hamnar halvt om halvt över henne. Det syns på dem och hörs i den ekande salen då de båda brister ut i skratt. 

"Är du avundsjuk?" Ropar Zack tillbaka till mig. Jag skakar på huvudet och hans blick faller på Felix innan han ger ifrån sig en liten men bitchig vink till sin kusin. 

"Vilken fitta han är." Suckar Felix och drar tillbaka mig till honom. 

"Vad händer här?" Jag tittar på min mentor Madelene som kommer framför gallret till läktaren och ser mellan mig och de andra killarna. Jag vet inte ens om hon har märkt att Malte är med mig. 

"Det här är min pojkvän Felix." Säger jag och pekar på Felix. "Det här är min kusins pojkvän och det där är min pojkväns kompis." Jag pekar på Malte och Ogge och sedan pekar jag på Omar. "Det där är min pojkväns andra kompis."

"Varför är dessa här då?" Frågar Madelene. Jag rycker på axlarna och ser på Malte först. 

"Malte har varit här sedan vi kom. Han skulle hålla mig sällskap." Säger jag. Hon nickar lätt innan hon tittar på Felix i stället. "Felix ska köra hem mig och Zack när vi slutar."

"Jag ska göra vad?" Frågar Felix och ser undrande på mig.

"Jag och Zack ska ha filmkväll. Han ska med hem till oss." Säger jag. Han skakar sakta på huvudet och jag himlar med ögonen mot honom innan jag ser på Madelene igen. 

"Okej, jag antar att det är okej då. Vi slutar nu så jag tänkte säga att du kan packa ihop och gå hem, men om du ska vänta på Zack så behöver jag ju bara informera dig." Säger hon innan hon vänder sig om och ropar ut till min klass att vi slutar. Zack är snabbt framme vid porten och på väg ut i omklädningsrummet. 

"Vad ska jag göra då?" Frågar Felix tyst. Jag ser upp på honom och kysser honom på hakan då han nekar till den på läpparna. 

"Du kan titta med oss." Säger jag. Han suckar och släpper mig innan han börjar resa sig upp. 

"Det tänker jag fan inte göra." Säger han. Jag ser undrande på honom och han suckar. 

"Då kan jag ta med mig honom upp till Niilo då. Så tittar vi på film där." Säger jag. Han höjer ögonbrynen och nickar. 

"Men då tycker jag att du ska göra det, du behöver inte komma ner i kväll heller. Du kan lika väl sova där." Säger han innan han drar tag i Ogges arm och drar med sig honom ut ur hallen. Stumt ser jag efter honom innan jag ser mig omkring. Malte i armarna på sin flickvän, Sara i armarna på Omar. Simone på väg ut till omklädningsrummen. Här sitter jag kvar med bara en sak i huvudet. Felix slängde ut mig.

Words f.sWhere stories live. Discover now