Lördag 19/8-17
"Tilja Elina." Jag tittar upp och möter en tindrande blick. Ett par blå ögon tillhörande Eric.
"Eric Petter." Svarar jag och reser mig upp ur sängen. Han går in i rummet och drar in mig i en kram. "Jag har saknat dig."
"Jag har saknat dig också. Vad har du gjort utan mig då?" Frågar han innan han puttar ner mig i sängen. Han kryper upp över mig och kysser mig lätt på läpparna.
"Samma gamla." Säger jag och drar ner honom mot mig.
"Vem har du haft sex med då?" Frågar han när hans läppar lägger sig vid mitt öra.
"Sex är inte allt." Mumlar jag medan jag viker bak huvudet så han får mer utrymme att kyssa mig på.
"Så du har alltså inte haft sex på två månader?" Frågar han. Jag flinar och tar tag i hans ansikte. Han viker upp sin hungriga blick till mina ögon och jag kysser honom lätt på läpparna innan jag försöker sätta mig upp. Han sätter sig bredvid mig på sängen och jag ser på honom. "Vilka har du legat med då?" Frågar han.
"Olika." Säger jag och kysser honom försiktigt på läpparna. Eric är ingenting annat än en kk för mig. Det finns inga som helst känslor inblandade från varken mig eller honom. Han har varit vän till min familj så länge jag kan minnas. Han fanns i mitt liv redan då mina föräldrar levde.
"Så nu har du massor av sjukdomar?" Frågar han och reser sig upp. Jag skakar på huvudet och följer efter honom upp. Han ser kort på mig innan han börjar gå mot dörren. Jag suckar och följer trött efter honom ut i lägenheten. I vardagsrummet sitter Niilo och Jakko. Mina storebröder.
"Vi ska på fest." Mumlar Jakko med näsan långt nere i telefonen. Jag ser på Eric som plockat upp sin telefon ur sin ficka. Jag vet inte om han är sur. Han verkar lite sur.
"Gå och byt om." Jag ser på Niilo som tittar på mig med höjda ögonbryn. Jag vinklar ner blicken till mina kläder. Mjukisbyxor och linne.
"Jag ska." Suckar jag och vänder mig om. Med sega steg går jag in på mitt rum igen. Jag kände mig nästan klar för dagen redan. Klockan är halv nio och jag har bara legat i min säng hela dagen, men det räckte för att jag skulle bli trött.
Utan att stänga dörren öppnar jag min garderob och letar reda på någonting jag kan ha på mig. Nittonde augusti. Klänning är ett alternativ, shorts och linne är ett annat. Att klä på mig mer än så är jag inte känd för. De flesta som jag träffar på dessa fester har redan sett mig naken. Jag brukar inte vara en person som bryr sig om sitt rykte. För rykten har jag efter mig. Inte så mycket bland eleverna på min skola, men massor bland mina bröders kompisar.
Jag bestämmer mig för ett par mörkblå shorts och ett svart linne i spets. Jag orkar helt enkelt inte fixa mig mer än så. Det känns onödigt eftersom jag vet att jag inte kommer bjuda på mig själv i kväll. Jag är för trött för det.
Långsamt drar jag av mig både mjukisbyxor och linne innan jag börjar dra på mig shortsen.
"Jag tycker verkligen inte om att du ligger med andra." Hör jag Erics röst säga bakom mig.
"Varför frågade du då?" Kontrar jag. "Dessutom är vi ingenting annat än kompisar som ligger. Det vet du själv."
"Men jag tycker fortfarande inte om det. Du är inte en person som ska vara så, du ska inte ligga runt med alla. Du är fan bara sjutton också." Suckar han. Snart känner jag hans händer runt min bara midja och jag ryser till. Hans händer är bokstavligen iskalla. Det är inte någonting som jag är van vid att hans händer är. Han är alltid varm och mysig.
"Jag har redan haft sex med hälften av alla killar du känner." Suckar jag. "Dessutom har du tjej, så vad spelar det för roll?"
"Hon är inte lika bra som du." Suckar han och kysser mig på halsen.
"Jag tycker att du ska hålla dig till henne." Mumlar jag. "Det här är inte rättvist mot henne."
"Hon vill inte ha mig." Säger han innan han släpper mig. Jag vänder mig om och ser på honom då han drar handen genom håret. "Hon vill fan bara ha kärlek. Hon vill inte knulla."
"Tjejer vill inte bara ha sex. Det är väl klart att hon vill ha kärlek. Hon är inte som jag, hon vill väl lära känna dig först. Du måste ge henne en chans." Säger jag. Han suckar och ser på mig.
"Det är inte så lätt, Tilja. Hon är inte som du, som du sa. Vi har bara haft sex tre gånger och hon är inte ens bra." Säger han. Jag himlar med ögonen och drar på mig linnet. Jag släpper ut håret och ser menande på honom.
"Jag tänker inte ha sex med dig mer." Säger jag. Han ser chockat på mig innan han smäller igen dörren och puttar mig bakåt.
"Vad i helvete menar du med det?" Frågar han och ställer sig nära mig. Jag suckar och ser upp i hans, nu inte speciellt trevliga ögon. "Vadå inte ha sex med mig?"
"Det är fel mot henne. Du måste behandla henne som din flickvän och inte tidsfördriv." Suckar jag och backar ifrån honom. Han tar tag i mina överarmar och klämmer åt hårt. Så hårt att det faktiskt gör ont.
"Du kan inte bara vägra. Du är fan mitt enda säkra kort. Vill inte hon så kan jag gå till dig. Jag har ingen annan sådan." Väser han. Jag rör på mina armar för att försöka få bort honom men han vägrar lyda.
"Det är fel mot henne och det är fel mot mig. Kan du snälla släppa mig? Det gör ont." Jag drar i armarna en sista gång och han släpper. Han studerar mina armar en kort sekund innan han går mot min garderob och drar ut en kofta. Han slänger den på mig och pekar på mina armar.
"Berätta för Jack eller Niilo och du har sagt dina sista ord." Mumlar han innan han lämnar rummet. Jag ser efter honom innan jag vänder mig mot spegeln och tittar på de röda märkena efter hans fingrar. Att de kommer att bli blåmärken är ingenting man behöver diskutera. Det är ett faktum.
-
Niilo Jolin - Keaton Stromberg.
-
Jakko och Jack är samma person. Jakko är hans namn men han kallas Jack.
-
1 december 2014
YOU ARE READING
Words f.s
FanfictionOrd finns av flera anledningar, i olika former. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig så andra förstår. En av anledningarna är att göra andra glada. En av anledningarna är att kunna uttrycka sig när man mår dåligt. Det finns många fler anled...