77 - "När försvann hon?"

1.3K 67 0
                                    

Måndag 1/1-18

"Mår du bra?" Viskar Milton försiktigt bakom mig medan han smeker min höft. Jag skakar på huvudet och trycker in ansiktet i kudden. "Tilja, jag skulle aldrig tvingat dig ifall jag var nykter."

"Du tvingade mig inte, det är ju det som är själva grejen." Snyftar jag fram. "Jag är så jävla dum att jag gör en sådan sak när jag vet att Felix var full."

"Men Felix borde ändå ha hjärna nog att inte göra så även om han är full." Säger Milton och drar mig närmare sig. Jag skakar på huvudet och drar mig ur hans armar. Jag sätter mig upp och söker med blicken på golvet innan jag hittar klänningen. Jag plockar upp den och drar på mig den innan jag reser mig upp och letar reda på mina trosor. 

"Tilja, du kan inte gå nu." Säger Milton. Jag hittar mina trosor och drar på mig dem innan jag sätter mig ner på sängen igen. Lättat drar han på sig sina kalsonger och sätter sig upp. "Felix kan inte döma dig för att du låg med mig. Han måste fatta att han gjorde samma sak."

"Men vi ska till en jävla terapeut på fredag och vi har precis varit otrogna mot varandra." Säger jag högt och torkar bort mina tårar igen. "Han kommer inte förlåta mig, jag var ju nykter."

"Men han måste fatta att du såg honom och att det sårade dig." Säger han och drar på sig både tröjan och byxorna som han hade igår. "Vi får ju ta och snacka med honom direkt. Det är ju inte bättre att hålla på det. Tänker inte han erkänna så gör vi det." Jag öppnar munnen för att svara men blir avbruten av en knackning på dörren. 

"Hallå?" Hör jag Felix röst ropa in genom dörren och jag ser på Milton som bara reser sig upp och går mot dörren. Han låser upp den och öppnar den på glänt medan han tittar ut. "Har du sett Tilja?"

"Hurså?" Frågar Milton utan att titta på mig då det hade avslöjat det här helt.

"Nej, hon försvann och jag undrar om du har sett henne." Säger Felix röst. Milton rycker på axlarna och klappar lätt med fingrarna mot dörren. 

"När försvann hon?" Frågar han. 

"Någon gång när vi kom, eller jag har inte sett henne sedan vi kom." Svarar Felix. Han brydde sig inte om att leta efter mig, det är en helt annan sak. 

"Varför letade du inte efter henne då? Vad hade du för någonting bättre för dig?" Frågar Milton. 

"J-j-jag." Stammar Felix innan dörren knuffas upp och han ser på mig. "Jag förstår att du såg och jag förstår vad som har hänt härinne. Jag förstår varför du gjorde det också. Men Tilja, jag var full. Jag var jättefull. Du var ju nykter för guds skull." 

"Du kan inte alltid skylla på att du var full. Jag har sagt till dig att jag inte vill ha sex och det kändes fan så mycket bättre med Milton än vad det har gjort med dig på flera månader. Jag förstår att du har gått till henne fler än en gång och det tycker jag fan att du ska stå för också. Nu kanske det är så att jag flyttar hem till Niilo igen för att jag inte vill bo med dig. Hade du sagt hur du kände så kanske det här hade varit annorlunda nu, men du sa inte ett skit." Säger jag surt innan jag reser mig upp och går fram till Milton. Jag vänder mig om och han drar upp dragkedjan på min klänning innan vi båda vänder oss till Felix igen. "Så kom fan inte och be om ursäkt genom att säga att du var full och skälla på mig för att jag var nykter. Vad fan skulle jag göra då? Du går och knullar en annan tjej det första du gör när du är full. Jag sa nej till Milton innan jag såg dig och den där äckliga blondinen. Gör henne på smällen också om du nu känner för det, för pappa till mitt barn kanske du inte räknas som längre."

"Tilja, du överreagerar så jävla mycket. Du ska inte flytta hem till någon jävla Niilo och du ska fan heller låtsas som att jag inte är pappan. Du vet lika väl som jag att jag aldrig hade gjort så här om jag hade varit nykter." Säger Felix. Jag himlar med ögonen och tar tag i Miltons hand.

"Så du kan säkert säga att du inte har legat med henne förut medan jag har vägrat." Säger jag. Han sväljer och skakar på huvudet. 

"Okej, förlåt. Men du vet att det jag har gjort med henne inte betyder någonting. Du är den enda jag bryr mig om." Säger han. Jag skakar på huvudet och puttar undan honom från dörren. "Tilja, du förstår inte. Du vet inte hur det känns att vara kille och inte få ha sex. Jag måste ju få lösa det."

"Men runka då eller gör vad fan som helst, knulla inte någon annan." Säger jag medan jag fortsätter dra med mig Milton genom korridoren. 

"Helvete Tilja, du knullade ju någon annan också, du som inte ens vill knulla." Ropar Felix efter mig. Snabbt stannar jag och vänder mig emot honom. Han ser ganska lättad ut då han kanske tror att jag kommer tillbaka nu. 

"Jag hörde att du har berättat för varenda jävla människa här att jag inte vill knulla. Då kanske du kan fylla på det nu med att jag hellre knullar Milton än dig igenom att han är fan så mycket bättre än dig. Sedan kan du dra åt helvete och slänga ut mina saker i trappuppgången, för hem till dig kommer jag inte en enda gång till i hela mitt jävla liv." Säger jag innan jag återigen drar med mig Milton. Jag hoppas att han har bil för annars vet jag inte varför jag drar med mig honom.

Words f.sOù les histoires vivent. Découvrez maintenant