56 - "Jag ska ha mat nu."

2K 83 3
                                    

Lördag 25/11-17

"Hoppa in." Säger killen och öppnar dörren för mig. Jag nickar lätt och hoppar in i bilen. Bredvid mig sitter nu en blond kille med blå ögon blickande mot mig. Bredvid honom sitter en brunhårig och blåögd person som jag känner igen. Den här gången vet jag i alla fall vem han är. Emil heter han, och han är kompis med min bror och var den enda som fick veta om att Felix slog mig den där dagen.

"Hej Tilja." Ler han. Jag ser förvirrat på honom innan jag vänder blicken till sätet framför mig där killen som hämtade mig hoppar in. 

"Vad håller ni på med?" Frågar jag. Han ser på mig i backspegeln innan han ser på den brunhåriga killen som sitter på förarsidan. 

"Du behöver inte oroa dig." Säger han innan han gör tecken till killen att backa ut. "Vi ska bara åka på en liten tur. Du ska bara sitta där och vara snäll."

"Jag tänker inte göra någonting om ni inte berättar vad ni håller på med." Säger jag och lägger armarna i kors över bröstet, det får min armbåge att slå den blonda killen bredvid mig i sidan. Han kvider tyst innan han ger mig en irriterad blick och pressar sig närmare Emil. 

"Vad bra, ingenting är ju just det vi vill att du gör." Suckar killen som hämtade mig. 

"Är ni typ de där som slog ner Felix för att han vägrade göra som han blev tillsagd?" Frågar jag. Jag hör en suck slinka ur den blonda killen som sitter bredvid mig. Jag ser på honom där han sitter med blicken nu vänd ut genom fönstret på Emils sida. Han är en sådan kille som jag gärna skulle hunnit med innan jag träffade Felix. Han ser väldigt bra ut.

"Delar av dem." Säger killen som hämtade mig. "Jag menar, det är inte direkt vi som säger vad som ska göras i den gruppen. Precis som Felix så är vi medlemmar där, för vad han än säger så är han fortfarande med. Vi är blandade från ligor från hela Stockholm och andra delar av Sverige i den här gruppen. Emil har du träffat, det vet jag. Han är med i din storebrors grupp, Östermalm, Felix är med i en helt motsatt grupp. Men tillsammans kan de jobba i den här gruppen. Jag och Milton är från Lidingö och Anton är från Bromma. Ingen av oss var med under misshandeln av Felix."

"Så varför sitter jag i den här bilen?" Frågar jag. Han suckar och tittar bak på mig. 

"Du sitter här för att Felix är en liten fitta som inte förtjänar att må bra. Därför sitter du här på väg till högkvarteret för att killen som ger oss order vill ha dig." Säger han. Jag skakar på huvudet och ser på Emil som också han har vändt ut blicken genom fönstret. 

"Jag ska inte följa med någonstans." Säger jag bestämt. Killen framför mig ser irriterat på mig innan han vänder fram blicken igen. 

"De gör ingenting mot dig. Det är bara det att Felix får en jävla massa problem om inte du följer med." Säger han. Jag skakar på huvudet och ser ner på telefonen som fortfarande ligger i min hand. Jag låser upp den och ser att ett meddelande har kommit från Felix. 

Felix: 14:54 Kommer ner dit om tio. Var är ni?

Jag klickar på hans nummer och trycker telefonen beslutsamt mot örat. Den blondas - Anton eller Milton - blick riktas snabbt till mig och han ser skräckslaget på telefonen i min hand. 

"Hej älskling." Svarar Felix snart.

"Det var någon jävla kille som kom och hämtade mig och kör mig till något jävla högkvarter för att-" 

"Håll käften." Skriker killen som hämtade mig och den blonda trycker mig mot dörren medan han slår mot min telefon. På något sätt lyckas jag få på högtalaren och Felix röst skriker ut i bilen.

"Vad i helvete Filip? Släpp henne, hon har ingenting med det här att göra!" Skriker han. 

"Ta telefonjäveln." Skriker killen i framsätet. "Milton!" Den fram måste vara Filip.

"Vad fan håller ni på med? Hon är gravid! Släpp henne!" Skriker Felix. Den blonda, nu känd som Milton får tag i min telefon och klickar av samtalet med den skrikande Felix. 

"Ge mig telefonen." Säger Filip och sträcker handen mot Milton som lydigt ger telefonen till honom. Snabbt slår jag till Milton i huvudet och han skriker till innan han knuffar mig mot dörren igen. Hans händer fattar tag om mina handleder och både mina armar och ben börjar sprattla mot honom. 

"Släpp mig!" Skriker jag medan han trycks längre och längre bort från mig. 

"Men Gud! Hur gamla är ni?" Utbrister Filip och Emil tar irriterat tag i Milton som ser surt på mig. 

"Vilken jävla fitta man kan vara." Säger han. Jag lutar huvudet mot fönstret och tittar ut då vi kör in i någon sorts industriområde. "Hur fan kan du ens vara kär i henne?"

"Jag är fan inte kär i henne." Säger Emil och jag vänder blicken till dem. Emils kinder får en smått röd färg då han möter min blick. Jag himlar med ögonen och tittar ut igen. Jag bryr mig inte om vad fan det är de tycker om allt. Allt jag vill ha är Felix. 

"Jag är hungrig." Säger jag och ser på Filip som tittar bak på mig igen. "Jag är hungrig och jag är med barn. Jag måste äta när jag är hungrig."

"Du får någonting när vi kommer fram." Säger han. Jag skakar på huvudet och lägger armarna i kors igen.

"Jag ska ha mat nu." Säger jag bestämt.

"Men kan du bara vänta?" Frågar Milton irriterat. Jag ser på honom igen och han ser tillbaka på mig. Hans ansiktsuttryck mjuknar av någon anledning för varje sekund som går. "Okej, jag skulle knulla dig om du inte hade Felix. Så i kväll."

"Vad menar du med det?" Frågar jag. I kväll.

"Men du tror väl inte att Felix överlever om han kommer hit för att hämta dig?" Frågar han med höjda ögonbryn. Hela min kropp stelnar och jag ser på Filip som biter sig lätt i läppen. 

"Så kan ni inte göra." Säger jag. Han vänder bort sin blick helt från mig och jag ser ner på påsen i mitt knä. "Jag måste få prata med honom."

"Det går inte." Säger Filip. Jag skakar på huvudet upprepade gånger innan jag känner en liten tår rinna nerför min kind.

-

Filip - Filip Berg

Emil - Holden Nowell

Milton - Alexander Ludwig (på bilden)

Anton - Liam Payne

Words f.sWhere stories live. Discover now