43 - "Nej det har han inte."

3K 159 25
                                    

Måndag 6/11-17

"Var är Tilja?"

"Hon sover med sin pojkvän."

"Vadå pojkvän?"

"Ja, hennes pojkvän. Visste du inte att hon har pojkvän nu?" Jag öppnar ögonen och tittar mot dörröppningen där rösterna kommer ifrån. Jag är ganska säker på att det är Niilo och Zack.

"Jo, klart jag visste. Men hon sa att jag skulle komma hit klockan elva, för att prata om just hennes pojkvän." Zack är det i alla fall. Jag vänder blicken till Felix som ligger och andas djupa andetag mot mitt ansikte. Han är så otroligt söt när han sover.

"Men du kanske ska gå och komma tillbaka senare." Säger Niilo.

"Nej." Mumlar jag och drar mig ur Felix famn innan jag hoppar över ryggstödet på soffan. I bara bh och trosor går jag till hallen där Niilo står i kalsonger mittemot en fullt påklädd Zack i trappuppgången.

"Nej, hon vaknade." Säger Niilo och flyttar sig från dörren. Han lämnar rummet och går in i sitt sovrum där han stänger dörren. Jag antar att Simone är kvar där.

"Så han är här?" Frågar Zack och nickar mot vardagsrummet. Jag nickar lätt och kramar om min halvnakna kropp. "Kan jag komma in ändå?"

"Ja, visst. Kom in." Säger jag och vinkar in honom i lägenheten med ena handen. Han nickar och drar igen dörren bakom sig då han kommer in. Han drar av sig jackan och sparkar av sig skorna innan han börjar gå mot mig.

"Vad gör du?" Frågar Felix trötta röst från soffan. Jag tittar på honom och han ser med trötta ögon på mig innan hans blick spänns i synen av Zack. "Hur mycket människor känner du?" Mumlar Felix och slår ner ansiktet i kudden igen.

"Ja, det är Felix." Säger jag till Zack som nickar lätt med ett litet flin på läpparna. Jag går fram till soffan och klättrar över så jag hamnar bredvid Felix igen. Han lägger armen om mig och jag kysser honom lätt bakom örat.

"Tilja, Felix är min kusin." Säger Zack. Jag ser på honom en lång stund innan jag sätter mig upp, fortfarande med Felix armar om mig.

"Zack är min kusin." Bekräftar Felix med trött röst.

"Så varför klagade du då på att jag är tillsammans med Felix?" Utbrister jag och ser surt på killen som ska föreställa min bästa kompis.

"Jag klagade inte. Jag sa väl bara något i stil med att Felix är så hemsk och har gjort så mycket dumt och att jag inte tycker att han är värd dig, och det står jag vid att jag har sagt." Säger han.

"Vadå jag har gjort mycket dumt? Du har gjort mer skit än mig." Utbrister Felix som plötsligt blev pigg. Han sätter sig upp och håller om mig hårt.

"Ja, vi säger så. Hur som helst, Tilja. Så kom jag hit för att jag ville prata om det här med Felix. Kan jag få prata med dig om det?" Frågar Zack och ser irriterat på Felix innan han vänder en gladare blick till mig.

"Självklart. Prata på." Säger Felix bredvid mig.

"På riktigt Felix. Du kan gå så kommer jag ner när Zack har gått." Säger jag och ser på honom. Han suckar och släpper mig innan han reser sig upp i bara kalsonger. Han ser sig omkring innan han hittar sina byxor på golvet. Långsamt drar han på sig dem innan han ser på Zack.

"Jag tänker gå nu, och lämna dig med min flickvän i underkläder. Därför ber jag dig nu." Han tar en paus och drar på sig sin tröja. "Jag ber dig att inte ha sex med min flickvän. För jag vet att ni har knullat, vad är det? Fyra gånger?"

"Zack!" Utbrister jag och ser på killen som antagligen har berättat för Felix om mig och han själv.

"Vadå? Han undrade förut om jag hade haft sex med min bästa kompis och jag svarade ärligt." Säger han och Felix nickar lätt innan han tar tag i sin telefon och lämnar rummet utan ett ord. Så fort jag hör ytterdörren stängas så sätter sig Zack bredvid mig.

"Så, tror du att det kommer gå?" Frågar han. Jag nickar lätt.

"Jag vet inte om du menar att han på spelar med mig, men han är så söt och faktiskt väldigt mogen när vi är ensamma." Säger jag. Han nickar lätt.

"Jo, han är ju så egentligen. Jag vet det, vi har ju umgåtts sedan jag föddes och så. Han ändrades när hans morsa drog. Han var tretton då. Jag hängde med i hans spår något år senare." Säger han. Jag nickar lätt.

"Jag vet hur han var med sina kompisar i börjar, jag var med och han vågade inte berätta att jag och han var, ja. Vi var ju inte tillsammans då. Men vi höll på. Men nu är han inte så, han kysser mig överallt och är väldigt söt." Säger jag. Han nickar lätt.

"Ja, det är klart. Han tycker verkligen om dig, det förstår jag ju nu när jag såg er tillsammans." Säger han. Jag nickar lätt. "Och att han ens stannar på grund av att du är med barn."

"Han stannar inte för barnet, säger han." Säger jag. Han nickar lätt.

"Jag vet inte vad som snurrar omkring i hans huvud. Han kanske är med dig för att du är du, eller så är det för att du är så jävla bra i sängen. För det är du." Säger han. Jag ser irriterat på honom innan jag vänder ner blicken i mitt knä.

"Vi har inte haft sex på typ en månad." Säger jag och knäcker fingrarna.

"Har Felix varit med andra då?" Frågar han. Jag tittar upp och ser undrande på honom. "Jag menar bara att jag inte kan tänka mig att Felix går en månad utan att knulla."

"Nej det har han inte." Säger jag säkert innan jag ändrar mig. Jag har ju ingen aning. "Eller jag vet inte."

"Nej, du kanske borde fråga." Säger han och flinar mot mig.

"Men man kan ju inte bara fråga." Säger jag. Han rycker på axlarna.

"Tycker ni så mycket om varandra. Älskar varandra. Då är det inte någonting som han kommer att bli upprörd över." Säger han. Jag nickar lätt, han har ju rätt.

-

12 januari 2015

Words f.sWhere stories live. Discover now