Kapitel 90 - Epilog

415 18 2
                                    

2021

Två år efter Benjamins födelse den tjugofemte april sprang han tillsammans med sin syster på bakgården till huset han bodde i med sin växande familj. Han hade fått en bror bara elva månader efter han själv föddes och nu väntade hans mamma ännu ett barn. 

Zacharias låg i sin mammas famn och sög på nappflaskan. Bredvid satt hans pappa och såg på sina två andra barn som sprang omkring på gräsmattan. Felix trodde aldrig att han skulle trivas med livet som pappa, men efter att ha försatt sig i knipa då han adopterade Iris så insåg han att familjen lika gärna kunde fortsätta växa. Han hade dock frågat Tilja om hennes medgivande innan de försökte skaffa ännu ett barn. Zacharias liknade mer sin mamma än honom själv men det gjorde honom bara glad. Den fjärde bebisen var på gång fast det äldsta barnet bara var tre år. Han älskade sina barn och var glad att Tilja inte lämnade honom efter allt de gått igenom. Han var också glad att Milton och han löst saker och ting och blivit bra vänner efter att Tilja krävt att Milton och Niilo skulle bli Benjamins gudfadrar vid dopet. 

Milton stod på andra sidan gräsmattan från Felix och beundrade Benjamin som förändrades mer och mer för varje dag som gick. Han hade växt upp till en pojke som liknade Felix med det mörkblonda håret och de blå ögonen, precis som hans syster Iris. Själv höll han i sin nyfödde dotter Emma. Han hade upptäckt att Amy visst hade helt rätt när hon pratade om äktenskap och familj. Han ville bilda en familj och han älskade Amy mer än han någonsin älskat en annan kvinna. Han visste att Tilja njöt roat över att han bildat familj med henne men han var stolt. Han kunde inte tänka sig livet utan egen familj när han väl hade provat på det, men han stod fast vid att inte följa i Felix fotspår och var alltid noga med att fråga Amy om hon ville ha fler barn eller om det räckte med ett.

Slut

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 27, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Words f.sWhere stories live. Discover now