Onsdag 29/11-17
"Okej." Mumlar Felix då han drar upp dörren till hk. Det vita rummet har inte lika mycket människor idag. Sex personer sitter utspridda i rummet. Vid bordet där jag såg tjejerna i lördags så sitter bara en tjej tillsammans med en kille, Milton. De andra fyra killarna känner jag inte igen.
"Gustav, Pelle, Vincent." Ropar Joel så nära mitt öra att jag studsar in i Felix. Jag ser irriterat bak på honom och han flinar bara innan han går förbi mig och fram till ett bord där två killar sitter. De två andra från det sista bordet kommer fram till dem och de gör något handslag med varandra.
"Milton känner du ju." Säger Felix och pekar mot bordet där tjejen och Milton sitter. Jag möter Miltons blick och han ser granskande på mig innan han vänder blicken till tjejen igen.
"Är det inte bättre om jag följer med dig dit du ska?" Frågar jag försiktigt och ser på Felix igen. Han skrattar till och skakar på huvudet.
"Vi ska driva in pengar, jag tar inte med mig dig dit." Säger han. Jag suckar och lägger armarna i kors medan jag vänder blicken till bordet där Joel står. Alla har nu rest sig upp och är på väg över till mig och Felix.
"Tilja Jolin." Säger en kille med mörkt hår och gröna ögon. Jag nickar lätt och ser på Felix som ser roat på killen. "Vad trevligt att äntligen få träffa dig. Tobias heter jag, men alla kallar mig för Tobbe. Jag driver det här tillsammans med Hampus och Jakko."
"Okej." Mumlar jag, osäker på vad jag egentligen ska svara på det. Han nickar lätt och ser bak på de andra killarna.
"Det här är Gustav, Pelle och Vincent ifall du inte redan har träffat dem." Säger han. Jag nickar lätt. Jag har aldrig träffat dessa tre. "Där borta i hörnet sitter Milton och min syster Sara. Jag antar att det är dem du får vara med idag tills någon du kanske känner kommer. Vi måste dra typ nu."
"Okej, Tilja." Jag tittar upp på Felix med en lätt nick medan de andra killarna försvinner ut genom järndörren. "Jag kommer tillbaka om ett par killar. Jag tror Niilo skulle komma idag."
"Jag kunde varit i skolan." Suckar jag och ser surt på honom. Jag hade hellre varit i skolan än här med Milton.
"Fuck, jag glömde sjukanmäla dig." Säger han. Jag ser chockat på honom och slår till honom på armen.
"Felix, din jävla... Kuk." Utbrister jag och hör direkt skratt från utifrån.
"Men ring dem bara, berätta att du spydde i morse eller något." Suckar han. Jag himlar med ögonen och ser efter honom då han försvinner ut utan att ge mig varken puss eller kram. Jag suckar och går fram till hörnbordet där Milton och tjejen, Sara sitter.
"Hej." Säger jag och slår mig ner bredvid Milton. Han tittar på mig innan han vänder blicken till Sara.
"Hej." Säger hon med ett leende. Jag besvarar det och fiskar upp min telefon ur fickan innan jag öppnar sms och skriver in ett meddelande till min skola om att jag är sjuk. Jag suckar och lägger ner telefonen på bordet innan jag ser på tjejen som ser lite nyfiken ut. Hennes hår är långt och i samma färg som hennes brors. Ögonen är också dem gröna som hans.
"Så, du och Felix?" Frågar hon. Jag ler och nickar innan jag sneglar på Milton som också han sneglar upp från sin telefon. "Kommer han bli en bra pappa då?"
"Det tror jag." Svarar jag på Saras fråga. Hon nickar och ser på Milton.
"I Miltons grupp så finns det en kille som heter Emil. Han är rätt så avundsjuk på Felix." Säger hon. Jag ler och skakar på huvudet.
"Jag har redan varit med Emil flera gånger innan Felix." Skrattar jag. Hon rycker på axlarna och lutar sig bakåt.
"Det är en tjejs största dröm, Emil Wallin." Säger hon. Jag ler och ser på Milton som nu vridit hela sin blick upp mot mig.
"En killes största dröm är en ickegravid Tilja Jolin eller Sara." Säger han och pekar mellan oss. Jag skakar på huvudet och tittar mot dörren då jag hör hur den öppnas. In genom den kommer ingen mindre än Robin med en annan kille i släptåg. Han möter min blick och ser länge på mig innan han fortsätter in i lokalen.
"Har vi någon mat, Milton?" Ropar han och fortsätter vidare genom rummet och öppnar en vit dörr.
"Jag tror det finns någonting." Ropar Milton tillbaka. Robin försvinner in bakom dörren tillsammans med den andra killen och jag ser på Milton. "Det där var Robin och Jonas."
"Jag vet, Robin går i min klass. Han är en riktig liten hora." Säger jag och tittar mot dörren igen där Robin och Jonas kommer ut.
"Tilja skolkar alltså för att kliva ner i sin pojkväns fotspår." Säger Robin och trycker in sitt äpple i munnen. "Eller är det för att det inte har blivit så mycket killar på senaste tiden. Så osexig som du har blivit?"
"Är det någon av oss som är osexig så är det du." Säger jag och ser på Sara. "Har du sett hans kuk? Tiny."
"Vi var typ femton." Säger Robin och jag tittar bak på honom.
"Nej, du och jag låg med varandra för bara någon månad sedan och du är fortfarande ganska liten." Säger Sara. Robin himlar med ögonen och går fram till bordet där vi sitter. Han sätter sig ner mittemot mig och Jonas sätter sig bredvid honom.
"Är det moget att förolämpa en killes kuk?" Frågar Robin. Jag skakar på huvudet med ett litet flin på läpparna.
"Nej, jag förolämpar inte någon killes kuk heller. Jag förolämpar en liten flickas allergibuld." Säger jag. Han himlar med ögonen igen innan han lägger ner det uppätna äpplet på bordet.
"Du är en liten omogen hora." Säger han.
"Kallade du precis henne för hora? Hur omogen är man inte då?" Frågar Milton. Robin suckar och fiskar upp sin telefon innan han börjar fippla med någonting viktigare där.
-
Milton på bild.
YOU ARE READING
Words f.s
FanfictionOrd finns av flera anledningar, i olika former. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig så andra förstår. En av anledningarna är att göra andra glada. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig när man mår dåligt. Det finns många fler anled...