30 - "Hon har blivit fet

2.5K 131 16
                                    

Felix Perspektiv

Söndag 29/10-17

"Upp och hoppa." Säger jag och skakar Tilja lätt. "Vi ska på vår första dejt någonsin."

"Vad för dejt?" Mumlar hon utan att öppna ögonen. Jag skrattar till och vänder på henne så jag kommer åt att pressa mina läppar hårt mot hennes. Hon piper till och rör på sitt huvud för att komma loss, efter ett par sekunder lyder jag. "Äckel." Mumlar hon och torkar sig runt munnen.

"Det blir väl inte direkt som en dejt. Grabbarna är med." Säger jag. Hon nickar lätt och sätter sig upp. "Gå upp och hämta badkläder. Vi ska till badhuset."

"Badhuset?" Frågar hon. Jag nickar lätt. Hon ser ut som en tjej som tycker om att bada.

"Gillar du inte att bada?" Frågar jag osäkert. Hon nickar och reser sig upp ur sängen. Med en suck drar hon på sig första bästa tröja. Min tröja.

"Jag älskar att bada." Säger hon. "Men jag är gravid."

"Till att börja med." Säger jag och hon vänder blicken mot mig. "Att vara gravid ska inte vara ett hinder. För det andra så är din mage knappt synlig och för det tredje." Jag reser mig upp och går fram till henne. Jag lägger försiktigt mina händer på hennes höfter och pussar henne på pannan. "Din mage är väldigt fin och du ska vara stolt över att du har någonting i magen som växer. Du ska vara stolt över din mage."

"Tack Felix." Mumlar hon. Jag ler och kysser henne snabbt på läpparna innan jag låter henne gå. Jag hör ytterdörren öppnas och stängas och jag skyndar mig att öppna min garderob. Jag drar ut mina badbyxor och kläder för dagen innan jag snabbt börjar byta om.

Jag vet inte hur Tilja känner för det här just nu. Hon fick reda på att jag var med henne för att jag blev tvingad. Det kan inte kännas speciellt bra för henne. Att hon också tvingas bära på mitt barn som sjuttonåring är en annan sak som jag inte mår så bra över. Jag förstör bara hennes liv just nu. Jag förstör samtidigt för mig själv. Att gå och göra sin fiendes syster på smällen är väl ingenting som uppskattas bland mina kompisar. Jag har berättat om det för tre stycken. Resten är totalt ovetandes om vad som egentligen händer. Det är väl klart att de känner till att hon är syster till Niilo och Jack. Men det är nog ingen som anar att hon är gravid. Jag vet inte om någon kommer märka det idag. Hon är inte speciellt stor. Men flera av mina kompisar har sett henne naken, varit med henne före mig, och hon var riktigt smal innan.

-

"Vi ses därinne." Säger jag och pussar Tilja snabbt på näsan innan hon försvinner in i damernas omklädningsrum tillsammans med Saga och en annan tjej till killarna i mitt gäng. Jag själv följer efter killarna in i herrarnas. Vi letar reda på varsitt skåp innan snacket om vad som hänt på senaste tiden sätter igång.

"Jag kan inte fatta att du är tillsammans med Jolin." Säger Ogge och ser trött på mig. Jag rycker på axlarna och drar av mig mina byxor tillsammans med kalsongerna. Jag lyckas snappa upp Williams blick som ligger vid nedre delen av mig en kort stund innan han vänder bort den. Ibland är det lite obehagligt att ha en kompis som är bi. Men vi är riktigt bra kompisar och har varit det sedan barnsben. Han säger själv att han inte tänker så om mig, men det är väl klart att han tittar ifall han får chansen. Precis som jag med tjejer.

"Jag vet att det är fel av mig. Men jag älskar henne." Suckar jag som kommentar på Ogges konstaterande. Jag drar på mig badbyxorna och låser skåpet innan jag går ut till duschrummet och sköljer av mig. Snabbt är jag på väg ut till badhuset där jag ser Tilja tillsammans med Saga och den andra tjejen Maja. Tilja är iklädd en svart bikini som jag aldrig skulle låtit henne ha ifall hon hade visat mig den innan vi åkte hit. Hennes bröst ser ut att vara på gränsen till att ploppa ut, vilket inte gör mig ett dugg säker på ifall det här verkligen var en bra idé.

Hon möter min blick och jag går försiktigt över det blöta golvet fram till henne. Hon ler lätt mot mig och jag pressar mina läppar försiktigt mot hennes. Bara för att markera för killarna i poolen att hon är min.

"Jag kunde ha den här bikinin i somras." Viskar hon mot mina läppar. "Jag visste inte att tuttarna skulle växa."

"Du är i alla fall sexig." Viskar jag tillbaka och kysser henne igen. "Kanske lite för sexig." Hon ler lätt innan hon lämnar mig för att prata med Saga och Maja. Jag tittar bak mot omklädningsrummet där resten av killarna kommer ut. William, Oliver, Joel, Jocke, Ogge och Oscar. De når mig och jag skyndar mig med att knuffa ner Oscar i vattnet. Han skriker till och plumsar ner med rumpan före. När han når ytan igen så ser han surt på mig innan han tar tag i Ogges fotled och drar ner honom. Snart är alla i vattnet och jag känner mig extremt omogen då jag skvätter vatten på Oliver.

"Ey, Felix." Jag tittar på Jocke som sagt mitt namn och simmar bort till honom. Efter att inte nått botten så ställer jag mig stadigt framför honom och ser undrande på den långa, smala killen framför mig. "Är det din brud?" Frågar han och nickar mot Tilja som sitter på kanten av poolen med blicken ut över folket som rör sig i bassängen. Jag måste gå dit och hämta henne.

"Ja. Hon är min." Säger jag och ser undrande på honom.

"Hon har blivit fet." Mumlar han och ser med rynkade ögonbryn på henne. Reflexen att slå honom tar över och han kvider till då min knytnäve träffat hans käke.

"Hon är gravid, och du har inte någon som helst rätt att döma varken min flickvän eller någon annan tjej efter hennes utseende. Du ska bara passa din lilla jävla käft och ta reda på fakta innan du snackar." Väser jag mellan sammanbitna tänder.

"Vadå gravid?" Frågar han och doppar sin mun i vattnet. Ett litet rött område bildas i vattnet och jag suckar innan jag simmar över till Tilja som tittar bort mot Saga och Maja som håller på med sina pojkvänner på det djupa vattnet. Utan att Tilja märker mig så drar jag ner henne i vattnet och hon skriker till innan hon ser att det är jag.

"Hej." Mumlar jag och kysser henne. Hon ser på mig med ett litet leende och lägger armarna om min nacke. "Förlåt för att jag lät dig vara själv."

"Nej, de lämnade precis. Jag vågar inte göra någonting." Viskar hon. Jag ser undrande på henne och klämmer om hennes rumpa lätt. "Tänk om någon sparkar mig i magen. Vet de att jag är gravid?"

"De flesta vet." Mumlar jag. Hon nickar lätt och kysser mig. De flesta är nu fyra personer.

-

Kommentarer, hallå. Uppskattas till 100%!

-

22 december 2014

Words f.sWhere stories live. Discover now