Lördag 25/11-17
"Älskling, har du sett-" Jag slänger Felix cigarettpaket på honom och han ser förvånat ner på marken. "Tack."
"Var det någonting mer?" Frågar jag och han skakar snabbt på huvudet.
"Jag älskar dig, det vet du, va?" Frågar han. Jag nickar och drar upp täcket lite längre upp över min nakna kropp. Det är kallt i lägenheten och jag har en liten känsla av att Felix har lämnat köksfönstret öppet igen. Det släpper alltid in så mycket luft. "Jag kommer tillbaka om två timmar."
"Kan jag ringa hit någon kompis?" Frågar jag. Han nickar innan han skyndar sig fram till sängen och pussar mig snabbt på pannan innan han sänker sig till mina läppar.
"Duscha." Säger han innan han går tillbaka till dörren. "Hejdå, vi ses senare."
"Hejdå." Säger jag och han ler snabbt mot mig innan han går ut i hallen. Felix ska på audition för någonting som har med musik att göra. Jag vet inte vad, allt jag vet är att han ska dit tillsammans med några kompisar. Det är roligt att se att han följer sina drömmar. Jag har tjatat så mycket på honom att han nu tar den här chansen. Det känns bra att jag har lyckats övertala honom.
Jag hör ytterdörren stängas och reser mig försiktigt upp från sängen. Mina ben skakar lätt efter natten, men jag får snabbt grepp om marken och snurrar täcket hårdare om mig. Felix och jag fick ihop det för första gången på några veckor i natt. Det kändes bra fram till efteråt. Nu har jag ångest av någon konstig anledning.
Jag går ut i hallen och in i köket där fönstret mycket riktigt står på glänt. Jag drar igen det innan jag går in i badrummet.
-
En och en halv timme senare står jag klar i hallen och tar emot min bästa vän i dörren. Även om jag träffade henne i skolan senast igår så känns det som att vi inte har träffats på flera år.
"Hej." Säger jag och ger henne en stor kram. Hon kramar mig tillbaka samtidigt som hon svarar mig. "Jag måste prata med dig och du kan inte säga nej."
"Okej." Skrattar hon och drar sig ur min kram för att kunna sparka av sig skorna. Jag drar med henne in i vardagsrummet där vi sätter oss ner i soffan. Jag sväljer hårt och tittar ner i mitt knä medan jag funderar på varför jag ens vill säga det här. Jag vet att jag måste få ur mig det till någon. Jag vet inte vad som händer.
"Vad är det?" Frågar Simone försiktigt och jag sneglar upp på henne. Hon ser oroligt på mig och jag skakar lätt på huvudet samtidigt som jag suckar.
"Vi låg med varandra i natt. Jag och Felix." Säger jag. Hon ser undrande på mig och jag suckar igen. "Det var första gången på någon vecka. Det gick bra i början och vi kom som alltid. Liksom, det var ingenting konstigt och han kändes som vanligt." Jag tar en paus och tittar ner i mitt knä.
"Men efteråt, när han hade somnat och så. Det kändes så konstigt. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Typ som efter det där med Zack. Som att ligga med sin bästa vän, ångesten vet du." Säger jag och ser upp på henne. Hon vet väl inte. Hon är inte som jag. "Jag hade ångest i alla fall, jag har det fortfarande. Jag vet inte varför. Vi är ju tillsammans och jag är bara med honom och jag har bara känslor för honom, men det kändes så fel."
"Så du menar att det kändes bra medan ni gjorde det, men efteråt så kändes det inte bra?" Frågar hon. Jag nickar lätt.
"Jag vet inte om jag ens vill göra om det nu, men jag mår så dåligt över att behöva säga nej till honom. Jag vet ju att han vill. Men jag vet inte hur jag ska berätta det för honom." Säger jag och ser ner i mitt knä.
"Det har du redan gjort." Hör jag konstigt nog Felix röst säga. Förvirrat vänder jag bak huvudet och möter hans blick i dörröppningen. "Simone, kan du lämna oss en stund?"
"Självklart." Säger hon och reser sig upp medan Felix kliver in i rummet och sätter sig ner där Simone precis satt.
"Jag har sagt till dig att du måste säga till om det är något som inte känns bra." Viskar han och drar försiktigt in mig i sin famn. "Du måste."
"Jag vet." Viskar jag tillbaka och trycker mig ännu lite närmare honom. "Men jag känner mig så barnslig. Jag menar, det kändes ju bra fram till efteråt. Jag vet inte vad som hände."
"Vi får väl ta det lite lugnt. Vi måste inte ha sex om du inte känner dig bekväm med det. Jag kan lösa det själv och det krisar." Viskar han. "Jag älskar dig och jag vill bara ditt bästa. Jag är helt okej med att du inte vill. Det är dig vi ska tänka på, inte mig. Det är du som måste må bra nu."
"Jag älskar dig så mycket för att du bryr dig om mig." Viskar jag.
"Jag bryr mig om dig för att jag älskar dig." Viskar han tillbaka och ger mig en lös kyss på läpparna.
"Hur gick det?" Frågar jag. Han ser undrande på mig och jag ler lätt. "På den där auditionen."
"Ja, jo. Det gick väl bra antar jag. De sa att jag var duktig. Men de ringer på onsdag om det blir något." Säger han. Jag nickar lätt och kysser honom på läpparna en gång till.
"Jag älskar dig Felix." Viskar jag. Han ler och ger mig en kram som han håller kvar länge.
"Jag älskar dig Tilja." Viskar han tillbaka.
-
30 januari 2015
-
Så här långt tänker jag spamma idag. Mer hinner jag inte. Boken är inte slut. Det finns massor kvar.
YOU ARE READING
Words f.s
FanfictionOrd finns av flera anledningar, i olika former. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig så andra förstår. En av anledningarna är att göra andra glada. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig när man mår dåligt. Det finns många fler anled...