Måndag 18/12-17
Idag börjar den roliga veckan i skolan. Betygen blev satta i fredags och därför är det bara korta dagar och roliga aktiviteter kvar. Idag ska hela min klass, EK15B, till en skridskohall i närheten för att helt enkelt åka skridskor. Jag tog mig därför friheten att bjuda med mig Felix, då jag inte tänker åka skridskor och samtidigt vara gravid. Men igenom att hans nya band har börjat jobba mer och mer, så kunde inte han idag. Så jag tog mig vidare i min kontaktlista och bad Malte komma. Honom har jag inte träffat på länge, bara på telefon. Så han sa till mig att han kommer till rinken och umgås med mig medan mina klasskompisar åker skridskor. Till en början så bad jag Zack att sitta på sidan med mig, men det vägrade han då han har en djup passion i skridskoåkning.
"Vi är framme." Säger Zack och knuffar till mig i sidan. Jag nickar och reser mig upp innan jag följer strömmen av elever ut ur bussen. Jag fortsätter ut genom bussdörren och står snart utanför ingången till skridskohallen och kramar om Malte som står där, klädd i både mössa och vantar.
"När slutar ni skolan?" Frågar han och ser på min klass som går in i hallen. Vi följer efter och jag svarar att vi slutar på onsdag.
"Vem är din bästa kompis?" Frågar han och studerar eleverna som går in i de två omklädningsrummen. Jag rycker på axlarna och drar med honom in till själva rinken där ett flertal personer redan åker. "Shit." Hör jag honom mumla bredvid mig och jag ser först på personerna i rinken innan jag ser på de som sitter vid sidan om. En blick är riktad mot oss, och den tillhör min kusin och Maltes flickvän.
"Jag borde snacka med henne innan hon blir sur." Säger han och skyndar sig fram till henne. Hennes blick är fortsatt riktad mot mig medan Maltes mun rör sig. Efter en stund så tittar hon upp på honom och jag ser hennes mun forma ordet 'jag förstår'. Därefter kysser de varandra och jag går uppför den lilla trappan till läktaren där de sitter.
"Hej Tilja." Ler Kimberly.
"Hej." Svarar jag och sätter mig ner bredvid Malte.
"Är du här med skolan?" Frågar hon. Jag nickar och tittar mot ingången där ett flertal av eleverna i min klass kommer in. Till skillnad från de i rinken som jag förmodar tillhör Kimberlys klass så är mina klasskompisar mycket stökigare. De skriker till varandra när de pratar och jag hör en låg suck slippa ur Kimberlys mun.
"Det där är min bästa kompis." Säger jag och puttar till Malte medan jag pekar på Zack som genast tittar bak på mig.
"Zack." Säger Malte. Jag ser på honom med en kort nick. "Han är i den där lokalen där Omar är ibland. Jag har varit med ett par gånger, inget fast. Men jag har varit där."
"Vi ses senare." Avbryter Kimberly medan hon går nerför den lilla trappan och mot rinken.
"Hon bruden där är också i den där lokalen ibland." Säger Malte och pekar på en tjej med långt mörkbrunt hår i rinken. Det är Sara.
"Ja, jag vet. Jag träffar henne där varje gång jag är där. Det kan bero på att jag ber henne komma, men ändå. Vi är ganska bra kompisar." Säger jag. Han nickar och jag drar in mina händer i min tröja. Jag hoppades att det inte skulle bli lika kallt att sitta bredvid.
"Hon har märkt dig nu." Säger Malte och pekar på tjejen som kommer åkande mot ingången närmast oss.
"Tilja." Skriker hon och nästan alla blickar vänds till mig och henne. Jag ser generat på alla människor innan jag ser på Sara. "Jag skulle ringa dig så fort jag kommer hem härifrån."
"Visst." Säger jag och vinkar bort alla andra blickar som inte behöver vara på mig just nu.
"Kommer Felix?" Frågar hon. Jag rycker på axlarna och plockar upp min telefon ur fickan. Mycket riktigt har Felix äntligen svarat.
Felix: 10:56 Jag kommer dit med killarna efter träningen. 12 ish.
Hans användning av ordet ish kan bli ganska irriterade ibland. Ungefär, cirka. Vad som helst, men inte ish.
Jag: 11:03 Bra, babe.
"Japp, han kommer vid tolv." Säger jag. Hon nickar lätt och kliver ur rinken för att ta sig närmare mig och Malte.
"Tjenare Malte." Säger hon. Jag ler och ser på henne då hon vänder blicken till mig igen. "Vet du om han har med sig någon då?" Jag flinar och lägger huvudet på sned.
"En viss Omar, menar du?" Frågar jag. Hennes ansikte flammar upp en aning under den vita mössan och jag skrattar till och rycker på axlarna. "Förlåt, men jag vet inte."
"Okej, men min klass är här till ett, så jag kanske hinner träffa i alla fall Felix, då." Säger hon. Jag nickar lätt och hon backar bak igen och försvinner ut på rinken.
"Har någon en liten crush på Omar?" Frågar Malte. Jag rycker på axlarna med mitt flin kvar på läpparna. Det är tydligt att hon känner någonting för Omar. Jag har fortfarande inte lyckats lista ut hur man får kontakt med henne när hon väl har börjat prata med honom. Det händer ofta när jag är på hk med Felix och Omar också är med. Saga är inte där så ofta, men Sara däremot är där väldigt ofta. Men när Omar är där samtidigt så får jag vara med Milton i stället. Det kanske inte riktigt är det bästa jag vet. Visst, han har blivit mycket trevligare efter den långa tiden vi har träffats. Men ändå så är han inte helt så bra på att prata som jag skulle önska. Han faller också ofta in på spåret om att ha sex med mig, det är inte så speciellt uppskattat av varken mig eller Felix som ofta lyckas snappa upp det ena och det andra.
ESTÁS LEYENDO
Words f.s
FanficOrd finns av flera anledningar, i olika former. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig så andra förstår. En av anledningarna är att göra andra glada. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig när man mår dåligt. Det finns många fler anled...