Torsdag 31/8-17
Jag tittar på Saga som ligger i sin säng och pratar i telefon med sin pojkvän. Tre dagar har gått sedan Felix berättade att han har fått känslor för mig, och sedan dess har jag inte sett honom. Han försvann från skolan och jag hör var och varannan minut lärarna prata om var han kan ha tagit vägen. Ingen har hört någonting om honom och jag har inte en aning om hur jag kan få tag på honom. Jag vet inte varför han blev så upprörd egentligen. Han borde förstå att han inte kan få känslor för mig när han är väl medveten om vilka mina bröder är.
Saga är inte speciellt social av sig. Hon pratar i telefon med sin pojkvän lika ofta som jag knäcker fingrarna när jag är arg. Väldigt ofta. Jag vet inte ens vem hennes pojkvän är. Hon har i alla fall inget problem med att jag försvinner iväg till Felix hela tiden. Hon har ju sin pojkvän. Men just nu har inte jag någon Felix att försvinna iväg till. Men hon har fortfarande sin pojkvän. Jag vet inte riktigt vad annars jag kan göra förutom att sitta här och se på henne medan hon skrattar och berättar hur mycket hon älskar denna Joel. Vardagsrummet är inte någonstans jag kommer att gå frivilligt. Jag har inte en enda annan vän här än Saga och Felix.
"Men du Joel. Jag ska umgås med min rumskompis nu." Saga ser flinande på mig innan hon vänder sitt fokus till telefonen igen. "Ja, det är hon som är extremt kåt på Sandman. Har du sett honom på sista tiden?" Hon lyssnar koncentrerat på sin pojkvän innan hon ser på mig och nickar. Jag höjer ögonbrynen och ser undrande på henne. "Jag älskar dig. Puss och hej." Hon klickar av samtalet och slänger telefonen på sängen innan hon ser uppspelt på mig.
"Vad?" Frågar jag. Hon skrattar till och flyger upp ur sin säng innan hon dunsar ner i min.
"Felix var hemma hos Joel igår. Han var arg då." Säger hon. Jag nickar lätt och knäcker mina fingrar. Trött dunkar jag huvudet i väggen bakom mig och ser upp i taket.
"Imorgon är det fredag." Säger jag. Hon skrattar bredvid mig innan hon lägger sig ner och drar med mig så jag hamnar över henne. Jag skrattar till och rullar av henne så hon nästan ramlar ner på golvet.
"Vad är det som är så bra med fredag då?" Frågar hon. Jag rycker på axlarna.
"Jag får åka hem." Säger jag. Hon nickar och ler för sig själv.
"Då får jag träffa Joel." Säger hon drömmande. Jag nickar och återigen sätter tankarna om Felix igång. Var jag alldeles för elak när jag sa att han inte fick få känslor för mig? Kanske var jag det. "Tänker du på Felix?"
"Ja, jag tror jag var elak mot honom. Stackarn kan ju inte rå för vad som händer med hans känslor." Suckar jag. Hon nickar instämmande och biter sig i läppen.
"Jo, och är det inte lite gulligt att han berättade att han har fått känslor för dig? Hur var det han sa nu igen?" Frågar hon. Jag suckar och upprepar för hundrade gången vad han sa.
"Han sa att jag är den första och enda tjejen som han har fått känslor för." Säger jag. Det är faktiskt extremt gulligt att han vågade säga så till mig. Men det hade nog varit bättre ifall jag hade låtit honom hållas där och inte varit så elak. Nu kanske han aldrig vill prata med mig mer. Jag kommer heller inte ha någon att ha sex med på skolan. Usch vad hemsk jag är. Det är det enda jag tänker på.
"Joel har aldrig sagt så till mig, och vi har varit tillsammans i fyra år." Säger Saga och puttar till mig. I samband med det ramlar hon ner på golvet och vi båda börjar skratta. "Kom ner hit till mig."
"Nej, du. Jag ligger bra här. I en mjuk, inte så mjuk säng." Skrattar jag och trycker mig ännu lite närmare väggen. Hon klättrar skrattandes upp i sängen igen och lägger sig på mage bredvid mig.
"Vad gör vi här egentligen? Vi borde vara i något land långt borta. Sovande i varsin dubbelsäng och inte skrattande tillsammans i en liten enkelsäng på en internatskola för okunniga barn." Säger hon. Jag rycker på axlarna och puttar till henne igen. Den här gången ramlar hon inte ner utan hon tar tag i min arm och håller fast mig hårt.
"Jag borde verkligen få tag på Felix nummer och ringa honom. Tänk om han inte kommer tillbaka. Tänk om jag aldrig kommer få träffa honom igen. Jag kan inte lämna det så här. Jag är ingen elak person egentligen." Suckar jag och drar händerna över ansiktet.
"Nej, han har ju sagt att han har känslor för dig. Han kommer aldrig lämna någon som han har känslor för." Säger hon. Jag nickar lätt. Jag hoppas att hon har rätt. För jag vet inte vad jag ska göra ifall han aldrig mer kommer prata med mig.
-
7 december 2014
YOU ARE READING
Words f.s
FanfictionOrd finns av flera anledningar, i olika former. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig så andra förstår. En av anledningarna är att göra andra glada. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig när man mår dåligt. Det finns många fler anled...